Od czego zapycha się filtr DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji karalizatorów
Dlaczego filtr DPF się zapycha?

Filtr cząstek stałych zapycha się od zbyt dużej ilości sadzy i popiołu. O ile jeszcze da się wypalić sadzę, o tyle popiołu nie usuniesz w taki sposób. Popiół powstaje wskutek dopalania sadzy, a pozbędziesz się go z podzespołu dopiero po umyciu go wodą pod ciśnieniem w specjalistycznej maszynie. Nie warto lekceważyć wysyłanych przez pojazd niepokojących sygnałów, ponieważ nieświadomie możesz doprowadzić do poważnych uszkodzeń, które będą kosztowne w naprawie. Jeśli więc dostajesz sygnał w postaci kontrolki DPF, że za dużo nagromadziło się w nim zanieczyszczeń, to doprowadź do jego skutecznego wypalania. Jeśli będziesz bardziej zwracać uwagę, w jaki sposób eksploatujesz pojazd, to uda Ci się przedłużyć żywotność nie tylko filtra cząstek stałych, ale również innych podzespołów.

Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF - Częste zapychanie DPF

Filtr DPF zapycha się wskutek niewłaściwego stylu jazdy samochodem oraz powstania potencjalnej awarii jakiegoś podzespołu, która nie jest dostatecznie szybko naprawiona. Ponadto za częste zapychanie DPF odpowiadają np. nieustannie przerywane procedury samooczyszczania tego elementu układu wydechowego. Pamiętaj, że filtr cząstek stałych, który chce ciągle się wypalać, nie wskazuje na nic dobrego i trzeba koniecznie umówić się na jego diagnostykę do serwisu. Możliwe, że wystarczy tylko oczyszczanie hydrodynamiczne w maszynie i kłopot z nieprawidłową pracą DPF zniknie.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Problem z filtrem cząstek stałych można bardzo łatwo usunąć za pomocą regeneracji. Jeżeli wewnątrz wkładu podzespołu nagromadziło się zbyt dużo sadzy i popiołu, to nic dziwnego, że stracił on swoje właściwości i przestał być wydajny. W pierwszej kolejności powinieneś spróbować wypalania DPF w trasie, a dopiero później umówić się na wizytę do serwisu, jeśli jego samooczyszczanie nie przyniesie efektów. Zwróć szczególną uwagę, gdy tylko w pojeździe odczujesz znaczny spadek mocy i spadek osiągów, zwiększone zużycie paliwa, kopcenie z układu wydechowego oraz zapalą się kontrolki na desce rozdzielczej auta.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne - Zapchany DPF - przyczyny

Filtr cząstek stałych możesz zepsuć przez nieodpowiednią eksploatację samochodu. Ponadto duży wpływ na sprawność DPF ma wydajność silnika, turbosprężarki, zaworu EGR czy wtryskiwaczy, bo jeśli któryś z tych elementów ulegnie awarii, to filtr DPF również ucierpi. Dodatkowo weź pod uwagę, jak długo jeździsz autem z jednym filtrem cząstek stałych, ponieważ zdarza się także tak, że podzespół traci swoje parametry albo pęka wkład DPF i nie może być już poddany czyszczeniu. Takie sytuacje zmuszają właściciela swojego Diesla do zakupu nowego elementu i wmontowania go do układu wydechowego. Pamiętaj, że jeśli będziesz lekceważyć jego potrzebę zregenerowania, to sam doprowadzisz do skrócenia jego żywotności. Filtr cząstek stałych bez problemu oczyścisz w ASO w bardzo dobrej cenie.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzien dobry. Czy jak mialem uszkodzona turbosprezarke to ona mogla mi zapchac filtr lub go uszkodzic? Jesli tak to czy da sie to zrobic i w jakim czasie. Pojazd to renault laguna II 2008
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr DPF (cząstek stałych) jest odpowiedzialny za usuwanie zanieczyszczeń emitowanych przez silnik, takich jak sadza i pyły, które mogą szkodzić środowisku i zdrowiu ludzi. Filtr DPF zapycha się, gdy zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze osiągają pewien poziom, co utrudnia przepływ spalin przez filtr. Filtr DPF może zapychać się z różnych powodów, takich jak: Nieodpowiednia eksploatacja samochodu: jeśli samochód jest eksploatowany w sposób, który nie umożliwia wypalenia zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze, np. jeśli samochód jest często użytkowany w mieście lub na krótkich dystansach, może to prowadzić do szybkiego zapychania się filtra. Nieprawidłowa praca silnika: jeśli silnik pracuje nieprawidłowo lub jest uszkodzony, może emitować więcej zanieczyszczeń, co może prowadzić do szybszego zapychania się filtra. Nieodpowiednia jakość paliwa: używanie paliwa o niskiej jakości lub zanieczyszczonego paliwa może prowadzić do zapychania się filtra. Nieodpowiednie ustawienia samochodu: niektóre samochody mogą mieć ustawienia, które nie pozwalają na wystarczające spalanie zanieczyszczeń, co może prowadzić do szybszego zapychania się filtra. Aby uniknąć zapychania się filtra DPF, należy stosować się do zaleceń producenta samochodu dotyczących eksploatacji i obsługi samochodu oraz używać paliwa o odpowiedniej jakości.

Popularne wpisy

8 stycznia 2021

Ponowny montaż DPF

Bardzo często po regeneracji, wymianie, a może nawet, co już się bardzo często zdarza, po zabraniu dowodu rejestracyjnego z powodu braku podzespołu wymagany jest ponowny montaż DPF w naszym Dieslu. ...