Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych GPF jest młodszym bratem znanych już nam wszystkim DPF / FAP, umieszczany w silnikach benzynowych, który tak samo ma zadbać o nasze środowisko, pozbywając się wcześniej szkodliwych związków chemicznych ze spalin. Jeśli chodzi o OPF, co to jest, to jest to niemiecka nazwa Ottopartikelfilter pierwotnego określenia GPF (Gasoline Particulate Filter). Ten rodzaj filtra jest stosunkowo świeży, więc jeszcze za wiele o nim nie można powiedzieć, choć już teraz mówi się o nim, że będzie stanowić mniej problemów niż filtr DPF i FAP. Pierwszy filtr GPF został zamontowany na próbę w 2014 roku w Mercedesie S500 Z 455- konnym 4.6 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem. I tak, jak wszyscy tego oczekiwali, sprawdził się i był zgodny z emisją spalin, dlatego kolejne samochody różnych marek, które z biegiem czasu powstawały, zostały w niego wyposażone.
1. Filtr GPF i jego praca
Okazuje się, że praca filtra cząstek stałych GPF różni się od DPF i FAP i jest ona zdecydowanie korzystniejsza i nawet proces spalania przebiega też inaczej. Różnica jest taka, że:
• w silnikach wysokoprężnych, aby doszło do wypalenia sadzy, sterownik silnika był odpowiedzialny za podanie nowej dawki paliwa, która miała rozgrzać spaliny w układzie wydechowym;
• natomiast w pojazdach z silnikiem benzynowym wygląda to tak, że podanie mniejszej dawki paliwa pozwala na wzrost temperatury w układzie wydechowym.
Co więcej – w dieslu dodatkowa porcja paliwa, która się nie spala, trafia do układu smarowania i może rozcieńczyć olej silnikowy, jednak w przypadku dostania się benzyny, to zostanie ona szybko odparowana, ponieważ takie właśnie posiada właściwości.
2. GPF – problemy
Mimo tego, że GPF jest łatwiejszy w eksploatacji niż DPF, czy FAP, to również mogą wystąpić problemy. Ten filtr też ma prawo się zapchać i może się to objawić spadkiem mocy silnika tuż przed pojawieniem się kontrolki. Z filtrem GPF trzeba po prostu jeździć, aby ta sadza nie zalegała i nie zatykała kanalików. Nie są wymagane jakieś konkretne wytyczne jak w przypadku wymagań dotyczących eksploatacji DPF i FAP.
Podpowiadamy, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych
Otóż są pojazdy, które do tej pory nie są wyposażone w filtr GPF i należy ich szukać w modelach wyprodukowanych przed 2017 rokiem, z wyjątkiem wspomnianego na początku artykułu Mercedesa S500 w ramach testu.
Komentarze