Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wiedziałeś, jakie są symptomy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień DPF?
W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, jakie są objawy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień DPF. Symptomy, jakie wykazuje uszkodzony czujnik będą bardzo często tożsame z zapchanym filtrem DPF, a zaliczyć do nich możemy:
- znaczne pogorszenie się mocy naszej jednostki napędowej,
- o wiele bardziej zwiększone zużycie paliwa,
- intensywna woń paliwa w kabinie samochodu.
W sytuacji zaobserwowania tego typu objawów, należy jak najszybciej skontrolować stan czujnika. Niedopuszczalnym jest w tym miejscu szukanie odpowiedzi na to, jak oszukać czujnik DPF. Bez jego rzetelnych pomiarów sterownik naszego silnika nie będzie informowany o zapełnieniu filtra cząstek stałych, a tym samym będzie uniemożliwiona jego regeneracja.
Bardzo istotnym jest, aby sprawdzić nie tylko sam czujnik, ale i przewód czujnika różnicy ciśnień. Jest to element, który, co wynika z jego warunków pracy, bardzo często ulega stopieniu czy też odłączeniu. Wówczas to również taki czujnik nie będzie spełniał w należyty sposób swojej roli. Niezawodnym sposobem na to, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, jest sprawdzenie jego napięcia za pomocą multimetra. Wówczas to po dokonaniu takiego pomiaru już wiemy, czy nasz czujnik nadaje się do wymiany.
Adaptacja czujnika różnicy ciśnień VCDS – w jakim celu?
Pamiętajmy, iż każde działanie takie, jak czyszczenie czy też wymiana DPF, a nawet samego czujnika zawsze powinno zakończyć się ponownym zaprogramowaniem. Jest to konieczność, jeżeli chcemy, aby nasz filtr regenerował się i pracował w należyty sposób. Należy niejako poinformować sterownik, iż poprzednie wartości, o jakich miał informacje, są nieaktualne. Tylko wtedy pomiary wykonywane przez nasz czujnik będą w należyty sposób odbierane przez komputer, a filtr będzie miał szansę zregenerować się na czas. Mając na uwadze objawy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień DPF pamiętajmy, aby zawsze przed podjęciem decyzji o wymianie drogiego filtra cząstek stałych, uprzednio sprawdzić ten niepozorny element.
Komentarze