Masa całkowita dodatku zgromadzonego w filtrze cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Cer też może zapchać filtr...

W dzisiejszym artykule zastanowimy się nad tym, co to jest ta tytułowa masa całkowita dodatku zgromadzonego w filtrze cząstek stałych. Otóż informacja ta będzie dotyczyła ilości ceru zagnieżdżonego w naszym mokrym filtrze FAP. Jak wiemy, płyn Eolys, który zawiera ten cer – bo taką nazwę nosi, jest stosowany w mokrych filtrach w celu zmniejszenia temperatury niezbędnej do procesu dopalania sadzy. Płyn Eolys, jak więc widać, w skuteczny sposób ułatwia wypalanie filtra, ale jego wadą jest to, iż jego składnik, czyli tytułowy cer podczas wysokich temperatur rozpuszcza się i osiada na ścianach filtra. Z usunięciem go wówczas najskuteczniej radzi sobie tylko czyszczenie wodne. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na płyn Eolys - na ile starcza w samochodzie? Przyjmuje się, iż przy odpowiedniej eksploatacji auta, a także jego dobry stanie technicznym płyn taki powinien nam służyć w okolicach 100 000 kilometrów. Nie musimy się jednak martwić, iż przegapimy odpowiedni moment na dolanie Eolys. W modelu Peugeot 407 filtr cząstek stałych i kontrolka, podobnie zresztą jak w każdym innym samochodzie, niezwłocznie zasygnalizuje nam ten moment. Pamiętajmy, aby szybko reagować na takie objawy! Wówczas to nie ma co interesować się, co to Diagbox i jak sprawdzić FAP, ale jak najszybciej udać się do serwisu, ponieważ jazda bez płynu z pewnością doprowadzi do zapchania naszego filtra, spadku komfortu jazdy, a także z czasem i wprowadzenia naszego silnika w tryb pracy awaryjnej. Pamiętajmy, aby nie podejmować się tego typu zabiegów na własną rękę, jeżeli nie mamy w tym doświadczenia. Płyn Eolys wymaga bowiem odpowiedniego obchodzenia się z nim. Jest on nie tylko silnie żrący, ale po całym zabiegu uzupełnienia jego poziomu, niezbędne jest wprowadzenie nowych i aktualnych danych do sterownika silnika. Tylko wtedy nasz filtr będzie działał w sposób prawidłowy.

Filtr Cząstek Stałych wymontowany z pojazdu

Odpowiadamy na pytanie, jak sprawdzić poziom płynu Eolys Citroen C5

Najlepiej w celu diagnozy udać się do autoryzowanej stacji obsługi. Jak już bowiem wspominaliśmy istnieją testery typu Diagbox, które wskażą nam po podłączeniu nie tylko, jaki jest stopień zanieczyszczenia naszego filtra cząstek stałych, ale również pozwoli na odczyt masy całkowitej zgromadzonej w filtrze cząstek stałych. Nie warto jednak ryzykować i podejmować się ingerencji w pracę naszego podzespołu na własną rękę. Tego typu zabiegi zawsze powinny być wykonywane przez specjalistów, którzy to po wykryciu usterki, zajmą się jej eliminacją w sposób profesjonalny. Być może okaże się bowiem, iż nasz filtr tak długo jeździł na oparach Eolys lub też nagromadził już tyle ceru, iż wymaga w pierwszej kolejności czyszczenia serwisowego. Pamiętajmy, iż niezależnie czy będzie to tylko uzupełnienie płynu, czy też czyszczenie, po takim zabiegu zawsze należy wprowadzić zmiany w sterownik naszego silnika. Taką umiejętność już nie każdy z nas będzie posiadał, a pamiętajmy, iż programowanie naszego FAP ma ogromny wpływ na efektywność jego pracy.

Wymontowana część
Co o tym myślisz?

Komentarze

Patryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Całkowita masa zgromadzonych cząstek stałych (PM) w filtrze cząstek stałych (DPF) silnika diesla może się różnić w zależności od kilku czynników, takich jak typ silnika, jakość paliwa, warunki jazdy i harmonogram konserwacji. Ogólnie rzecz biorąc, DPF zgromadzi większą masę PM podczas jazdy w trudnych warunkach lub jazdy miejskiej, w porównaniu z jazdą autostradą. Całkowitą masę zgromadzonego PM w DPF można sprawdzić za pomocą specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Można ją również oszacować, monitorując spadek ciśnienia na DPF, ponieważ zwiększanie się PM powoduje wzrost spadku ciśnienia na filtrze. Ważne jest, aby pamiętać, że zgromadzony PM w DPF musi być okresowo usuwany przez proces zwany regeneracją. Jeśli masa PM w DPF przekroczy pewną granicę, może to spowodować zatkanie filtra i prowadzić do obniżenia wydajności silnika lub nawet uszkodzenia silnika.
Janusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ah kochane filtry cząstek stałych. Hamują toksyny, ale same potrafią zrujnować nas finansowo. Niestety wycinanie DPF jest nielegalne.
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jedni są zdania, że FAP może się lepiej sprawdzić, niż DPF, a znów drudzy uważają, że to nieprawda. Ja akurat mam DPF, więc nie mogę się wypowiedzieć na ten temat. Myślę, że i jeden, i drugi musi być dobrze eksploatowany i na bieżąco czyszczony, żeby uniknąć problemów
KITEK
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo ciekawy i w sumie niecodzienny artykuł o masie całkowitej dodatku. Ja tam osobiście mam DPF i cieszę się, że nie muszę się martwić o ten cały płyn...xd
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie to nie zastanawiałem się nad masą całkowitą dodatku, który jest zgromadzony w filtrze. Staram się dbać o uzupełnianie płynu jak należy i nie wiedzę, żadnych problemów w moim aucie.
Adam
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kolega Marek pisze bzdury. Od 10 lat jeżdżę autami z FAP i jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż DPF. FAP wypala się przy niższej temperaturze nawet stojąc na światłach. Jest bezproblemowy dopóki nie dobierze się do niego handlarz Janusz. Doleje ropy zamiast specjalnego płynu, wyzeruje licznik, przeprowadzi programową wymianę bez fizycznego czyszczenia i problem gotowy.
Marek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Te filtry FAP to tak wiem z opowieści że jakoś częściej się zapychają niż np. filtry zwykłe suche, ale to chyba właśnie problem z tym całym dodatkiem jest .

Popularne wpisy

21 lipca 2022

Jaka jest żywotność katalizatora?

Według obietnic producenta katalizator może być sprawny nawet przez 250 tysięcy przejechanych kilometrów. W rzeczywistości pierwsze problemy pojawiają się już po przebiegu 150 tys. km, a nawet i znacznie wcześniej ...