Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czym jest oczyszczanie spalin w samochodach?
Jak wiemy, już od lat, co wynika z norm emisji spalin i troski o zdrowie, oczyszczanie spalin samochodowych stanowi konieczność. Metody mające na celu redukcję szkodliwych spalin ciągle są modyfikowane i doskonalone, a wynika to z coraz bardziej restrykcyjnych przepisów. W naszych autach obecnie możemy spotkać metody oczyszczanie spalin takie jak te wykorzystujące filtr cząstek stałych i tu mamy obecnie na myśli nie tylko oczyszczanie spalin przy pomocy filtra cząstek stałych w Dieslu (FAP i DPF), ale także i w benzynowym - obecnie znajdziemy jego odpowiednik w postaci GPF. Ponadto stosowane są również katalizatory, które wyposażone są we wkład posiadający właściwości katalityczne. Oprócz standardowych katalizatorów spotkamy również dodatkowe katalizatory typu SCR, które to mają za zadanie wspierać pracę naszego Diesla w jeszcze bardziej efektywnym oczyszczaniu spalin. Katalizator taki przy pomocy AdBlue, który to jest roztworem mocznika i wchodząc w reakcję z tlenkiem azotu, przeobraża się w amoniak, jest w stanie nawet w 90% usunąć szkodliwy tlenek azotu. Miejmy na uwadze, iż każda instalacja oczyszczania spalin winna jest pozostawać sprawna. Zapomnijmy więc raz na zawsze o wycinaniu podzespołów odpowiedzialnych za redukcję zanieczyszczeń, czy też ich programowym wyłączaniu. Instalacja taka montowana jest w celu redukcji szkodliwych i rakotwórczych spalin przepuszczanych do środowiska, tak więc w momencie wykrycia jej celowego usunięcia, czy też odłączenia, zostaniemy ukarani mandatem, a nasz pojazd zostanie unieruchomiony, ponieważ w znacznym stopniu będzie przekraczał normy emisji spalin.
Podpowiadamy, jak odróżnić DPF od katalizatora
Możemy przypuszczać, iż wiele osób zastanawia się nad tym, jak odróżnić filtr cząstek stałych od reaktora katalitycznego. Nic w tym dziwnego są one bowiem utożsamiane ze sobą z racji tego, iż jeden, jak i drugi ma w zadaniu oczyszczanie spalin. Pamiętajmy jednak, iż katalizator niweluje ilość szkodliwych substancji w spalinach poprzez ich neutralizację, a możliwe jest to dzięki wkładowi, który zawiera, jak wiemy, w swej budowie wiele pierwiastków szlachetnych o właściwościach katalitycznych. DPF zaś zajmuje się wychwytywaniem i magazynowaniem cząstek stałych, a następnie dokonuje ich utylizacji poprzez wypalenie.
Komentarze