Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dzisiejszy artykuł przybliży nam, jakie są objawy zapchanego katalizatora. Otóż najprawdopodobniej w pierwszej kolejności zostaniemy o tym poinformowani poprzez pojawienie się kontrolki na naszej desce rozdzielczej. Ponadto, jeżeli chodzi o komfort jazdy, zauważalna będzie osłabiona praca silnika, trudności z przyspieszeniem auta, czy też wzrost poboru paliwa.
1. Inny charakterystyczny objaw zatkanego katalizatora.
Nadto pojawi się najpewniej również korelacja zapchany katalizator – szarpanie. Auto bowiem będzie się dławiło, a także gasło. Może się zdarzyć, także, iż w ogóle nie będzie reagowało na próby odpalenia. Zapchany katalizator i co zrobić w takim wypadku – są to pytania naturalne w takiej sytuacji, a odpowiedź na nie jest tylko jedna – oddajemy do czyszczenia. Jak wiemy, katalizator bardzo często przysparza wielu kłopotów. Podzespół ten pracuje w bardzo niewdzięcznych warunkach. Do zapchania zaś dochodzi najczęściej w wyniku długotrwałej eksploatacji, czy też jazdy miejskiej, która to w znacznym stopniu skraca jego żywotność. Należy również pamiętać, iż jakość paliwa, jakim zasilamy nasze auto także będzie wpływała na kondycję naszego podzespołu. Należy, jak już wspomnieliśmy jak najszybciej poddać nasz podzespół serwisowemu czyszczeniu. W tym miejscu zapomnijmy o przepalaniu katalizatora i wystawianiu go na nagłe skoki temperatur. Jak wiemy, jest on bardzo delikatny i możemy doprowadzić do jego poważnych uszkodzeń, wówczas koszty naprawy znacznie przerosną te związane z samym czyszczeniem, ponieważ najprawdopodobniej i wkład będzie wymagał wymiany.
Zapchany katalizator - jak wyczyścić nasz podzespół?
Będąc po lekturze pierwszej części artykułu, już chyba nikt nie ma wątpliwości, iż najlepiej jest pozostawić wykonywanie tego typu zabiegów fachowcom. Pamiętajmy, iż trafna diagnoza, a także czyszczenie, które z pewnością odbędzie się przy użyciu metody hydromechanicznej pozwoli nam się cieszyć nienaganną pracą podzespołu i odzyskać komfort jazdy. Metoda wodnego czyszczenia w sposób delikatny i przyjazny dla środowiska, a dodatkowo w przystępnej cenie, usuwa z niego złogi popiołu i sadzy, w takim stopniu, iż jego wydajność nie będzie odbiegała od pracy nowego podzespołu. Warto więc reagować szybko na zapchany katalizator i objawy. Regeneracja dokonana w porę nie tylko pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy, związane z zakupem nowego podzespołu, ale także chroni nasz samochód przed unieruchomieniem, do którego najpewniej by doszło w wyniku długotrwałego utrzymywania się usterki.
Komentarze