Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja DPF oraz SCR w maszynach drogowych
Oferta naszego serwisu obejmuje także maszyny drogowe, a walce i czyszczenie DPF oraz katalizatorów SCR to zlecenia, z którymi spotykamy się na co dzień. Zwłaszcza najmłodsze maszyny tego typu są fabrycznie wyposażane w filtry cząstek stałych oraz w katalizatory, ponieważ taki obowiązek wymuszają na producentach aktualne normy czystości spalin Tier/Stage.
Zanim zaczniemy wskazywać na konkretne różnice pomiędzy AdBlue a DPF montowanymi w walcach nowszych generacji, przybliżymy Ci przebieg procedury regeneracyjnej. Jeśli chodzi o zdemontowane z maszyn drogowych katalizatory SCR lub filtry DPF, czyszczenie w naszym serwisie jesteśmy w stanie przeprowadzić już w ciągu jednego dnia, co ogranicza kłopotliwe przestoje na placu budowy. Wielu kierowców i operatorów maszyn nie myśli o awarii, dopóki ona nie wystąpi. Właśnie z tego powodu udostępniamy opcję czyszczenia elementów układu wydechowego, która jest nie tylko szybka, ale również w pełni skuteczna.
Regeneracja DPF i SCR w walcach krok po kroku
W przypadku maszyn drogowych, od których szczególnie wymaga się niezawodności, nie warto podejmować tak ryzykownych praktyk, jak czyszczenie katalizatora domowym sposobem. Skutki takich działań już w niewielkich rozmiarów filtrach cząstek stałych z samochodów osobowych okazują się opłakane, zatem nie polecamy eksperymentów z czyszczeniem na własną rękę tak kosztownych podzespołów zdemontowanych, chociażby z walca.
Mając na uwadze to, ile kosztuje regeneracja katalizatora czy też filtra cząstek stałych w ASO, warto zainteresować się tą opcją. Jeżeli chcesz dostarczyć DPF lub SCR do naszego serwisu, gdzie zostanie przeprowadzona diagnostyka i regeneracja, wystarczy, że skontaktujesz się z nami. W sytuacji, gdy nie możesz przywieźć podzespołu osobiście – nie stanowi to najmniejszego problemu, ponieważ działamy w dużej mierze wysyłkowo i po prostu zamówimy dla Ciebie kuriera, który odbierze zapakowany filtr cząstek stałych bądź katalizator.
Po dostarczeniu zdemontowanego z walca drogowego katalizatora czy filtra cząstek stałych podzespół jest kierowany do oceny jego stanu technicznego, a także do badania jego przepustowości. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować, czy dany element nie wykazuje uszkodzeń mechanicznych, a także – co blokuje jego drożność. Zazwyczaj jest to popiół (w przypadku filtrów DPF), resztki niespalonego oleju, sadza, a w przypadku katalizatorów SCR – skrystalizowany płyn AdBlue. Zarówno budowa DPF, jak i budowa katalizatora, wymagają pełnej drożności, by elementy te mogły stuprocentowo skutecznie pełnić swoje funkcje w układzie wydechowym walca czy też innego rodzaju maszyny drogowej.
W celu przywrócenia owej drożności po badaniach filtr jest instalowany w maszynie uzupełnionej wodą z odpowiednią dawką przeznaczonego do czyszczenia DPF i SCR detergentu. Standardowo, w celu uzyskania maksymalnej skuteczności, mycie jest realizowane w dwóch kierunkach. Podgrzaną do odpowiedniej temperatury mieszaninę wpuszcza się do filtra w kierunku zgodnym z przepływem spalin, a także w drugą, przeciwną stronę. W cenie usługi mieści się powtarzanie owych procedur aż do skutku, czyli do momentu, w którym całkowita drożność katalizatora bądź DPF jest przywrócona. Ostateczny efekt regeneracji można ocenić po wysuszeniu podzespołu gorącym powietrzem i po przeprowadzeniu ponownego testu jego przepustowości. Protokoły, na których są udokumentowane owe parametry, Klient otrzymuje wraz z pisemną gwarancją na 2 lata, którą obejmujemy każdy zregenerowany u nas podzespół.
Problemy z DPF i SCR w walcach drogowych
Liczni operatorzy maszyn drogowych, w tym walców, na forach próbują znaleźć odpowiedź, a przy tym sposób na to, jak wymusić wypalanie DPF, jeżeli występują problemy z realizacją tej procedury, a także co zrobić, gdy filtr cząstek stałych potrzebuje dopalania sadzy o wiele częściej, niż zazwyczaj. Za taki stan rzeczy w pojazdach każdego rodzaju zazwyczaj odpowiedzialność ponosi wysoki poziom zapchania podzespołu. O tym, że zainstalowany w walcu DPF wymaga regeneracji, operatora powiadomią kontrolki filtra cząstek stałych, a ich aktywacja z pewnością zostanie poparta występowaniem charakterystycznych objawów zapchanego DPF.
Producenci walców drogowych opisują szczegóły zarówno realizowanego w określonych odstępach czasu wypalania sadzy, opisują towarzyszące temu komunikaty i aktywowane kontrolki. W wielu modelach, w tym w walcach Dynapac, DPF w przypadku problemów z wypaleniem się, powoduje ograniczenie mocy silnika, co oznacza, że poziom zapchania przyjął wartość wyższą od 125% i jednostka napędowa nie może już pracować w swoim normalnym trybie. Podobnie będzie w przypadku problemów z filtrem cząstek stałych w innych modelach walców drogowych, takich jak JCB, Caterpillar czy Ammann.
Określone modele, o których nieco więcej napiszemy w kolejnych artykułach, mogą zostać także wyposażone w układ selektywnej redukcji spalin SCR. Dzięki niemu gazy wydechowe są pozbawione dużych zawartości tlenku azotu, który w katalizatorze zostaje zneutralizowany do nieszkodliwego azotu oraz pary wodnej. W przypadku awarii SCR nie warto zastanawiać się, jak przepalić katalizator w piecu lub w inny niefachowy sposób, ponieważ te katalizatory także podlegają fachowemu czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.
Czy warto usuwać DPF i katalizatory w walcach drogowych?
Obecnie świadomość kierowców w zakresie funkcjonowania pojazdów spełniających normy emisji spalin wzrasta, jednakże jeszcze kilka lat temu proceder wycinania katalizatorów i filtrów cząstek stałych kwitł w najlepsze. Niestety, zarówno programowe wyłączanie DPF Atlas czy CAT, a także fizyczne wycinanie filtra cząstek stałych i katalizatora, wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Mamy tutaj na myśli nie tylko problemy z uzyskaniem pozytywnego wyniku przeglądu technicznego, ale także ilość szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery. Mało tego, usunięty DPF bądź wycięty katalizator objawy będzie generował także w obrębie silnika i innych podzespołów. Często zdarza się, że sterowniki po tego typu ingerencji nie działają właściwie, co przekłada się na ogólne funkcjonowanie pojazdu.
Katalizatory i filtry cząstek stałych DPF – czyszczenie i cena za tę usługę w ASO niewątpliwie Cię zaskoczy, ale w pozytywny sposób. Koszty, jakie ponoszą nasi Klienci za regenerację filtrów cząstek stałych i katalizatorów, zazwyczaj stanowią ułamki cen fabrycznie nowych podzespołów, a jakość zregenerowanego katalizatora SCR oraz filtra DPF nie ustępuje parametrom nowego elementu.
Komentarze