Subpage photo

Od czego zapycha się filtr DPF? - Możesz łatwo tego uniknąć

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50


Najczęściej filtr cząstek stałych zapychają niespalone cząstki stałe, które powstają w wyniku niewłaściwej eksploatacji pojazdu. Innym, równie istotnym czynnikiem wpływającym na problemy z DPF są różnego typu usterki silnika np.: uszkodzone wtryskiwacze, awaria turbosprężarki, czy problem związany z układem recyrkulacji spalin EGR. Niesprawne czy zużyte elementy pojazdu emitują dużo większą ilość sadzy, co zwiększa prawdopodobieństwo zapchania.
Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych wskazówek, których praktykowanie pozwala unikać problemu związanego z zapychaniem filtra cząstek stałych:

• Regularnie udaj się w dłuższe trasy, by stwarzać filtrowi DPF warunki do oczyszczania.
• Tankuj jedynie dobrej oraz sprawdzonej jakości paliwo.
• Unikaj jazdy tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach, podczas których nie jesteśmy w stanie zapewnić odpowiednich warunków do samoregeneracji DPF.
• Używaj zalecanych dodatków do paliwa, które wspomagają proces wypalania.
• Regularnie wymieniaj olej silnikowy, który znacząco wpływa na prawidłową pracę silnika.

Regularne stosowanie powyższych wskazówek wydłuża żywotność filtra DPF i pomaga uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z jego naprawą lub wymianą.

Sprawdzanie stanu ukłądu wydechowego
Wydechowa rura
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak najszybciej przepalić sadzę w DPF?

Zalecanym, jak również najszybszym sposobem oczyszczenia DPF z zalegającej w nim sadzy jest wypalanie DPF podczas jazdy dłuższą trasą. Aby przeprowadzić procedure oczyszczania filtra, należy utrzymać przez kilkanaście minut stałe obroty silnika na poziomie 2500-3000 obr./min.
Podwyższone obroty doprowadzą do wzrostu temperatury układu wydechowego, która jest niezbędna do rozpoczęcia procesu wypalania sadzy. Należy pamiętać, że podczas wypalania z filtra DPF sadzy powstaje popiół, którego nagromadzenie również zapycha filtr, a usunięcie go nie jest już tak łatwe. Czyszczenie filtra DPF możemy wykonać samodzielnie przy użyciu odpowiednich do tego środków chemicznych, jednak najbezpieczniej i najskuteczniej jest skorzystać z profesjonalnych usług oczyszczania oferowanych przez serwisy samochodowe.

Jak regeneracja wpływa na żywotność filtra DPF?

kamerka endoskopowa

Regeneracja, jak również odpowiednia konserwacja filtra cząstek stałych są kluczowe, by utrzymać skuteczność oraz trwałość podzespołu. Regeneracja pozwala na dokładne oczyszczenie elementu z zalegających w jego wnętrzu zanieczyszczeń jak popiół, czy sadza, które znacząco utrudniają jego właściwe funkcjonowanie. Zregenerowany filtr DPF, dzięki profesjonalnemu oczyszczaniu odzyskuje swoje fabryczne parametry, dzięki czemu jest w stanie znowu naprawdę długo posłużyć.
Regularne oczyszczanie podzespołu oraz dbanie o prawidłowy stan DPF pozwala zaoszczędzić właścicielowi sporo pieniędzy na naprawie, czy zakupie nowego podzespołu.

Jak szybko zapycha się filtr cząstek stałych?

Prawidłowo funkcjonujący filtr DPF powinien ulec zapchaniu nie wcześniej niż po pokonaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Jednak szybkość zapychania się podzespołu uzależniona jest od kilku czynników jak model pojazdu, rodzaj silnika, czy filtra. Jak wspomnieliśmy powyżej, głównym powodem szybkiego zapychania się DPF niewłaściwa eksploatacja pojazdu, długotrwała jazda na krótkich odcinkach, czy gwałtowne manewry wykonywane na zimnym silniku. Jeśli zapychanie podzespołu występuje znacznie szybciej np. już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, warto skonsultować to z fachowcem, ponieważ może to świadczyć o pojawieniu się usterki. Filtr DPF jest bardzo ważnym elementem pojazdu, dlatego warto regularnie sprawdzać jego stan, aby zapobiegać awariom.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.