Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jakie charakterystyczne objawy wystąpią przy uszkodzonym podzespole?
Bardzo często objawy uszkodzonego katalizatora – benzyna spędzają nam sen z powiek. Uszkodzony katalizator i dźwięk jaki wydaje bez wątpienia bowiem nie należy do najprzyjemniejszych. Objaw ten wywołany jest najczęściej w wyniku pokruszenia się delikatnego wkładu. Ten wówczas, uderzając o metalową obudowę, ulega szczególnemu nasileniu w trakcie przyspieszenia. Ponadto hałas z katalizatora będzie wsparty spadkiem osiągów silnika, obniżonym komfortem jazdy wynikającym z braku jednostajnej pracy silnika, czy też wzrostem zapotrzebowania na paliwo. Bardzo często również pojawi się nieprzyjemny zapach spalin przy odpalaniu silnika w naszej kabinie, czy też w ogóle jego uruchomienie zostanie uniemożliwione. Kolejnym objawem będzie również pojawienie się kontrolki check engine. Bardzo wiele osób zmierzających się z tym problemem, przerażonych wówczas ceną nowego podzespołu rozmyśla nad wycięciem katalizatora. Pamiętajmy jednak, że jest to działanie na szkodę środowiska, za które grozi mandat, a dodatkowo o tym, iż brak katalizatora i objawy jakie, niesie za sobą ten proceder, również będą występowały i co możemy zapewnić… Nie będą przyjemniejsze. Na dodatek warto wspomnieć, iż taki proceder będzie również wiązał się z licznymi kosztami związanymi nie tylko z samym wycięciem podzespołu, ale również z manipulacją elektroniczną i potrzebą oszukania sondy lambda. A na sam koniec i tak okaże się, iż proceder zostanie wykryty, a my nie tylko zapłacimy mandat, ale również zostaniemy pozbawieni dowodu rejestracyjnego do czasu ponownego zamontowania obowiązkowego reaktora katalitycznego. Czy więc warto w odpowiedzi na objawy uszkodzonego katalizatora reagować poprzez wycinanie podzespołu? Na to pytanie każdy kierowca powinien odpowiedzieć sobie już sam
Podpowiadamy jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany
Jest to bardzo ważne pytanie, ponieważ bardzo często to właśnie nadmierne zapchanie prowadzi do destrukcji katalizatora. Należy zdawać sobie sprawę, iż z czasem taka jazda może doprowadzić nie tylko do utrudnionego odpalania, wprowadzenia naszego samochodu w tryb awaryjnej pracy, ale z czasem najpewniej również i do jego całkowitego unieruchomienia. Objawy zapchania katalizatora będą częściowo pokrywały się z symptomami uszkodzonego podzespołu. Tu też pojawi się spadek mocy silnika, słabsze przyspieszenie i wyskoczy kontrolka. Jedno jest pewne – niezależnie czy zauważymy objawy uszkodzonego katalizatora, czy też w swojej diagnozie będziemy skłaniać się w stronę symptomów wskazujących na zapchanie, warto oddać jak najszybciej nasz podzespół w ręce specjalistów, którzy to dokonają jego przeglądu, a także ewentualnej naprawy i regeneracji. Tylko szybka reakcja przywróci nam komfort jazdy, a także zaoszczędzi wydatków związanych z potrzebą bardziej zaawansowanych napraw.
Komentarze