Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Pozbądź się jej skutecznie i na długo!
Na poziom zapchania naszego filtra wpływ ma nie tylko masa sadzy ale również masa popiołu DPF. Jak wiemy, ta druga wartość jest szczególnie uciążliwa z racji tego, iż nie ulega procesom wypalania, a także jest odporna na zastosowanie, chociażby ogólnodostępnych środków dedykowanych czyszczeniu zapchanego podzespołu. Należy pamiętać, iż wypalenie na niewiele się zda, jeżeli nasz filtr cząstek stałych zapchany będzie popiołem. Czy wiecie Państwo, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych? W tym celu wykorzystuje się tester diagnostyczny. Wskaże on nam w procentach wartość zapełnienia naszego DPF sadzą i popiołem, a ponadto pozwoli diagnoście na oszacowanie stanu technicznego naszego podzespołu na podstawie wyliczonego czasu niezbędnego do jego regeneracji. Ponadto za jego pomocą jesteśmy w stanie zainicjować również proces wymuszonego wypalania DPF. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku zbyt dużej masy popiołu jedynym skutecznym rozwiązaniem na odzyskanie sprawności filtra będzie poddanie go serwisowemu czyszczeniu, a następnie wprowadzenie nowych ustawień w nasz sterownik silnika, a także zerowanie masy popiołu VCDS, ponieważ gwarantujemy, iż po wodnym czyszczeniu ślad w sterowniku po nim zaginie. W celu dokładnej diagnozy i doboru odpowiedniej metody czyszczenia, warto zawsze udać się do zaufanego serwisu. Nie ma sensu samodzielne zastanawianie się nad tym, jak sprawdzić ilość popiołu w DPF, czy też, w jaki sposób pozbyć się go domowymi sposobami. Odpowiednia diagnoza, a także dobór metody czyszczenia i sam jego proces ma ogromny wpływ na efekt regeneracji filtra. Pamiętajmy, iż z popiołem nie poradzi sobie żaden amatorski sposób czyszczenia, a dodatkowo jego próby mogą skończyć się poważnym uszkodzeniem filtra.
Filtr cząstek stałych - zmierzona masa sadzy
Jak już wspomnieliśmy, tester diagnostyczny wskaże nam nie tylko masę popiołu, ale również i masę sadzy. I tak na przykład w przypadku, gdy nasz filtr w większości zajęty jest przez sadzę, można podjąć się procesu wypalania sadzy, najlepiej w sposób samoczynny. Gdy z jakichś powodów nasz filtr nie radzi sobie z wypalaniem, można wówczas wymusić ten proces za pomocą testera diagnostycznego – o czym wspominaliśmy już w poprzedniej części artykułu. Należy jednak pamiętać, iż gdy wartość poziomu zapełnienia popiołem będzie na niebezpiecznej granicy, warto wówczas odstawić próby przedłużania żywotności filtra poprzez wypalanie samej sadzy i poddać jak najszybciej nasz filtr wodnemu czyszczeniu, który oczyści go kompleksowo ze wszystkich zabrudzeń. Taka jazda na granicy, ze zbyt wysoką masą popiołu DPF może skończyć się nie tylko uszkodzeniem turbiny, ale także zaburzoną pracą silnika, który to przeciążony ciągłymi próbami wypalania DPF przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Taka jazda zdecydowanie pozbawi nas komfortu, a dodatkowo narazi na niebagatelnie wysokie koszty (przewyższające w stopniu znacznym koszt czyszczenia) związane z naprawą zaistniałych szkód.
Komentarze