Obserwuję w samochodzie częste wypalanie DPF - przyczyny

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

O czym może świadczyć niepokojąco częste wypalanie DPF? Przyczyny wymuszania przez komputer częstego dopalania filtra cząstek stałych leżą zazwyczaj w samym filtrze. Jeżeli w posiadanym przez nas samochodzie z DPF przepływ w kanalikach został zablokowany, jednym z objawów tej sytuacji będzie właśnie zwiększenie częstotliwości wypalania DPF/FAP. Interesuje Cię, jak samemu wyczyścić DPF, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych oraz jakie skutki może przynieść jazda na zapchanym DPF? A może właśnie w Twoim samochodzie aktywowała się kontrolka DPF i co zrobić w tej sytuacji spędza Ci sen z powiek? Możesz ze spokojem zapoznać się z dotyczącym filtrów cząstek stałych artykułem, aby uzyskać jasność w postępowaniu podczas częstego wypalania oraz awarii DPF/FAP.

wypalony dpf

Jak zażegnać częste wypalanie DPF? Bosch Service Pawlik - regeneracja filtrów DPF/FAP i katalizatorów

W Dieslach dość oczywistym zjawiskiem jest to, że przy wypalaniu DPF kopci, podczas wypalania DPF śmierdzi, zwłaszcza w przypadku dużego zanieczyszczenia. Niektórzy określają zjawisko wyrzutu cząsteczek stałych jako to, że Diesel pluje sadzą, często obserwowalny jest także siwy dym przy wypalaniu DPF. Jeśli w Twoim samochodzie w ten sposób zachodzi wypalanie DPF, jak rozpoznać to zjawisko – jest prostą kwestią. W pojazdach pozbawionych problemów z filtrami cząstek stałych dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych jest zauważalne zazwyczaj tylko dzięki podwyższeniu obrotów, zwiększeniu spalania oraz – w niektórych modelach – uruchomieniem tylnej wycieraczki bądź podgrzewania szyb lub lusterek. Tak jak wspomnieliśmy, to, co ile km wypala się DPF, jest w dużej mierze uzależnione od tego, czy nie została przekroczona dopuszczalna zawartość sadzy w DPF oraz dopuszczalna masa popiołu. Jaki jest zatem najskuteczniejszy sposób na zapchany DPF? Czyszczenie, określane także jako regeneracja filtra cząstek stałych. Chcielibyśmy przekazać Czytelnikom strony filtry-dpf-fap.pl proste wskazówki na temat tego, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, jednakże doświadczenie w regeneracji dziesiątek tysięcy filtrów oraz katalizatorów podpowiada nam, że metody takie jak czyszczenie DPF Kretem lub płynem do kominków są nieskuteczne i przynoszą krótkofalowe efekty. Do zażegnania problemów z filtrem cząstek stałych i sytuacji, w których filtr cząstek stałych DPF przepuszcza sadzę, jest doświadczenie ekspertów oraz specjalistyczna maszyna do czyszczenia DPF. Cena za sprawdzenie i wyczyszczenie filtra cząstek stałych w naszym autoryzowanym serwisie jest naprawdę korzystna, a wraz z filtrem i wydrukami jego parametrów Klienci otrzymują pisemną gwarancję na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów.

filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bogusław
star star star star star
Wystawiono 5 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AUDI A4 B8 CAGA 2008r 268 Tkm: zaniepokoiło mnie ostatnie wypalanie przy 245 km. Zdecydowałem iść na skróty i oddałem auto do AutoKondrot w Mikołowie w celu wyprania DPF. Podczas tej usługi stwierdzono uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień ( miał akurat 1,5 roku) i czujnika temperatury spalin. Dodatkowo poprosiłem o wyczyszczenie kolektora ssącego ( 700zł), zaworu EGR i przepływki. Wymieniono te czujniki bez powiadomienia. OK. DPF założono a autko odebrałem i zaraz włączyło się wypalanie filtra- 6km i po sprawie. Byłem happy. Po przejechaniu 185 km wypalanie powtórzyło się. Po następnych 182 km, znów to samo. Nastąpiła serwisowa diagnoza stanu rzeczy - nic nie zostało wykryte co by miało wpływ na częste wypalanie DPF. Wszystkie parametry elektryczne były odczytane jako wzorowe. Zonk. Po następnych 111km - znowu. Wykonano drugą diagnozę komputerową podczas wypalania, która potwierdziła poprzednią. Po rozmowie z warsztatem AutoKondrot ustalono ponowne drugie czyszczenie DPF. Firma 123dpf jest skłonna wziąć całe koszty usługi na siebie "jeżeli okaże się, że filtr był niewystarczająco wyczyszczony". I tego "jeżeli" bardzo się obawiam. Koszt całej usługi to : 430 zł pranie dpf, i 700 zł wymiana dpf z geometrią kół. Jestem zdegustowany. Zasugerowano mi, że prawdopodobnie filtr DPF zakończył swój żywot. Padło pytanie: co robić jeżeli po drugim praniu filtra sytuacja się ponowi? Ja nie wiem ale AutoKondrot powinien wiedzieć, chyba że wie jak mnie robić w jelenia. Pozdrawiam. Szanowni Państwo, Szanowna firmo Bosh Servise Pawik Na podstawie powyższego, proszę Was o pomoc i analizę tej niesprawności, o ewentualne dodatkowe informacje, które pomogły by mi w podjęciu dalszych decyzji związanych z tym problemem. Informację proszę skierować na adres: <usuni>. Bogusław <usuni>, Mikołów, śląskie.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 5 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry, zrobiłem kapitalny remont silnika audi A4 2l.TFSI.Po remoncie mechanik zasugerował wymianę katalizatora. Po wymianie wyskoczył chek engin oraz błąd P042000. Myślę że po czyszczeniu oryginalnego katalizatora problem zniknie. Jaki jest koszt czyszczenia?
Basia
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam problem z dpf od wrzenia nowy sam hyundai tucson od roku .Już 3 razy co robić?
Mariusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częste wypalanie DPF może być spowodowane kilkoma różnymi przyczynami. Poniżej wymieniono najbardziej powszechne przyczyny: Nieodpowiednie użytkowanie pojazdu: Jeśli samochód jest często użytkowany w krótkich trasach lub jest przeważnie użytkowany w mieście, to może to prowadzić do szybkiego zapchania filtra cząstek stałych. Nieprawidłowe działanie EGR: Jeśli układ EGR jest uszkodzony lub nie działa poprawnie, to może to prowadzić do zwiększenia ilości sadzy i pyłu, który zatyka filtr DPF. Nieprawidłowe działanie układu paliwowego: Jeśli układ paliwowy jest uszkodzony lub nie działa poprawnie, to może to prowadzić do wzrostu ilości sadzy i pyłu, który zatyka filtr DPF. Nieprawidłowe działanie układu wtryskowego: Jeśli układ wtryskowy jest uszkodzony lub nie działa poprawnie, to może to prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa, co z kolei prowadzi do wzrostu ilości sadzy i pyłu, który zatyka filtr DPF. Jeśli masz podejrzenie, że Twój DPF jest często wypalany, należy skontaktować się z serwisem samochodowym, który przeprowadzi odpowiednie diagnozy i naprawi ewentualne usterki.
Dawid
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mikołaj czy naprawiłes problem, bo u mnie jest identycznie i nie mogę sobie z tym poradzić...
Mikolaj
star star star star star_outline
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie w audi g5 wymienili ten czujnik różnicy ciśnień i dalej się wlancza wentylator w aucie. A obroty podchodzą prawie pod 1000, co zrobić??
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja miałem i siebie częste wypalanie DPF Opel Insignia i jak się okazało filtr był zatkany, ale winowajcą był uszkodzony czujnik różnicy ciśnień, który pokazywał błędne informacje.

Popularne wpisy