Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych zapycha się od zbyt dużej ilości sadzy i popiołu. O ile jeszcze da się wypalić sadzę, o tyle popiołu nie usuniesz w taki sposób. Popiół powstaje wskutek dopalania sadzy, a pozbędziesz się go z podzespołu dopiero po umyciu go wodą pod ciśnieniem w specjalistycznej maszynie. Nie warto lekceważyć wysyłanych przez pojazd niepokojących sygnałów, ponieważ nieświadomie możesz doprowadzić do poważnych uszkodzeń, które będą kosztowne w naprawie. Jeśli więc dostajesz sygnał w postaci kontrolki DPF, że za dużo nagromadziło się w nim zanieczyszczeń, to doprowadź do jego skutecznego wypalania. Jeśli będziesz bardziej zwracać uwagę, w jaki sposób eksploatujesz pojazd, to uda Ci się przedłużyć żywotność nie tylko filtra cząstek stałych, ale również innych podzespołów.
Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF - Częste zapychanie DPF
Filtr DPF zapycha się wskutek niewłaściwego stylu jazdy samochodem oraz powstania potencjalnej awarii jakiegoś podzespołu, która nie jest dostatecznie szybko naprawiona. Ponadto za częste zapychanie DPF odpowiadają np. nieustannie przerywane procedury samooczyszczania tego elementu układu wydechowego. Pamiętaj, że filtr cząstek stałych, który chce ciągle się wypalać, nie wskazuje na nic dobrego i trzeba koniecznie umówić się na jego diagnostykę do serwisu. Możliwe, że wystarczy tylko oczyszczanie hydrodynamiczne w maszynie i kłopot z nieprawidłową pracą DPF zniknie.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Problem z filtrem cząstek stałych można bardzo łatwo usunąć za pomocą regeneracji. Jeżeli wewnątrz wkładu podzespołu nagromadziło się zbyt dużo sadzy i popiołu, to nic dziwnego, że stracił on swoje właściwości i przestał być wydajny. W pierwszej kolejności powinieneś spróbować wypalania DPF w trasie, a dopiero później umówić się na wizytę do serwisu, jeśli jego samooczyszczanie nie przyniesie efektów. Zwróć szczególną uwagę, gdy tylko w pojeździe odczujesz znaczny spadek mocy i spadek osiągów, zwiększone zużycie paliwa, kopcenie z układu wydechowego oraz zapalą się kontrolki na desce rozdzielczej auta.
Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne - Zapchany DPF - przyczyny
Filtr cząstek stałych możesz zepsuć przez nieodpowiednią eksploatację samochodu. Ponadto duży wpływ na sprawność DPF ma wydajność silnika, turbosprężarki, zaworu EGR czy wtryskiwaczy, bo jeśli któryś z tych elementów ulegnie awarii, to filtr DPF również ucierpi. Dodatkowo weź pod uwagę, jak długo jeździsz autem z jednym filtrem cząstek stałych, ponieważ zdarza się także tak, że podzespół traci swoje parametry albo pęka wkład DPF i nie może być już poddany czyszczeniu. Takie sytuacje zmuszają właściciela swojego Diesla do zakupu nowego elementu i wmontowania go do układu wydechowego. Pamiętaj, że jeśli będziesz lekceważyć jego potrzebę zregenerowania, to sam doprowadzisz do skrócenia jego żywotności. Filtr cząstek stałych bez problemu oczyścisz w ASO w bardzo dobrej cenie.
Komentarze