Zanieczyszczone filtry cząstek stałych w samochodach mogą objawiać się na kilka sposobów. Poniżej więc przedstawimy pierwsze objawy zapchanego DPF / FAP, których lepiej nie lekceważyć:
1. Spadek wydajności silnika - zwiększone obciążenie filtra cząstek stałych spowodowane nagromadzonymi osadami może prowadzić do utraty mocy silnika.
2. Większe zapotrzebowanie paliwa – zatkane filtry DPF / FAP mogą powodować niewłaściwe spalanie paliwa, co będzie prowadziło do zwiększonego zużycia paliwa. Jeśli zauważysz, że musisz częściej tankować, nie zbagatelizuj problemu.
3. Ciemny dym wydostający się z wydechu - filtry cząstek stałych służą do ograniczania emisji czarnego dymu. Jeśli zauważysz ciemny dym wydobywający się z wydechu, może to oznaczać, że filtry są zanieczyszczone i nie działają poprawnie.
4. Komunikaty o błędach na desce rozdzielczej pojazdu - niektóre nowoczesne samochody wyposażone są w systemy monitorowania filtrów cząstek stałych, które mogą wyświetlać kontrolki o błędach np. silnika lub zatkanego DPF.
5. Nieprzyjemny zapach spalin w kabinie - zanieczyszczone filtry mogą prowadzić do tego, że spaliny przenikają do wnętrza pojazdu.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne



Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?
Tak, zapchany filtr cząstek stałych może wpłynąć negatywnie na moc silnika. Gdy DPF jest zapchany, przepływ gazów jest ograniczony, co prowadzi do obniżenia wydajności oraz mocy silnika. W efekcie będzie to skutkowało zmniejszeniem mocy oraz gorszym osiągiem pojazdu.
Czy można jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych?

Niedopuszczalne jest prowadzenie pojazdu z zatkanym filtrem cząstek stałych DPF / FAP, gdyż może to skutkować nagłym zatrzymaniem się pojazdu na drodze, co będzie stanowiło poważne zagrożenie dla innych użytkowników drogi. W przypadku zatkania DPF / FAP konieczne jest jak najszybsze przeprowadzenie procesu regeneracji, zarówno samodzielnie, jak i w serwisie. Oczyszczenie filtra DPF pozwala przywrócić jego właściwą funkcjonalność poprzez przywrócenie utraconych parametrów. Niedrożny filtr może nie tylko spowodować awarię silnika, lecz również zaszkodzi wtryskiwaczom, turbosprężarce czy EGR. Aby uniknąć surowych kar i wysokich kosztów napraw lub wymiany elementów, konieczne jest regularne dbanie o filtr cząstek stałych i stosowanie się do zaleceń producenta dotyczących eksploatacji pojazdu.
Jak przepalić filtr cząstek stałych?
Proces dopalania filtra cząstek stałych zostanie uruchomiony, gdy silnik będzie pracował w zakresie podwyższonych obrotów (od 2500 do 3500/minutę) przez kilkanaście minut. Wartości te zapewnią odpowiednią temperaturę oraz obciążenie silnika, konieczne do osiągnięcia wysokiej temperatury filtra, co umożliwi spalenie zgromadzonej sadzy i popiołu.
Komentarze