Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator może zostać uszkodzony przez gwałtowną zmianę temperatury i tak zwany szok termiczny (styczność mocno rozgrzanego reaktora katalitycznego z zimną kałużą), lekceważenie usterek innych elementów, np. silnika albo układu wtryskowego, a także uderzenie katalizatorem o wysoki krawężnik. Ponadto zbyt duża ilość popiołów powstałych przez spalanie oleju powoduje zatykanie katalizatorów. Tak samo, jeśli jeździsz ze zużytą sondą lambda czy uszkodzonym przepływomierzem, też przyczynia się to do pogorszenia składu spalin. Pamiętaj, że mocno zanieczyszczony lub uszkodzony reaktor katalityczny należy jak najszybciej wymienić na nowy.
Usterka katalizatora. Co może być przyczyną i jak to naprawić? - Przyczyny uszkodzenia katalizatora samochodowego
Przyczynami uszkodzenia reaktora katalitycznego mogą być niepoprawna instalacja LPG, nieprawidłowości w pracy jednostki napędowej oraz awaria sondy lambda. Jakiekolwiek usterki, które zaobserwujesz u siebie w samochodzie, trzeba bardzo szybko naprawić, aby nie pogorszyć stanu innych podzespołów. Wiedz, że jeśli w miarę szybko zadziałasz, to jest duża szansa na uratowanie danego elementu, a jeżeli to zignorujesz, to będziesz musiał ponieść spore koszty napraw albo wymian.
Dlaczego psuje się katalizator? - Wypalony katalizator - cena
Jeśli katalizator jest już mocno zużyty przez wieloletnią eksploatację, masz dużą szansę sprzedania go na skupie reaktorów katalitycznych i zarobienia na nim całkiem dobrych pieniędzy. Oczywiście pamiętaj, że cena będzie uzależniona od pozostałości metali szlachetnych wewnątrz podzespołu i aktualnych kursów za platynę, rod i pallad. Reaktory katalityczne są wytrzymałe, natomiast niewłaściwe użytkowanie pojazdu i niezwracanie uwagi na ten podzespół może przysporzyć Ci trochę problemów, dlatego uważaj na kałuże, nie wjeżdżaj na wysokie krawężniki, wymień uszkodzony element po rozpoznaniu w nim usterki i stosuj też oleje niskopopiołowe, aby nie przyspieszać jego zapchania.
Objawy awarii katalizatora samochodowego - kiedy wymieniać? - Pusty katalizator - objawy
Jeżeli zauważasz w aucie podniesione zużycie paliwa, nierówną i przy okazji słabszą pracę jednostki napędowej, a także odczuwasz smród spalin, powinieneś się zgłosić do serwisu, żeby dowiedzieć się, co się dzieje. Objawy, jakie towarzyszą przy awarii reaktora katalitycznego, to na przykład: utrata możliwości uruchomienia jednostki napędowej, znaczny spadek mocy, silnik może zgasnąć zaraz po włączeniu. Przy okazji powinieneś zwrócić szczególną uwagę, gdy usłyszysz hałasy w układzie wtryskowym, gdy spalanie będzie większe lub gdy pojawi się kontrolka check engine. Radą na zużyty katalizator jest jego całkowita wymiana.
Katalizator – do czego służy i czy powoduje problemy w samochodzie?
Katalizator pracujący w wysokich temperaturach ma za zadanie zredukować ilość szkodliwych pierwiastków znajdujących się w spalinach, a jeśli chodzi o problemy, czy takie występują, to tak. Każdy element z biegiem czasu ulegnie awarii, ale to od nas zależy, kiedy ta usterka się pojawi. Jeżeli zadbasz o wszystkie podzespoły, które są w Twoim samochodzie, to uwierz, że potencjalne kłopoty wystąpią o wiele później i ich też nie możesz zbagatelizować.
Komentarze