Masa popiołu DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Pozbądź się jej skutecznie i na długo!

Na poziom zapchania naszego filtra wpływ ma nie tylko masa sadzy ale również masa popiołu DPF. Jak wiemy, ta druga wartość jest szczególnie uciążliwa z racji tego, iż nie ulega procesom wypalania, a także jest odporna na zastosowanie, chociażby ogólnodostępnych środków dedykowanych czyszczeniu zapchanego podzespołu. Należy pamiętać, iż wypalenie na niewiele się zda, jeżeli nasz filtr cząstek stałych zapchany będzie popiołem. Czy wiecie Państwo, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych? W tym celu wykorzystuje się tester diagnostyczny. Wskaże on nam w procentach wartość zapełnienia naszego DPF sadzą i popiołem, a ponadto pozwoli diagnoście na oszacowanie stanu technicznego naszego podzespołu na podstawie wyliczonego czasu niezbędnego do jego regeneracji. Ponadto za jego pomocą jesteśmy w stanie zainicjować również proces wymuszonego wypalania DPF. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku zbyt dużej masy popiołu jedynym skutecznym rozwiązaniem na odzyskanie sprawności filtra będzie poddanie go serwisowemu czyszczeniu, a następnie wprowadzenie nowych ustawień w nasz sterownik silnika, a także zerowanie masy popiołu VCDS, ponieważ gwarantujemy, iż po wodnym czyszczeniu ślad w sterowniku po nim zaginie. W celu dokładnej diagnozy i doboru odpowiedniej metody czyszczenia, warto zawsze udać się do zaufanego serwisu. Nie ma sensu samodzielne zastanawianie się nad tym, jak sprawdzić ilość popiołu w DPF, czy też, w jaki sposób pozbyć się go domowymi sposobami. Odpowiednia diagnoza, a także dobór metody czyszczenia i sam jego proces ma ogromny wpływ na efekt regeneracji filtra. Pamiętajmy, iż z popiołem nie poradzi sobie żaden amatorski sposób czyszczenia, a dodatkowo jego próby mogą skończyć się poważnym uszkodzeniem filtra.

Ilość popiołu w filtrze cząstek stałych

Filtr cząstek stałych - zmierzona masa sadzy

Jak już wspomnieliśmy, tester diagnostyczny wskaże nam nie tylko masę popiołu, ale również i masę sadzy. I tak na przykład w przypadku, gdy nasz filtr w większości zajęty jest przez sadzę, można podjąć się procesu wypalania sadzy, najlepiej w sposób samoczynny. Gdy z jakichś powodów nasz filtr nie radzi sobie z wypalaniem, można wówczas wymusić ten proces za pomocą testera diagnostycznego – o czym wspominaliśmy już w poprzedniej części artykułu. Należy jednak pamiętać, iż gdy wartość poziomu zapełnienia popiołem będzie na niebezpiecznej granicy, warto wówczas odstawić próby przedłużania żywotności filtra poprzez wypalanie samej sadzy i poddać jak najszybciej nasz filtr wodnemu czyszczeniu, który oczyści go kompleksowo ze wszystkich zabrudzeń. Taka jazda na granicy, ze zbyt wysoką masą popiołu DPF może skończyć się nie tylko uszkodzeniem turbiny, ale także zaburzoną pracą silnika, który to przeciążony ciągłymi próbami wypalania DPF przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Taka jazda zdecydowanie pozbawi nas komfortu, a dodatkowo narazi na niebagatelnie wysokie koszty (przewyższające w stopniu znacznym koszt czyszczenia) związane z naprawą zaistniałych szkód.

DPF - obliczona masa sadzy
Co o tym myślisz?

Komentarze

Konrad
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Masa popiołu zgromadzonego w filtrze cząstek stałych (DPF) jest to ilość popiołu, która zbiera się w filtrze w wyniku jego pracy. Popiół powstaje w wyniku procesu spalania, a jego ilość zależy od wielu czynników takich jak jakość paliwa, styl jazdy, warunki drogowe oraz sposób eksploatacji pojazdu. Popiół zbiera się w filtrze i zwiększa jego opór. W celu utrzymania prawidłowej pracy silnika konieczne jest regularne usuwanie tego popiołu poprzez proces regeneracji. Masa popiołu zgromadzonego w filtrze DPF jest ważnym wskaźnikiem jego kondycji, jego regularne monitorowanie pozwala na uniknięcie problemów związanych z jego zatkaniem, co mogłoby prowadzić do obniżenia wydajności silnika, a nawet do jego uszkodzenia.
Mechanik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety nie pozbędziemy się popiołu domowymi sposobami czyszczenia DPF. W takim przypadku trzeba płukać filtr pod dużym ciśnieniem. Czyszczenie filtróe DPF metodą hydrodynamiczną przynosi chyba najlepsze rezultaty.
Szymek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Popiół w DPF to uciążliwy problem. Niczym nie idzie go umyć tylko na serwis od razu najlepiej pojechać.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No ja miałem bardzo dużo popiołu w DPF i musiałem zdecydować się na czyszczenie hydrodynamiczne, które faktycznie pomogło w udrożnieniu DPF z tej masy popiołu... Efekty dla mnie zadowalające.
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Interesujący artykuł, nie wiedziałem, że masa popiołu w Dpfi-e wyznacza jego poziom zapchania. Dzięki.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawiałem się ostatnio jak sprawdzić czy DPF jest zapchany? No najlepiej to udać się do mechanika na diagnostykę, ale no też objawem zapchanego filtra może być spadek mocy i świecący się check silnika.

Popularne wpisy

29 stycznia 2021

Filtr DPF - objawy zapchania

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż filtr DPF i objawy zapchania są bardzo kłopotliwe i w znacznym stopniu odbierają przyjemność z jazdy. Wskazując na pierwsze objawy zapchanego DPF, nie sposób będzie ominąć, takie objawy, jak:- zauważalny ...

1 Grudzień 2021

DPF - gdzie się znajduje?

Filtr cząstek stałych jest obowiązkowym elementem układu wydechowego pojazdów zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym i umiejscowiony jest w układzie wydechowym, natomiast w niektórych samochodach możesz go znaleźć w komorze silnika (Toyota, Audi, VW z silnikiem 1.6 lub 1.9 TDI) ...