Niebezpieczeństwo zatkania filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Zaniedbanie elementu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin ze szkodliwych cząstek PM przyniesie ze sobą ryzyko szybkiego zapchania filtra cząstek stałych, o którym poinformuje Cię kontrolka DPF bądź całkowitej jego destrukcji, dlatego też powinieneś pamiętać o właściwej eksploatacji oraz regeneracji tego podzespołu. Filtr DPF / FAP jest bardzo ważnym podzespołem, który stety albo i niestety wymaga od użytkowników pojazdów więcej cierpliwości w eksploatacji. Z racji tego, że ten rodzaj podzespołu nie jest przystosowany do jazd tylko po mieście, bo się szybko zatyka, zaleca się od czasu do czasu dłuższe podróże, aby filtr mógł się dobrze wypalić. Pozbycie się osadów jest niezwykle istotne, aby filtr DPF mógł pracować bez zarzutów i aby nie powstały inne problemy z pozostałymi elementami wyposażające Twój samochód.

Niebezpieczeństwo zatkania filtra cząstek stałych

1 Co zatem powinieneś zrobić, aby uniknąć ryzyka zapchania filtra cząstek stałych w Peugeocie 2008, 3008 czy 407?

Odpowiednia eksploatacja to jedno, poza tym zwracaj uwagę na jakość tankowanego paliwa oraz dodatków, jak również olejów, abyś stosował te, które nie mają w składzie wysokiej zawartości popiołów. Oprócz tego powinieneś dbać o inne elementy samochodu, w przypadku usterek trzeba je likwidować oraz wymieniać filtry: powietrza, silnika oraz paliwa.
Przyda się dodatkowo także regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie, ponieważ nastąpi jego udrożnienie z każdego rodzaju zabrudzeń (sadza i popiół), co pomoże w odzyskaniu komfortu Twojej jazdy.
Akurat, jeżeli chodzi o samochody marki Peugeot, to w nich zastosowano drugi rodzaj filtra, jakim jest FAP. Różnica między DPF a FAP jest taka, że ten drugi wymaga użycia specjalnego płynu katalitycznego, aby ułatwić proces samozapłonu sadzy, ponieważ dzięki temu wystarczająca temperatura spalin do wypalania może osiągnąć około 200 stopni mniej niż przy wypalaniu DPF.

2. Koszt regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie

Czyszczenie filtra DPF / FAP i cena wykonania tej usługi absolutnie nie należy do najdroższych, ponieważ możesz zapłacić za nią +/- 500 złotych. Naprawdę koszt ten jest mały w porównaniu do fabrycznego elementu, za który mógłbyś zapłacić nawet kilka tysięcy złotych.

Wypalanie DPF usunie komunikat - „ryzyko zapchania filtra cząstek stałych”!

Masz możliwość wypalić DPF / FAP na postoju lub w trasie – wybierz taką metodę, na którą pozwolą Ci w danym czasie warunki. Jednakże polecamy przeprowadzać regenerację pasywną filtra cząstek stałych, bo dzięki niej osady wypalają się naturalnie bez obciążania silnika.

Wypalanie DPF usunie komunikat - „ryzyko zapchania filtra cząstek stałych”!

Oprócz mechanicznej regeneracji musisz pamiętać o wypalaniu sadzy z filtra, ponieważ z biegiem czasu nagromadzenie się zanieczyszczeń na kanalikach może stać się bardzo uciążliwe i wpłynie na ogólny komfort jazdy, silnik oraz turbosprężarkę.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 11 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam, mam ten sam problem w Peugeot 508 ..pomimo regeneracji DPF pojawia się komunikat
Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zatkanie filtra cząstek stałych (DPF) może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem i innymi podzespołami układu wydechowego. Jeśli DPF jest zatkany, może to prowadzić do zwiększenia ciśnienia w układzie, co utrudnia przepływ powietrza i może powodować problemy z odpalaniem silnika. W skrajnych przypadkach, zatkany DPF może prowadzić do awarii silnika. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować stan DPF i przeprowadzać proces regeneracji, czyli oczyszczanie filtra, gdy jest to konieczne.
Mariano_73
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto regularnie serwisować samochód w porządnym serwisie, tam pewnie otrzymalibyśmy informacje o konieczności wyczyszczenia filtra Dpf i nie doszłoby do jego zatkania. Ja tak robię i jak na razie od kilku dobrych lat nie mam niespodzianek w aucie.
Anita
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kilka razy mi się zdarzyło, że filtr był zatkany, a przez to pojawiło się nagle dużo problemów. Od tamtego czasu regularnie jeżdżę do serwisu na czyszczenie i wszystko super działa, zniknęły wszelkie kłopoty.
Dragon21
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie, trzeba czyścić filtr dpf, jak jest na to odpowiedni czas i możliwość. A nie później płakać, że się nie dało i uszkodzony albo samochód nie pali.
M89
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zatkany filtr cząstek stałych to same problemy, więc lepiej do tego nie doprowadzać, tylko od razu wyczyścić DPFa. Zapchany filtr DPF może uszkodzić silnik i pogorszyć pracę turbo...

Popularne wpisy