Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizatora nie da się naprawić, chyba że mamy na myśli skutecznie przeprowadzoną regenerację, mające na celu przywrócić utracone parametry wskutek intensywnej pracy. Jest kilka sposobów udrożnienia tego podzespołu, np. wymiana wkładu, czyszczenie hydrodynamiczne oraz preparatami, które nie wymagają demontażu reaktora katalitycznego z układu wydechowego. Ten element powinien być od czasu do czasu zregenerowany dla polepszenia jego kondycji oraz innych podzespołów. Jest to bardzo ważne, aby mógł on jak najdłużej redukować toksyczne związki chemiczne ze spalin. Wybieraj jednak tylko takie metody regeneracji, aby były one bezpieczne dla delikatnego wkładu konwertera katalitycznego.
Katalizatory - Wymiana wkładu katalizatora
Katalizatory są takimi elementami, że z czasem ich wydajność może się znacznie pogorszyć, a będzie to spowodowane nagromadzeniem się wewnątrz wkładu dużej ilości zanieczyszczeń. Gdyby w takiej sytuacji nie sprawdziła się regeneracja tego podzespołu, to można, zamiast wymieniać cały element, to tylko wkład. Wyjdzie to taniej, a parametry będą stuprocentowe. Użytkownicy samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie powinni traktować tego podzespołu jak filtra cząstek stałych, natomiast nadal mają obowiązek stosować się do zaleceń producenta.
Wymiana katalizatora - kiedy warto to zrobić? - Wydłubanie katalizatora
Jeśli zaobserwuje się trwałe i poważne uszkodzenia mechaniczne wkładu katalizatora lub obudowy, to zostaje on wykluczony z możliwości wykonania regeneracji. Czeka Cię wtedy wymiana reaktora katalitycznego, która może się okazać dla Ciebie bardzo kosztowna. Gdybyś chciał świadomie się go pozbyć i wyciąłbyś wkład, pozostawiając jedynie pustą puszkę, to wiedz, że jest to całkowicie nielegalne.
Katalizator – do czego służy i czy powoduje problemy? - Reaktor katalityczny - budowa
Konwerter katalityczny składa się z czterech kluczowych elementów: obudowy, nośnika, powłoki pośredniej oraz powłoki aktywnej katalitycznie i to właśnie w niej znajdują się drogocenne metale szlachetne takie jak: pallad, rod i platyna. Obecność (sprawnego) katalizatora w układzie wydechowym ma ograniczyć wydostawanie się toksycznych gazów spalinowych do środowiska. Pracuje on w wysokiej temperaturze, a spaliny, które trafiają do niego tuż po uruchomieniu jednostki napędowej, potrzebują chwili na rozgrzanie, aby mogło dochodzić do reakcji katalitycznych.
Komentarze