Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zaniedbanie elementu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin ze szkodliwych cząstek PM przyniesie ze sobą ryzyko szybkiego zapchania filtra cząstek stałych, o którym poinformuje Cię kontrolka DPF bądź całkowitej jego destrukcji, dlatego też powinieneś pamiętać o właściwej eksploatacji oraz regeneracji tego podzespołu. Filtr DPF / FAP jest bardzo ważnym podzespołem, który stety albo i niestety wymaga od użytkowników pojazdów więcej cierpliwości w eksploatacji. Z racji tego, że ten rodzaj podzespołu nie jest przystosowany do jazd tylko po mieście, bo się szybko zatyka, zaleca się od czasu do czasu dłuższe podróże, aby filtr mógł się dobrze wypalić. Pozbycie się osadów jest niezwykle istotne, aby filtr DPF mógł pracować bez zarzutów i aby nie powstały inne problemy z pozostałymi elementami wyposażające Twój samochód.
1 Co zatem powinieneś zrobić, aby uniknąć ryzyka zapchania filtra cząstek stałych w Peugeocie 2008, 3008 czy 407?
Odpowiednia eksploatacja to jedno, poza tym zwracaj uwagę na jakość tankowanego paliwa oraz dodatków, jak również olejów, abyś stosował te, które nie mają w składzie wysokiej zawartości popiołów. Oprócz tego powinieneś dbać o inne elementy samochodu, w przypadku usterek trzeba je likwidować oraz wymieniać filtry: powietrza, silnika oraz paliwa.
Przyda się dodatkowo także regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie, ponieważ nastąpi jego udrożnienie z każdego rodzaju zabrudzeń (sadza i popiół), co pomoże w odzyskaniu komfortu Twojej jazdy.
Akurat, jeżeli chodzi o samochody marki Peugeot, to w nich zastosowano drugi rodzaj filtra, jakim jest FAP. Różnica między DPF a FAP jest taka, że ten drugi wymaga użycia specjalnego płynu katalitycznego, aby ułatwić proces samozapłonu sadzy, ponieważ dzięki temu wystarczająca temperatura spalin do wypalania może osiągnąć około 200 stopni mniej niż przy wypalaniu DPF.
2. Koszt regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie
Czyszczenie filtra DPF / FAP i cena wykonania tej usługi absolutnie nie należy do najdroższych, ponieważ możesz zapłacić za nią +/- 500 złotych. Naprawdę koszt ten jest mały w porównaniu do fabrycznego elementu, za który mógłbyś zapłacić nawet kilka tysięcy złotych.
Wypalanie DPF usunie komunikat - „ryzyko zapchania filtra cząstek stałych”!
Masz możliwość wypalić DPF / FAP na postoju lub w trasie – wybierz taką metodę, na którą pozwolą Ci w danym czasie warunki. Jednakże polecamy przeprowadzać regenerację pasywną filtra cząstek stałych, bo dzięki niej osady wypalają się naturalnie bez obciążania silnika.
Oprócz mechanicznej regeneracji musisz pamiętać o wypalaniu sadzy z filtra, ponieważ z biegiem czasu nagromadzenie się zanieczyszczeń na kanalikach może stać się bardzo uciążliwe i wpłynie na ogólny komfort jazdy, silnik oraz turbosprężarkę.
Komentarze