Maszyny drogowe: walce Atlas | Czyszczenie DPF i katalizatorów SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Czyszczenie DPF i katalizatorów SCR - regeneracja   
Użytkując maszyny drogowe: walce Atlas - czyszczenie DPF i katalizatorów SCR jest czynnością obowiązkową, która pozwoli maszynie w pełni spełniać obowiązujące normy czystości spalin. Walce drogowe są potrzebne na rynku do wykonywania przez robotników prac ziemnych i podobnie, jak inne pojazdy – mając tu na myśli samochody osobowe, ciężarowe, dostawcze, a także maszyny rolnicze, budowlane są wyposażone w specjalne elementy, które służą do ograniczenia emisyjności cząstek stałych i tlenków azotu. Tymi elementami są:
• filtr DPF,
• katalizator SCR.

Na rynku istnieją trzy rodzaje walców i każdy z nich ma zupełnie inne zastosowanie, a mowa tu o walcach:
- ubijających,
- wibrujących,
- ugniatających.

Ci, którzy chcą zakupić walce marki Atlas, mają do wyboru kilka modeli, które poniżej wypiszemy:
• AW240,
• AW260,
• AW300,
• AW1070,
• AW1100E,
• AW1120E,
• AW1130E,
• AW1140E.

Niestety, ale wymienione na początku artykułu podzespoły mają dużą tendencję do zapychania przez zalegające w ich wnętrzu zanieczyszczenia. Aby tego uniknąć, potrzebna jest od czasu do czasu regeneracja tych elementów. Najbardziej zalecaną i bezpieczną metodą oczyszczania DPF i katalizatora SCR w walcach Atlas jest mycie hydrodynamiczne, które jest wykonywane w specjalnej maszynie do regeneracji DPF. Na rynku dostępnych jest wiele maszyn, które oczyszczają DPF i katalizatory SCR. Jeżeli chodzi o myjkę DPF, która pomoże w zregenerowaniu DPF i katalizatorów SCR maszyn drogowych, jest maszyna szwajcarsko - kanadyjskiej produkcji zwana FFSOLUTION. Rodzaje maszyn: FH2 oraz FH3 Double – w tych maszynach możemy zregenerować filtr „suchy” DPF, „mokry” FAP, benzynowe GPF, katalizatory DOC oraz SCR, czyli AdBlue.
Pamiętajcie, że wykonanie regeneracji DPF i katalizatorów SCR przyniesie wiele korzyści dla naszych pojazdów i maszyn. Tymi pozytywnymi cechami są między innymi:
- odzyskanie stuprocentowej drożności filtra DPF,
- poprawa kondycji ogólnej samochodów i maszyn,
- zarówno nasze pojazdy, jak i maszyny spełniają w pełni normy emisji spalin.

Pewnie też jesteście ciekawi, ile kosztuje czyszczenie DPF? W tym przypadku chcemy zwrócić Państwa uwagę na to, że koszt regeneracji DPF nie jest duży (około 400zł). Zresztą porównując cenę całkowitej wymiany DPF na nowy, a regeneracji DPF, to jest ona kilkukrotnie wyższa, ponieważ nowy DPF może kosztować około 2 tysiące zł.

Musicie zdawać sobie sprawę, że żywotność filtra DPF w dużej mierze zależy od nas. Chodzi głównie o:
• stan techniczny zarówno pojazdu, jak i maszyny,
• od rodzaju tankowanego paliwa (jakość odgrywa tu bardzo ważną rolę),
• a także jakości stosowanych dodatków do paliwa i środków wspomagających wypalanie sadzy.
Jednorazowo przeprowadzona regeneracja DPF nie pomoże. Naszym zadaniem jest bieżące dbanie o kompletne wyposażenie pojazdów i maszyn, które użytkujemy.

Aby zweryfikować problem z zapchanym filtrem cząstek stałych, muszą Państwo poznać pierwsze, rozpoznawalne objawy zapchanego DPF w walcach Atlas, np. w modelach: AW1120E, AW1130E, AW1140E:
• zauważalny przez kierowców spadek mocy silnika,
• silnik rozpoczyna pracę w trybie awaryjnym,
• kontrolka świec żarowych i kontrolka DPF z informacją „check engine”,
• zauważalny wzrost oleju silnikowego,
• problem z innym podzespołem – turbosprężarką.
Zaniedbanie DPF może przyczynić się do uszkodzeń wielu innych podzespołów, dlatego nie należy ich lekceważyć.

W momencie, gdy filtr DPF będzie zapełniony sadzą, da o sobie znać. Wtedy powinniśmy sami wymusić wypalanie filtra cząstek stałych, a procedura wypalania DPF może być przeprowadzona:
1. Na postoju (nazywana regeneracją aktywną).
2. Podczas jazdy (określana regeneracją pasywną).
Decydując się na regenerację pasywną, czyli wypalanie podczas jazdy, nie obciążymy silnika, jak miałoby to miejsce w przypadku wypalania postojowego. Poza tym w obu przypadkach główne znaczenie ma wysokość temperatury spalin. Jeżeli osiągnie ona około 600 stopni Celsjusza, to taka wartość pozwoli wypalić zalegającą sadzę. Wykonując samoczynne oczyszczanie DPF, jesteście pewnie ciekawi, ile trwa wypalanie DPF? Samoistna regeneracja DPF trwa od około 15 do 30 min. Najważniejsze - nie wolno przerywać tego procesu.

Niektórzy z Was na pewno mieli problem z wypalaniem DPF w walcach marki Atlas i zadawaliście sobie pytanie, dlaczego DPF się nie wypala?
Taka sytuacja może się wydarzyć, kiedy filtr DPF będzie przepełniony zanieczyszczeniami. W tym przypadku pomoże serwisowe wypalanie DPF, które polega na podłączeniu silnika do komputera diagnostycznego. Po wypalaniu w trybie serwisowym koniecznie trzeba pamiętać o wymianie oleju silnikowego i filtra oleju.

DPF używany

Czyszczenie katalizatora w walcach ATLAS

Zastosowanie układu SCR (katalizator redukujący) w maszynach miało na celu zredukować emisję tlenków azotu znajdujących się w spalinach. Posiadanie katalizatora SCR charakteryzuje się dodaniem specjalnego płynu – mocznika zwanego AdBlue. Dodanie tego mocznika powoduje powstanie tlenku azotu oraz wody. Katalizatory SCR, podobnie zresztą jak DPF, często się zapychają, dlatego co jakiś czas należy je oczyszczać. Stosując metodę mycia hydrodynamicznego przy filtrze DPF, katalizator przy okazji również na tym skorzysta. Dzięki temu zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator odzyska swój fabryczny stan.
Są też tacy, którzy próbują własnymi siłami oczyszczać i DPF, i katalizator.
Czy oczyszczanie tych podzespołów domowymi sposobami jest skuteczne? Na temat czyszczenia katalizatora - forum możecie tam wyczytać różne porady dotyczące samodzielnego oczyszczania. Jednak ta metoda nie jest do końca efektywna. Działanie będzie krótkotrwałe, a źle przeprowadzone może wywołać większe szkody.
A czy dobrym pomysłem jest przepalenie katalizatora? Niestety, ale próba przepalania zapchanego katalizatora jest dla niego niebezpieczna. W tej sytuacji może pomóc tylko i wyłącznie profesjonalne oczyszczanie wodne w ASO.

Będąc w posiadaniu maszyn drogowych, w tym przypadku walców Atlas, trzeba pamiętać o regeneracji filtra DPF oraz katalizatora SCR dla dobra naszego i środowiska, którym się otaczamy na co dzień.

Walce drogowe a czyszczenie katalizatora
Co o tym myślisz?

Komentarze

Szymon
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w maszynach drogowych typu walce Atlas, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń takich jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy i po pewnym czasie blokują swobodny przepływ spalin. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich przepchania.
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetnie napisany artykuł! W Internecie ciężko znaleźć tak dużo istotnych informacji o czyszczeniu i regeneracji dpf-ów walca Atlas. Pozdrawiam
Nat_99
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł o regeneracji filtra cząstek stałych i katalizatorów SCR w walcach :D Sam chyba powinienem się umówić na takie czyszczenie :)
Krystian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nareszcie jakiś artykuł o regeneracji dpf-a w walcu, który jest świetnie napisany. Brawo!
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zawsze zastanawiałem się czy można regenerować maszyny drogowe. A tu się okazuje, że jednak można. Będę musiał się wybrać na taki zabieg z moją maszyną, bo coś ostatnio w niej szwankuje i może to być filtr DPF...
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo informacji o regeneracji filtrów i katalizatorów w maszynach drogowych! Naprawdę ciekawy artykuł, pozdrawiam!

Popularne wpisy

21 Grudzień 2022

Jak samemu wyczyścić filtr cząstek stałych?

Samodzielne czyszczenie filtra cząstek stałych przyniesie zamierzone efekty, o ile wewnątrz DPF nie zalega duża ilość popiołu, natomiast warto zakupić odpowiedni preparat, który bez problemu zdoła wypalić nagromadzoną sadzę ...

11 lutego 2021

DPF-a kopcenie

Przypadłość, jaką jest DPF-a kopcenie może mieć wiele przyczyn. Nadmierne zadymienie z układu wydechowego często pojawia się w następujących sytuacjach: ...