Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy wiesz, w jaki sposób przeprowadzić mycie DPF, aby uzyskać jak najlepsze efekty tej procedury? Jeżeli jeszcze nie odkryłeś sposobu mówiącego, jak usunąć popiół z DPF, ten artykuł będzie najlepszym i najbardziej rzetelnym źródłem wiedzy w tym zakresie. Zapraszamy Cię do lektury, ponieważ filtry cząstek stałych to obecnie obowiązkowe elementy wyposażenia samochodu, a wszystko wskazuje na to, że obowiązujące normy czystości spalin zostaną jeszcze bardziej rygorystycznie zaostrzone. Fachowa regeneracja DPF w ASO Bosch Service Pawlik daje znakomite efekty w postaci przywrócenia filtrowi cząstek stałych fabrycznych parametrów w naprawdę niskiej cenie, dlaczego więc nie skorzystać z tej opcji dostępnej na terenie całego kraju?
Zanieczyszczony DPF – czyszczenie w serwisie
Świadomość kierowców Diesli i benzyniaków z upływem czasu zmienia się i mamy nadzieję, że jest to zmiana na korzyść środowiska. Uwalnianie do atmosfery dymów w dużym stopniu nasyconych cząstkami stałymi, wielopierścieniowymi węglowodorami aromatycznymi oraz innymi oparami charakteryzującymi się wysoką szkodliwością dla wszelkich organizmów żywych. Być może doczekamy czasów, w których filtry cząstek stałych DPF/FAP nie będą już wycinane ani kradzione, ponieważ póki co oba te procedery kwitną w najlepsze. Po raz kolejny, z niezachwianą stanowczością przypominamy, że nieposiadanie filtra cząstek stałych potrafi przysporzyć znacznie więcej problemów niż jego obecność w samochodzie, nawet jeśli się zapycha i wydaje się nam, że samochód przez DPF właśnie traci moc. Dlaczego warto wiedzieć, po czym poznać, że DPF jest zapchany? Umiejętna identyfikacja pierwszych objawów pozwala na podjęcie reakcji odpowiednio wcześnie, gdy zanieczyszczenia nie są nagromadzone w dużych ilościach, a zlokalizowana w wąskich kanalikach filtrujących masa popiołu DPF stanowi zawartość niekłopotliwą do usunięcia. W przypadku zarówno katalizatorów samochodowych, jak i filtrów cząstek stałych DPF/FAP nie warto zastanawiać się, jak wyczyścić DPF domowym sposobem. Spotykamy się w codziennej pracy z licznymi efektami takich prób i z pełną szczerością musimy przyznać, że naprawdę rzadko okazują się one satysfakcjonujące. Równocześnie niemałym podziwem darzymy kreatywność miłośników majsterkowania, którzy w najlepsze podejmują się ryzykownych prób, wśród których w przypadku filtrów cząstek stałych dominuje czyszczenie DPF Kretem, czyszczenie DPF płynem do kominków, Karcherem czy też czyszczenie DPF sodą kaustyczną, podczas gdy na rynku nie brakuje przecież środków określanych ogólnie jako preparat do czyszczenia DPF. Forum poświęcone tej tematyce obfituje w liczne opinie na temat niemalże każdego środka przeznaczonego do mycia filtrów cząstek stałych. Niektórzy producenci określają owe substancje jako regeneratory DPF, uważamy jednak, że to nieco przesadne określenie, ponieważ kompleksowa regeneracja, jaką przeprowadzamy w naszym serwisie, to o wiele bardziej specjalistyczny zabieg, którego szczegóły przedstawimy w kolejnych kilku zdaniach. Zacznijmy od tego, że do regeneracji filtra cząstek stałych niezbędna jest nowoczesna, specjalnie do tego celu skonstruowana maszyna do czyszczenia DPF. Cena tego urządzenia jest dość wysoka, dlatego też nie każdy serwis może pozwolić sobie na zakup tego typu aparatury. Zastosowanie wyspecjalizowanego urządzenia to już połowa sukcesu, ponieważ dzięki dedykowanym programom maszyna stosująca podgrzaną wodę z detergentem pod odpowiednim ciśnieniem jest w stanie usunąć z filtra nie tylko resztki sadzy, ale i złogi popiołu, przy czym delikatna struktura wkładu DPF/FAP nie ulega zniszczeniu. Dla porównania – do destrukcji monolitu dochodzi podczas zastosowania sody kaustycznej (wówczas może się on po prostu stopić) oraz podczas wypalania go w piecu, gdzie zazwyczaj kruszy się albo całkowicie zatyka powstającym popiołem. Kiedy aktywne lub pasywne realizowane przez DPF wypalanie pojawia się coraz częściej, a towarzyszą temu nieprzyjemne objawy, takie jak zduszenie mocy samochodu, znaczne zadymienie z rury wydechowej czy też szarpanie i nierównomierna praca silnika, warto zdecydować się na skorzystanie z innowacyjnej usługi, jaką jest regeneracja DPF Kraków, regeneracja DPF Warszawa bądź regeneracja DPF w jakimkolwiek innym mieście, jednakże świadczona przez jeden sprawdzony serwis, jakim jest Bosch Service Pawlik.
Skuteczne i nieskuteczne metody czyszczenia DPF
Nad opcją czyszczenia, mycia, płukania filtra cząstek stałych zaczynamy się zastanawiać zazwyczaj dopiero wówczas, gdy postępujące objawy zapchanego filtra DPF stają się coraz bardziej uciążliwe, a w końcu uniemożliwiają użytkowanie samochodu. Oczywiście jest to już ostateczny moment, a pragniemy ponownie podkreślić, że wczesna reakcja może bardzo często uchronić nas od bardzo wysokich kosztów. Dlaczego zatem warto odpowiednio wcześnie przeprowadzić specjalistyczne czyszczenie DPF? Opinie prezentowane przez ekspertów pozwalają na dostrzeżenie istotnych związków pomiędzy zablokowanym lub uszkodzonym filtrem cząstek stałych DPF/FAP a zamachowym kołem dwumasowym czy turbosprężarką, a jak wiemy, ich naprawy niestety nie należą do tanich. Warto wiedzieć, że w kontekście podzespołu, jakim jest filtr DPF, czyszczenie i cena za kompleksowo wykonaną usługę w ASO Bosch Service Pawlik, nie jest wygórowana, a otrzymujemy za nią filtr z przepustowością przywróconą w niemalże 99%. W obliczu tak znakomitych efektów w niewygórowanej cenie podejmowanie ryzykownych działań, takich jak chociażby czyszczenie DPF Kretem czy Vanishem, jest po prostu nieopłacalne. Zazwyczaj tego typu próby pozbycia się zanieczyszczeń z wnętrza filtra cząstek stałych kończą się wizytą w serwisie, a użytkownik samochodu ponosi wyższe koszty niż w przypadku skierowania się do pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych od razu po wystąpieniu objawów wskazujących na zablokowanie przepływu w DPF. Tematem, który wielu kierowcom z pewnością nastręcza wielu wątpliwości, jest to, jakie efekty da zastosowany w umiejętny sposób środek do czyszczenia DPF. Optowalibyśmy przy stanowisku mówiącym, że właściwie użyty preparat może przyczynić się do przedłużenia żywotności filtra cząstek stałych, ponieważ pomaga on na bieżąco pozbywać się zbyt dużych zawartości blokujących drożność DPF osadów. Tak przeprowadzone czyszczenie DPF koszt generuje stosunkowo niski, jednakże użycie preparatu nie może być porównywalne do regeneracji, gdyż jest jedynie zabiegiem o charakterze profilaktycznym.
Komentarze