Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Znaczenie filtrów cząstek stałych DPF w kontekście naszego zdrowia oraz ochrony środowiska jest wręcz nieopisane. Filtry DPF/FAP wyłapują ze spalin cząsteczki o największej szkodliwości, wśród których wymienić możemy cząsteczki węglowe, węglowodory oraz tlenki metali. Jak postąpić w sytuacji, gdy w wyniku częstego używania filtr DPF utraci drożność? Sprawdź, jak można przeprowadzić czyszczenie DPF, czy warto czyścić filtry cząstek stałych oraz z jakimi konsekwencjami może się wiązać jazda na zapchanym DPF.
Działający poprawnie DPF – główne zalety
Nowe bądź zregenerowane filtry cząstek stałych DPF/FAP mają za zadanie maksymalnie skutecznie oczyszczać spaliny powstające w wyniku spalania oleju napędowego w silniku wysokoprężnym. Przez to, że w procesie spalania bierze udział niedostateczna ilość tlenu, dochodzi do gromadzenia się sadzy, popiołów, cząsteczek tlenków metali oraz innych substancji, które swym poziomem szkodliwości mogą doprowadzić do poważnych chorób oraz do nieodwracalnych zaburzeń równowagi środowiska naturalnego. Składające się z węglika krzemu oraz cząsteczek platyny wnętrze filtra cząstek stałych zatrzymuje dzięki maleńkim porom owe cząsteczki, uwalniając dym o znacznie niższym poziomie szkodliwości. Filtry cząstek stałych warunkują optymalne działanie jednostki napędowej, układu recyrkulacji spalin, turbosprężarki czy katalizatora. W sytuacji, gdy filtr jest zapchany, spaliny o wysokim poziomie szkodliwości nie znajdują ujścia, co skutkuje awariami w obrębie silnika. Podsumowując, właściwa praca filtra DPF w układzie wydechowym sprowadza się do odfiltrowania ze spalin szkodliwych cząsteczek, natomiast w przypadku zaburzenia funkcji filtra cząstek stałych, w naszym pojeździe może dojść do rozległych, drogich w naprawie uszkodzeń.
Co wskazuje na zatkanie DPF?
Nasze samochody, które działają na coraz bardziej zaawansowanych podzespołach, potrafią poinformować nas, że coś im dolega, już nie tylko za pomocą migającej kontrolki. Po czym możemy poznać objawy zapchanego filtra DPF? Filtr cząstek stałych, który uległ zapchaniu, wpływa na pracę silnika, która odznacza się brakiem równego tempa, szarpaniem oraz niemożnością uzyskania wysokich osiągów. Co więcej, pojazd kopci i trudno jest nim przyspieszyć, a na biegu jałowym praca jednostki napędowej po prostu ustaje. Przyczyną tego typu objawów jest właśnie filtr DPF, który cofa spaliny do silnika, szkodząc tym samym jego pracy. W zatkanym filtrze cząstek stałych odnajdziemy złogi sadzy oraz popioły, istnieją jednak skuteczne sposoby na to, jak usunąć popiół z DPF oraz jak przeprowadzić mycie filtra DPF.
Przywracamy DPF fabryczne parametry – czyszczenie DPF
Okazuje się, że istnieje wiele możliwości wyczyszczenia filtra cząstek stałych. W przypadku tych filtrów możliwe jest czyszczenie filtra FAP domowym sposobem z zastosowaniem preparatu typu DPF cleaner, wypalanie DPF bądź wodne czyszczenie DPF. Na czym polegają poszczególne metody, dzięki którym można odzyskać właściwości filtrów cząstek stałych? Postaramy się je przybliżyć. Czyszczenie filtrów DPF domowym sposobem może być rozumiane dwojako. Można je przeprowadzić, stosując płyn do czyszczenia DPF, przy czym cały proces najczęściej nie trwa dłużej, niż godzina, preparat nadaje się jednak tylko do czyszczenia stosunkowo niewielkich zanieczyszczeń, można go także stosować profilaktycznie. Mianem czyszczenia filtra cząstek stałych DPF określane jest także często wypalanie sadzy, które można przeprowadzić w sposób aktywny bądź pasywny, a także w serwisie samochodowym. Wypalanie pasywne DPF podczas jazdy wiąże się z koniecznością przejechania kilkudziesięciu kilometrów ze stałą prędkością i z utrzymaniem wysokich obrotów silnika. Proces aktywuje się sam i sprawia, że dzięki uzyskaniu wysokiej temperatury sadze są wypalone. Inną opcją czyszczenia DPF jest wypalanie aktywne na postoju. Aby do niego doszło, kierowca musi przez chwilę podtrzymać wysokie obroty i dopiero wówczas aktywuje się proces dopalania sadzy. Wypalanie można także zainicjować w serwisie, gdzie jest ono wywoływane komputerowo. Warto podkreślić, że wymuszanie wypalania na postoju oraz wypalanie DPF w serwisie jest dedykowane głównie tym pojazdom, które są używane przede wszystkim do jazdy po krótkich odcinkach w mieście.
Czyszczenie DPF może być także rozumiane jako zastosowanie metody wodnej. Sposób ten jest realizowany w nielicznych pracowniach w kraju, gdyż wymaga zastosowania zaawansowanej technologicznie aparatury, dlatego też często pojawiają się zapytania czyszczenie DPF Łódź bądź czyszczenie DPF Kraków, gdyż trudno znaleźć serwis, który podejmie się tego typu usługi. Metoda wodna umożliwia pozbycie się z wnętrza filtra cząstek stałych substancji, której nie da się wypalić, czyli popiołu. Odzyskanie pełnej skuteczności filtra cząstek stałych poprzez pozbycie się popiołu jest możliwe tylko dzięki przepuszczeniu przez pory filtra wody pod odpowiednio wysokim ciśnieniem.
Filtry cząstek stałych bez zanieczyszczeń
Fakt informujący o tym, że filtry po czyszczeniu z zastosowaniem metody wodnej pracują jak nowe, budzi zainteresowanie wielu użytkowników diesli, którzy nie chcą przyczyniać się do pogarszania warunków naszego życia poprzez emitowanie spalin o wysokiej temperaturze i złej jakości. Mycie filtrów DPF realizowane zarówno metodą domową, jak i w serwisie, pozwala na przedłużenie okresu pełnej funkcjonalności filtra oraz na uniknięcie znacznych kosztów związanych z zakupem zamiennika. Mamy nadzieję, że praktyczne wskazówki na temat tego, jak należy dbać o filtry cząstek stałych oraz jakie są metody ich czyszczenia, pozwolą Ci na korzystanie z filtra DPF/FAP przez możliwie jak najdłuższy czas.
Komentarze