Maszyny drogowe: walce | Czyszczenie DPF i katalizatorów SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Regeneracja DPF oraz SCR w maszynach drogowych

Oferta naszego serwisu obejmuje także maszyny drogowe, a walce i czyszczenie DPF oraz katalizatorów SCR to zlecenia, z którymi spotykamy się na co dzień. Zwłaszcza najmłodsze maszyny tego typu są fabrycznie wyposażane w filtry cząstek stałych oraz w katalizatory, ponieważ taki obowiązek wymuszają na producentach aktualne normy czystości spalin Tier/Stage.
Zanim zaczniemy wskazywać na konkretne różnice pomiędzy AdBlue a DPF montowanymi w walcach nowszych generacji, przybliżymy Ci przebieg procedury regeneracyjnej. Jeśli chodzi o zdemontowane z maszyn drogowych katalizatory SCR lub filtry DPF, czyszczenie w naszym serwisie jesteśmy w stanie przeprowadzić już w ciągu jednego dnia, co ogranicza kłopotliwe przestoje na placu budowy. Wielu kierowców i operatorów maszyn nie myśli o awarii, dopóki ona nie wystąpi. Właśnie z tego powodu udostępniamy opcję czyszczenia elementów układu wydechowego, która jest nie tylko szybka, ale również w pełni skuteczna.

DPF Czyszczenie

Regeneracja DPF i SCR w walcach krok po kroku

W przypadku maszyn drogowych, od których szczególnie wymaga się niezawodności, nie warto podejmować tak ryzykownych praktyk, jak czyszczenie katalizatora domowym sposobem. Skutki takich działań już w niewielkich rozmiarów filtrach cząstek stałych z samochodów osobowych okazują się opłakane, zatem nie polecamy eksperymentów z czyszczeniem na własną rękę tak kosztownych podzespołów zdemontowanych, chociażby z walca.
Mając na uwadze to, ile kosztuje regeneracja katalizatora czy też filtra cząstek stałych w ASO, warto zainteresować się tą opcją. Jeżeli chcesz dostarczyć DPF lub SCR do naszego serwisu, gdzie zostanie przeprowadzona diagnostyka i regeneracja, wystarczy, że skontaktujesz się z nami. W sytuacji, gdy nie możesz przywieźć podzespołu osobiście – nie stanowi to najmniejszego problemu, ponieważ działamy w dużej mierze wysyłkowo i po prostu zamówimy dla Ciebie kuriera, który odbierze zapakowany filtr cząstek stałych bądź katalizator.

Po dostarczeniu zdemontowanego z walca drogowego katalizatora czy filtra cząstek stałych podzespół jest kierowany do oceny jego stanu technicznego, a także do badania jego przepustowości. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować, czy dany element nie wykazuje uszkodzeń mechanicznych, a także – co blokuje jego drożność. Zazwyczaj jest to popiół (w przypadku filtrów DPF), resztki niespalonego oleju, sadza, a w przypadku katalizatorów SCR – skrystalizowany płyn AdBlue. Zarówno budowa DPF, jak i budowa katalizatora, wymagają pełnej drożności, by elementy te mogły stuprocentowo skutecznie pełnić swoje funkcje w układzie wydechowym walca czy też innego rodzaju maszyny drogowej.
W celu przywrócenia owej drożności po badaniach filtr jest instalowany w maszynie uzupełnionej wodą z odpowiednią dawką przeznaczonego do czyszczenia DPF i SCR detergentu. Standardowo, w celu uzyskania maksymalnej skuteczności, mycie jest realizowane w dwóch kierunkach. Podgrzaną do odpowiedniej temperatury mieszaninę wpuszcza się do filtra w kierunku zgodnym z przepływem spalin, a także w drugą, przeciwną stronę. W cenie usługi mieści się powtarzanie owych procedur aż do skutku, czyli do momentu, w którym całkowita drożność katalizatora bądź DPF jest przywrócona. Ostateczny efekt regeneracji można ocenić po wysuszeniu podzespołu gorącym powietrzem i po przeprowadzeniu ponownego testu jego przepustowości. Protokoły, na których są udokumentowane owe parametry, Klient otrzymuje wraz z pisemną gwarancją na 2 lata, którą obejmujemy każdy zregenerowany u nas podzespół.

SCR Regeneracja

Problemy z DPF i SCR w walcach drogowych

Liczni operatorzy maszyn drogowych, w tym walców, na forach próbują znaleźć odpowiedź, a przy tym sposób na to, jak wymusić wypalanie DPF, jeżeli występują problemy z realizacją tej procedury, a także co zrobić, gdy filtr cząstek stałych potrzebuje dopalania sadzy o wiele częściej, niż zazwyczaj. Za taki stan rzeczy w pojazdach każdego rodzaju zazwyczaj odpowiedzialność ponosi wysoki poziom zapchania podzespołu. O tym, że zainstalowany w walcu DPF wymaga regeneracji, operatora powiadomią kontrolki filtra cząstek stałych, a ich aktywacja z pewnością zostanie poparta występowaniem charakterystycznych objawów zapchanego DPF.

Producenci walców drogowych opisują szczegóły zarówno realizowanego w określonych odstępach czasu wypalania sadzy, opisują towarzyszące temu komunikaty i aktywowane kontrolki. W wielu modelach, w tym w walcach Dynapac, DPF w przypadku problemów z wypaleniem się, powoduje ograniczenie mocy silnika, co oznacza, że poziom zapchania przyjął wartość wyższą od 125% i jednostka napędowa nie może już pracować w swoim normalnym trybie. Podobnie będzie w przypadku problemów z filtrem cząstek stałych w innych modelach walców drogowych, takich jak JCB, Caterpillar czy Ammann.

Określone modele, o których nieco więcej napiszemy w kolejnych artykułach, mogą zostać także wyposażone w układ selektywnej redukcji spalin SCR. Dzięki niemu gazy wydechowe są pozbawione dużych zawartości tlenku azotu, który w katalizatorze zostaje zneutralizowany do nieszkodliwego azotu oraz pary wodnej. W przypadku awarii SCR nie warto zastanawiać się, jak przepalić katalizator w piecu lub w inny niefachowy sposób, ponieważ te katalizatory także podlegają fachowemu czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.

Filtry regeneracja DPF

Czy warto usuwać DPF i katalizatory w walcach drogowych?

Obecnie świadomość kierowców w zakresie funkcjonowania pojazdów spełniających normy emisji spalin wzrasta, jednakże jeszcze kilka lat temu proceder wycinania katalizatorów i filtrów cząstek stałych kwitł w najlepsze. Niestety, zarówno programowe wyłączanie DPF Atlas czy CAT, a także fizyczne wycinanie filtra cząstek stałych i katalizatora, wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Mamy tutaj na myśli nie tylko problemy z uzyskaniem pozytywnego wyniku przeglądu technicznego, ale także ilość szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery. Mało tego, usunięty DPF bądź wycięty katalizator objawy będzie generował także w obrębie silnika i innych podzespołów. Często zdarza się, że sterowniki po tego typu ingerencji nie działają właściwie, co przekłada się na ogólne funkcjonowanie pojazdu.

Katalizatory i filtry cząstek stałych DPF – czyszczenie i cena za tę usługę w ASO niewątpliwie Cię zaskoczy, ale w pozytywny sposób. Koszty, jakie ponoszą nasi Klienci za regenerację filtrów cząstek stałych i katalizatorów, zazwyczaj stanowią ułamki cen fabrycznie nowych podzespołów, a jakość zregenerowanego katalizatora SCR oraz filtra DPF nie ustępuje parametrom nowego elementu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Natan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w maszynach drogowych typu walce, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń takich jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy i po pewnym czasie blokują swobodny przepływ spalin. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich przepchania.
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem jak ktoś może próbować wyczyścić katalizator do walca samodzielnie. Ja wole zlecić taką usługę serwisowi. Wiem, że zrobi ją porządnie.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przyznam szczerze, że kiedyś myślałem o pozbyciu się tego DPFA, ale po przeczytaniu wielu wpisów, które to odradzały, zdecydowałem, że lepiej, żeby został na swoim miejscu XD Jak będę miał z nim problem, to przynajmniej wiem, gdzie się udać w celu regeneracji :)
Daniel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Znalazłem tu w tym artykule wiele ciekawych informacji na temat walców, regeneracji ich DPFów i katalizatorów. Warto było zaglądnąć w ten link. Pozdrawiam!
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawe informacje o regeneracji filtrów i katalizatorów w walcach! Ciężko znaleźć coś na temat DPF w maszynach drogowych.

Popularne wpisy