Na jakim biegu wypalać DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Nie możemy podać konkretnej odpowiedzi, ponieważ w każdym samochodzie będzie inaczej; jeden kierowca wrzuci 3. bieg inny zaś np. 4. bieg. Pojazdy mają różne skrzynie biegów, moce silników i pojemności, a także duży wpływ ma prędkość jazdy, trasa oraz obroty, podczas przeprowadzania (miejmy nadzieję) skutecznego wypalania. Jedno jest pewne, obroty w aucie powinny wzrosnąć przy procesie samoregeneracji filtra cząstek stałych (przedział od 2500 do 3500 obr./min). Pamiętaj również, aby pozwolić DPF-owi wypalić się do końca, ponieważ w przeciwnym razie za chwilę znowu Twój podzespół będzie domagać się wypalania. Samooczyszczanie filtra DPF/FAP jest obowiązkowe do przeprowadzenia we własnym zakresie, ponieważ w ten sposób na bieżąco oczyszczasz wkład tego elementu z palnych substancji (np. z sadzy).

Jak wymusić wypalanie DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?

Wypalanie DPF na postoju jest bardzo proste; wystarczy, że udasz się na odludzie i uruchomisz silnik. Sterownik silnika otrzyma sygnał o zainicjowaniu samoregeneracji filtra cząstek stałych i zacznie pobierać nową dawkę paliwa, która ma rozgrzać spaliny. Dzięki temu temperatura spalin będzie na tyle wysoka, że ułatwi to proces dopalenia sadzy. Najlepszym sposobem na pozbycie się zanieczyszczeń z podzespołu jest wjechanie na autostradę, przyspieszyć i jechać w taki sposób przez dłuższy czas. Nie dość, że sadza wypali się naturalnie, to jeszcze jest małe ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego niespalonym olejem napędowym, jak to może mieć miejsce przy regeneracji aktywnej.

Na jakim biegu wypalać DPF?

Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Wypalanie DPF, jakie obroty?

Obroty przy wypalaniu sadzy z filtra cząstek stałych powinny wzrosnąć do nawet 3500. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, ile paliwa zużyje się podczas wykonywania regeneracji pasywnej, to w tym momencie (jeżeli oczywiście masz problem z zapchanym DPF) udaj się w dłuższą podróż po autostradzie, na której będziesz mógł zwiększyć prędkość jazdy. Pamiętaj, że wszelkie informacje na ten temat, które znajdziesz w sieci, nie będą miarodajne z Twoim wynikiem, bo musisz wziąć pod uwagę markę Twojego samochodu, pojemność i rodzaj silnika, czas przeprowadzonego wypalania, trasę czy prędkość.

Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Wypalanie DPF, jakie obroty?

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Wypalanie DPF na autostradzie jest najlepszym wyborem, ponieważ zanieczyszczenia wypalają się w sposób naturalny i ta metoda samoregeneracji nie wpłynie na późniejszą pracę jednostki napędowej. Musisz przy tym pamiętać o podniesieniu obrotów oraz prędkości jazdy, unikać gwałtownych zahamowań i starać się utrzymać płynną jazdę. To pozwoli Ci bezproblemowo oczyścić wnętrze filtra cząstek stałych z zanieczyszczeń, które blokują kanaliki filtrujące podzespołu, a przy tym jeszcze negatywnie oddziałują na pracę innych elementów znajdujących się w samochodzie.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Idec
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces wypalania filtra DPF (filtr cząstek stałych) jest zazwyczaj przeprowadzany automatycznie przez układ samochodu podczas jazdy samochodem, więc nie ma konkretnego biegu, na którym należy go wypalać. Wypalanie filtra DPF jest procesem, w którym zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze są spalane, a następnie usuwane z układu wydechowego. Proces ten jest zazwyczaj przeprowadzany przez układ samochodu automatycznie, ale w niektórych przypadkach możliwe jest również ręczne wypalanie filtra. W przypadku ręcznego wypalania filtra DPF należy zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu i postępować zgodnie z zaleceniami producenta. Zazwyczaj proces ręcznego wypalania filtra DPF polega na uruchomieniu specjalnego trybu w menu samochodu lub na wykonaniu określonych czynności, takich jak zwiększenie obrotów silnika do określonego poziomu. Ważne jest, aby pamiętać, że wypalanie filtra DPF jest procesem, który wymaga odpowiednich warunków, takich jak odpowiednia temperatura i wilgotność.
Ludian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie to jest 4 bieg, a nawet 5. Trzeba zachować stałą prędkość i nie hamować gwałtownie, bo spalanie nie będzie do końca zrealizowane, a więc będzie nieefektywne.
Inga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawiałam się czy wypalić dpf-a samodzielnie i nie wiem jaki bieg ma być wrzucony i czy wykonam to prawidłowo, dlatego daruje sobie tą czynność i oddam autko w ręce specjalistów z serwisu.
Kostek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zazwyczaj wypalam DPF właśnie na 4. biegu i dobrze się to sprawdza
Nikodem
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł. Muszę zgłębić temat, bo szczerze mówiąc nigdy nie interesowałem się tym na jakim biegu wypalać DPF

Popularne wpisy

5 stycznia 2021

Przegląd DPF

W krajach zachodnich, takich jak między innymi Niemcy przegląd DPF nikogo już nie dziwi. Dodatkowo należy wspomnieć, iż również kary za usunięcie DPF liczone są tam w tysiącach euro. ...