Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od którego roku montowano filtry cząstek stałych w samochodach?
Zdarza się, iż wiele osób w wyniku przeświadczenia, iż filtr cząstek stałych jest jedynie fanaberią, a także generatorem kłopotów i kosztów, decyduje się na zakup dużo starszego samochodu (kiedy to jeszcze nie były one obowiązkowym wyposażeniem), a do identyfikacji ich służy im lista aut bez DPF. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie o DPF i od kiedy jest montowany w samochodach? Otóż podzespół ten wchodzi w obowiązkowe wyposażenie każdego wysokoprężnego Diesla od 2006 roku, kiedy to wprowadzono normę emisji spalin Euro IV. Filtr cząstek stałych odpowiadał od tego czasu za ograniczanie emisji szkodliwych spalin, a w tym szczególnie trującego tlenku azotu. Obecnie każda kolejna norma jest tylko bardziej rygorystyczna i tak na przykład już teraz w Dieslu oprócz DPF znajdziemy także układ SCR, który to został wprowadzony po ogłoszeniu normy emisji spalin VI, ponieważ jak się okazało, sam filtr cząstek stałych nie był w stanie już im sprostać. Warto więc orientować się w tych datach, aby uniknąć niemiłych niespodzianek z zakupem używanego auta bez DPF, który to powinien w nim już być. Co prawda w gruncie rzeczy ukrywanie informacji o wycięciu podzespołu będzie przestępstwem i zatajaniem stanu faktycznego pojazdu, jednak pamiętajmy, iż pozostaje to już w kwestii sumienia i uczciwości sprzedającego, a konsekwencje w momencie przeglądu poniesiemy my jako właściciele auta. Mamy jednak nadzieję, iż teraz po rozeznaniu się w dacie wprowadzenia obowiązkowego DPF, już nikt z Państwa nie uwierzy, iż każdy Diesel 2010 bez DPF jest naturalnym zjawiskiem. My jednak uważamy, iż zakup auta na podstawie listy aut bez DPF nie będzie generował wcale mniej kosztów, niż auto wyposażone w filtr. Pamiętajmy, iż pojazd taki będzie miał już co najmniej kilkanaście lat, swoje na liczniku, a i pewnie blacha już nie będzie pierwszej świeżości. Warto więc zamiast ładować pieniądze w „trupa”, kupić nowsze auto z filtrem DPF i po prostu co jakiś czas dokonać jego ewentualnej regeneracji, która na pewno będzie mniej kosztowna niż poprawki blacharskie i ciągłe reanimacje starego auta.
Auto fabrycznie bez DPF-a – przegląd pojazdu
Bardzo często kierowane są do nas zapytania o auto fabrycznie bez DPF-a i przegląd pojazdu. Uspokajamy więc od razu – jeżeli samochód, który jest w Państwa posiadaniu nie posiadał fabrycznie wmontowanego filtra cząstek stałych, nie będziemy mieli najmniejszego problemu z uzyskaniem pozytywnego wyniku z przeprowadzonych badań okresowych. Tak więc, jeżeli jesteśmy w posiadaniu auta wyprodukowanego przed 2006, możemy z bardzo dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, iż nasz samochód bez problemu przejdzie przegląd, ponieważ znajduje się na legalnej liście aut bez DPF.
Komentarze