Odkryj różnice - regeneracja katalizatorów a wymiana
Regeneracja katalizatorów a wymiana to dwa zupełnie inne procesy; czyszczenie reaktorów katalitycznych polega na usuwaniu zanieczyszczeń z wnętrza podzespołu. Można użyć specjalistycznych specyfików lub wykorzystać wodę pod ciśnieniem. Wymiana tego elementu polega na zamianie starego katalizatora na nowy, co jest też znacznie kosztowniejsze. Z ekonomicznego punktu widzenia lepiej regenerować podzespół niż go wymieniać, ponieważ przywrócone parametry po oczyszczaniu nie różnią się od fabrycznych. Jeżeli więc oddałeś pojazd do diagnostyki i specjalista nie potwierdzi mechanicznego uszkodzenia konwertera katalitycznego, to lepiej dla Ciebie. Nieco tańszą alternatywą dla całkowitej wymiany części jest wymiana samego wkładu katalizatora. Zarówno regenerację, jak i wymianę wkładu konwertera katalitycznego można potraktować jako naprawę katalizatora.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Koszt a efektywność - analiza kosztów i korzyści obu metod
Koszty wykonania regeneracji katalizatora są znacznie mniejsze niż wymiana podzespołu na nowy. Dzięki specjalistycznemu czyszczeniu element ten odzyskuje utracone właściwości, dzięki czemu otrzymuje zdolność do wydajnej pracy przez następne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Niekiedy jednak przeprowadzenie regeneracji nie będzie możliwe, gdy konwerter katalityczny okaże się uszkodzony lub zupełnie zużyty. Nie zalecamy jednak samodzielnej wymiany katalizatora, ponieważ potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia i przede wszystkim doświadczenie
Profesjonalne podejście, czyli jak doświadczenie specjalistów wpływa na skuteczność regeneracji i wymiany katalizatorów, gwarantując ich optymalną wydajność

Doświadczenie specjalistów jest szczególnie ważne w przypadku regeneracji katalizatorów. Fachowe czyszczenie to proces odzyskiwania parametrów katalizatora do stanu pierwotnego, poprzez usunięcie z niego zabrudzeń. Proces czyszczenia wymaga należytej wiedzy i umiejętności. Doświadczeni specjaliści będą w stanie dobrać odpowiednią metodę regeneracji, która zapewni skuteczne usunięcie zanieczyszczeń i zachowanie oryginalnych właściwości katalizatora.
W przypadku wymiany konwertera katalitycznego jest równie ważne doświadczenie specjalistów. Wymiana katalizatora jest już nieco skomplikowana. Należy też pamiętać, że po dokonaniu wymiany starego elementu na nowy, trzeba go zaadaptować w sterowniku jednostki napędowej. Warto także wspomnieć, że fachowcy będą w stanie prawidłowo wymontować stary katalizator i zamontować nowy, bez uszkodzenia układu wydechowego.
Jak sprawdzić, czy katalizator jest do wymiany?
Do najczęstszych oznak awarii katalizatora należą:
- problemy z rozruchem jednostki napędowej oraz trudności z przyspieszaniem,
- brak dynamiki samochodu,
- utrata mocy jednostki napędowej, a także hałasy dobiegające spod podwozia samochodu,
- odczuwalne drgania silnika,
- znaczny wzrost spalania paliwa bez konkretnego powodu.
Komentarze