Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W obliczu restrykcyjnych norm czystości spalin, które obecnie już dla nikogo nie są nowością, zastanawiasz się, jaka jest żywotność katalizatora w Dieslu? Świetnie trafiłeś, ponieważ w niniejszym artykule postanowiliśmy opisać trwałość tego elementu, który w układzie wydechowym współpracuje zazwyczaj z filtrem cząstek stałych DPF/FAP. Katalizatory stanowią obowiązkowe elementy wyposażenia zarówno Diesli, jak i samochodów z silnikami benzynowymi, jednakże to właśnie na jednostki wysokoprężne skierujemy dzisiaj naszą uwagę. Po pierwsze, z pewnością zainteresuje Cię, co daje katalizator w Dieslu, jeśli jeszcze tego nie wiesz. Zauważamy, że rosnąca świadomość kierowców na temat funkcji katalizatorów i DPF w pojazdach sprawia, że patrzą oni na owe elementy układów wydechowych nieco przychylniejszym spojrzeniem. Warto mieć i dbać o katalizator w benzynie czy też katalizator w Dieslu, a wskazówki co do tego, jak maksymalnie zachować jego żywotność, zamieściliśmy w kolejnych akapitach niniejszego artykułu.
Katalizator w samochodzie – co to jest?
Katalizator, a dokładniej mówiąc, reaktor katalityczny to jeden z elementów układu wydechowego pojazdu, którego funkcją jest maksymalnie skuteczne oczyszczenie spalin. Chcąc zobaczyć katalizator, pierwszym, co ujrzymy, jest metalowa puszka, ponieważ właśnie tak prezentuje się jego obudowa. Pod warstwą metalu skrywa się specjalna siatka lub otulina otaczająca wkład katalizatora określany też jako jego rdzeń. Pod tym pojęciem skrywa się ceramiczny bądź metalowy monolit, który odpowiada za neutralizację substancji, które nie powinny przenikać ani do atmosfery, ani do układów krwionośnych organizmów żywych. Dzięki obecności konwertera katalitycznego w pojazdach spaliny są pozbawiane dużych zawartości tlenków węgla, węglowodorów oraz tlenków azotu. Co zatem dzieje się z owymi substancjami, jeśli w samochodzie występuje poważny, lecz często bagatelizowany problem, jakim jest wycięty katalizator? Objawy braku katalizatora, na który kierowca zazwyczaj prędzej czy później będzie musiał zaradzić, dotyczą ogólnego funkcjonowania pojazdu. Kierowcy Diesli oraz kierowcy benzyny odnotowują zazwyczaj spadki mocy samochodu, zwiększone zadymienie oraz większy apetyt samochodu na paliwo. Podobne symptomy kierowca zaobserwuje, gdy ma w pojeździe działający w niewłaściwy sposób zapchany katalizator. Objawy Diesel wykaże łudząco podobne do tych sygnalizowanych przez silnik benzynowy. Po czym poznać zatem zablokowany konwerter katalityczny, czyli, potocznie mówiąc, zapchany katalizator? Szarpanie samochodu z niedrożnym katalizatorem może stać się dla kierowcy nieprzyjemną codziennością, podobnie jak dławienie silnika spalinami i ciągnące się za samochodem kłęby dymu o czarnym lub biało-niebieskim zabarwieniu. Interesujące jest także powiązanie takie jak zapchany katalizator a sonda lambda, gdyż zazwyczaj mechanik zdiagnozuje jej błąd. Mechanicznie uszkodzony katalizator dźwięk także będzie wydawał w bardzo charakterystyczny sposób, odgłosy natomiast będą sprowadzać się do stukania oderwanych lub wykruszonych elementów o matę ochronną konwertera katalitycznego lub wprost o metalową obudowę. Zapewne po przeczytaniu kompletu informacji na temat możliwych problemów dotyczących pojazdu wynikających z obecności lub braku obecności katalizatora mógłbyś wywnioskować, że katalizator można zdefiniować jako jedną z głównych bolączek współczesnych kierowców, jednakże żywotność katalizatora da się skutecznie i w łatwy sposób przedłużyć, aby nie nastręczał on kierowcy przedwczesnych problemów. Podsumowując – z uszkodzonym lub zapchanym podzespołem, któremu poświęciliśmy niniejsze opracowanie, nie kieruj się do miejsca, jakim jest skup katalizatorów, a zamiast tego obierz kierunek na godny zaufania serwis regeneracji katalizatorów samochodowych oraz filtrów cząstek stałych DPF/FAP.
Diagnostyka kondycji katalizatora samochodowego
Reaktory katalityczne, które są dostarczane przez Klientów do naszego serwisu, na początku poddajemy wnikliwej diagnostyce, ponieważ tylko dokładne i rzetelne sprawdzenie problemu i jego przyczyn stanowi odpowiednią podstawę do podjęcia dalszych działań. Mechanicy sprawdzają katalizator pod kątem przepustowości jego wkładu oraz występowania ewentualnych oznak uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli katalizator samochodowy kwalifikuje się do czyszczenia, jest on montowany w maszynie, gdzie osady są z 99-procentową skutecznością usuwane za pomocą wody podawanej pod ciśnieniem, w odpowiedniej temperaturze, z dodatkiem detergentu. Dzięki temu, że serwisant wie, jak sprawdzić katalizator w Dieslu używając dedykowanych do tego narzędzi, a także stosuje specjalistyczne metody czyszczenia termochemicznego, wkład katalizatora pozostaje wyczyszczony, lecz nienaruszony. To szczególnie ważne w obliczu amatorsko stosowanych metod, których wcielenie w życie często wiąże się z zerowymi szansami na odratowanie pokruszonego, spalonego lub stopionego wkładu reaktora katalitycznego. W praktyce dla kierowcy jest to zawsze podwójny wydatek, ponieważ tegoroczne badania techniczne nie różnią się od cechy, którą wielu kierowców zaszokował przegląd bez katalizatora 2019, gdy to diagności nie udzielali pozytywnych wyników przeglądu pojazdom, w których został zidentyfikowany fizyczny brak katalizatora jako części bądź brak cech wskazujących na sprawne działanie katalizatora. Dążąc do zachowania reaktora katalitycznego w jak najlepszej kondycji przez maksymalnie długi czas, warto zainwestować w regularne wymiany oleju silnikowego wysokiej jakości, a także w tankowanie sprawdzonych paliw na godnych zaufania stacjach. Połączenie tych działań z wymianami filtrów oraz dbaniem o ogólną sprawność wszystkich podzespołów i układów pojazdu z pewnością okaże się dużą oszczędnością w perspektywie kosztów napraw wynikających z zaniedbań eksploatacyjnych pojazdu.
Komentarze