OPF / GPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Filtr cząstek stałych GPF jest młodszym bratem znanych już nam wszystkim DPF / FAP, umieszczany w silnikach benzynowych, który tak samo ma zadbać o nasze środowisko, pozbywając się wcześniej szkodliwych związków chemicznych ze spalin. Jeśli chodzi o OPF, co to jest, to jest to niemiecka nazwa Ottopartikelfilter pierwotnego określenia GPF (Gasoline Particulate Filter). Ten rodzaj filtra jest stosunkowo świeży, więc jeszcze za wiele o nim nie można powiedzieć, choć już teraz mówi się o nim, że będzie stanowić mniej problemów niż filtr DPF i FAP. Pierwszy filtr GPF został zamontowany na próbę w 2014 roku w Mercedesie S500 Z 455- konnym 4.6 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem. I tak, jak wszyscy tego oczekiwali, sprawdził się i był zgodny z emisją spalin, dlatego kolejne samochody różnych marek, które z biegiem czasu powstawały, zostały w niego wyposażone.

Diagnostyka samochodowa

1. Filtr GPF i jego praca

Okazuje się, że praca filtra cząstek stałych GPF różni się od DPF i FAP i jest ona zdecydowanie korzystniejsza i nawet proces spalania przebiega też inaczej. Różnica jest taka, że:
• w silnikach wysokoprężnych, aby doszło do wypalenia sadzy, sterownik silnika był odpowiedzialny za podanie nowej dawki paliwa, która miała rozgrzać spaliny w układzie wydechowym;
• natomiast w pojazdach z silnikiem benzynowym wygląda to tak, że podanie mniejszej dawki paliwa pozwala na wzrost temperatury w układzie wydechowym.

Co więcej – w dieslu dodatkowa porcja paliwa, która się nie spala, trafia do układu smarowania i może rozcieńczyć olej silnikowy, jednak w przypadku dostania się benzyny, to zostanie ona szybko odparowana, ponieważ takie właśnie posiada właściwości.

2. GPF – problemy

Mimo tego, że GPF jest łatwiejszy w eksploatacji niż DPF, czy FAP, to również mogą wystąpić problemy. Ten filtr też ma prawo się zapchać i może się to objawić spadkiem mocy silnika tuż przed pojawieniem się kontrolki. Z filtrem GPF trzeba po prostu jeździć, aby ta sadza nie zalegała i nie zatykała kanalików. Nie są wymagane jakieś konkretne wytyczne jak w przypadku wymagań dotyczących eksploatacji DPF i FAP.

Podpowiadamy, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych

Otóż są pojazdy, które do tej pory nie są wyposażone w filtr GPF i należy ich szukać w modelach wyprodukowanych przed 2017 rokiem, z wyjątkiem wspomnianego na początku artykułu Mercedesa S500 w ramach testu.

Filtr cząstek stałych DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Filip
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
GPF jest filtrem cząstek stałych stosowanym w samochodach z silnikami benzynowymi. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych oraz tlenków azotu. GPF działa na zasadzie adsorpcji i absorpcji, czyli pochłaniania i przywierania cząstek stałych do wewnątrz filtra.
Benek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No to mi wiele już rozjaśniło, bo z tymi skrótami to wszystko takie pomotane. DPF, GPF, nie wiadomo co jeszcze i pod jaką nazwą. Dobrze, że jesteście, że piszecie i że uświadamiacie!
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Muszę przyznać, że jest to ciekawy artykuł o OPF/GPF.. mało się o tym czyta i wie. Za to jest sporo informacji o DPF-ach.
Ludek124
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Silniki benzynowe też mają coś na wzór DPF? dobrze wiedzieć. Dobrze wiedzieć, bo zastanawiałem się nad skrótem GPF.
Krysiek_88
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam co prawda auta z benzyną, ale dobrze przeczytać o innym filtrze niż o DPF :)

Popularne wpisy

24 listopada 2021

Płyn AdBlue - na ile starcza?

Płyn AdBlue - na ile starcza? Świeżo uzupełniony zbiornik przeznaczony na płyn AdBlue, może wystarczyć na przejazd od kilku do kilkunastu tysięcy kilometrów. Średnio zużycie litra AdBlue pozwoli na przejechanie od 1000 do 2000 kilometrów, a do zbiornika wlewa się od 10 do 20 litrów cieczy. ...