Subpage photo

Na jakim biegu wypalanie DPF? Ten błąd będzie Cię kosztować krocie!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.00


Nie ma klarownej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy samochód działa na swoich własnych zasadach. Pojazdy mogą się różnić skrzynią biegów, mocą silnika czy ich pojemnością.
Proces wypalania filtra cząstek stałych (DPF) zazwyczaj odbywa się podczas jazdy na trasie, a nie na konkretnym biegu. Regeneracja DPF jest zaprojektowana tak, aby usuwać zgromadzone cząstki stałe z filtra poprzez podniesienie temperatury spalin i spalenie tych cząstek. Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) odbywa się na obrotach od 2500 do 3500 obr./min. W takich warunkach temperatura spalin osiąga około 600-650 stopni Celsjusza, co jest wystarczające do wypalenia sadzy z filtra.
Jeśli obroty silnika będą zbyt niskie, temperatura spalin nie będzie wystarczająco wysoka, aby sadza została wypalona. Jeśli obroty silnika będą zbyt wysokie, może to spowodować uszkodzenie filtra.

filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
kamerka diagnostyczna filtrów cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak rozpoznać wypalanie DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) można rozpoznać po następujących objawach:

• Podczas wypalania filtra silnik pracuje z podwyższonymi obrotami, aby zapewnić odpowiednią temperaturę spalin.
• Po zakończeniu jazdy, gdy silnik jest nadal włączony, a wentylator chłodnicy pracuje dłużej niż zwykle, może to być sygnał, że system przeprowadza regenerację.
• Niektóre samochody wyposażone są we wskaźnik na desce rozdzielczej informujący kierowcę o trwającej regeneracji. Może to być ikona lub komunikat.
• W trakcie regeneracji DPF może wystąpić wzrost temperatury spalin. Jeśli masz dostęp do odczytów temperatury wydechu lub jeśli zauważysz, że tłumik jest bardziej nagrzany niż zazwyczaj, może to wskazywać na proces regeneracji.

Sygnały zapchanego DPF: Co warto obserwować?

Zapchany filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi sygnałami. Kilka rzeczy, które warto obserwować, gdy istnieje podejrzenie, że DPF jest zapchany:

1. Zatkany DPF może ograniczać przepływ spalin, co prowadzi do utraty mocy silnika. Jeśli zauważysz, że pojazd traci dynamikę lub trudno przyspiesza, może to wskazywać na problem z filtrem cząstek stałych.
2. Zatkany DPF może wpływać na efektywność spalania paliwa, co objawia się zwiększonym zużyciem paliwa. Jeśli zauważysz, że pojazd zużywa więcej paliwa niż zazwyczaj, może to być sygnał problemu z DPF.
3. Gromadzące się cząstki stałe w zatkanych filtrach mogą skutkować emisją ciemnego dymu z wydechu.
4. Elektroniczne systemy samochodu są w stanie wykrywać błędy diagnostyczne związane z DPF. Odczytanie kodów błędów przy użyciu narzędzi diagnostycznych dostarcza informacje o ewentualnych problemach z filtrem.

Filtr FAP

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?

Przerwanie procedury wypalania DPF może mieć poważne konsekwencje dla samochodu.
Najpoważniejszym zagrożeniem jest uszkodzenie filtra. Podczas wypalania DPF temperatura spalin wzrasta do około 600-650 stopni Celsjusza. Jeśli procedura wypalania zostanie przerwana, sadza, która nie została wypalona, ​​może się zapalić i uszkodzić filtr.
Dodatkowo zatkany DPF może zwiększać opór przepływu spalin, co wpływa na pracę silnika. Jeśli procedura wypalania jest systematycznie przerwana, silnik może być narażony na dodatkowe obciążenia, co może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, utraty mocy i innych problemów.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.