Pęknięty DPF – co wtedy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

W przypadku pęknięcia filtra cząstek stałych regeneracja tego podzespołu jest już niemożliwa i należy go jak najszybciej wymienić, aby ponownie spełniał on swoją zamierzoną funkcję. Z jakiego powodu filtr może pęknąć? Na pewno kontakt z krawężnikiem oraz inne przeszkody życia codziennego podczas użytkowania auta nie sprzyjają i są głównymi przyczynami mechanicznego uszkodzenia tego elementu układu wydechowego. Nie moglibyśmy zapomnieć o zimnej kałuży, która po kontakcie z gorącym filtrem DPF powoduje skurczenie się i pęknięcie wskutek gwałtownego obniżenia temperatury podzespołu. Warto też wspomnieć, że niektóre serwisy mają odpowiedni sprzęt i fachowców do naprawienia uszkodzonych wkładów filtrów cząstek stałych, a polega to na odpowiednim przesunięciu wkładu, aby spaliny bezproblemowo mogły przepływać przez kanaliki filtrujące, co też umożliwia później przeprowadzenie regeneracji podzespołu.

DPF na warsztacie

1. DPF, w jakich samochodach znajdziemy ten konkretny element?

Jeżeli mowa o filtrach cząstek stałych DPF i FAP, to ich miejsce jest w samochodach osobowych (i większych) z silnikiem wysokoprężnym od 2006 roku. Dostępny jest jeszcze trzeci indywidualny rodzaj filtra, a jest nim GPF montowany w benzynie.

2. Filtr DPF, co to jest za podzespół w układzie wydechowym?

Przede wszystkim filtr cząstek stałych jest obowiązkowy, ponieważ każdy pojazd w niego wyposażony spełnia obowiązujące normy emisji spalin i dzięki temu jest on dopuszczony do ruchu ulicznego. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin z trujących cząstek PM, dlatego nietrudno się domyślić, że jego praca jest naprawdę trudna. Aby auto nie emitowało tak dużej ilości szkodliwych związków, filtr znajdujący się w układzie wydechowym musi być całkowicie sprawny, więc pamiętaj o konieczności regeneracji podzespołu w celu jego udrożnienia.

3. Prosty sposób - jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany.

Podczas jazdy zauważysz, że zmniejszyły się osiągi silnika, nastąpił z nieznanej Ci przyczyny zwiększony pobór paliwa, problem z utrzymaniem płynnej jazdy, kopcenie, może pojawić się także kontrolka DPF, która ma za zadanie zasygnalizować o potrzebie wypalenia zawartości filtra cząstek stałych. W skrajnych przypadkach silnik może pracować w trybie awaryjnym. Po rozpoznaniu u siebie w pojeździe tego typu objawów należy niezwłocznie dokonać regeneracji podzespołu albo samodzielnie, albo od razu w serwisie, aby nie dopuścić do uszkodzenia któregoś elementu pojazdu.

Skład DPF (chodzi o pierwiastki, jakie znajdują się w cząstce PM)

W tak małej cząstce znajdują się: węgiel, węglowodór, siarczany, tlenki metali i woda i bez wątpienia mają negatywny wpływ na środowisko.

Używany DPF w warsztacie

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) jest pęknięty, nie będzie on w stanie prawidłowo działać i należy go wymienić. Pęknięty DPF może powodować kilka objawów, w tym: Wzrost emisji szkodliwych substancji: pęknięty DPF nie będzie w stanie skutecznie usuwać cząstek stałych z spalin, co skutkuje wzrostem emisji szkodliwych substancji. Zwiększenie zużycia paliwa: brak DPF może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa. Błąd komputera pokładowego: uszkodzony DPF może spowodować wystąpienie błędu komputera pokładowego, który może objawiać się jako komunikat o usterce lub check engine. Uszkodzenie silnika: brak DPF może prowadzić do uszkodzenia silnika, np. zatkania kanałów dolotowych, katalizatora lub turbosprężarki. Wymiana DPF jest konieczna, gdy filtr jest uszkodzony lub zużyty i nie może już skutecznie pełnić swojej funkcji. Warto pamiętać, że nielegalne usunięcie DPF jest nielegalne i może skutkować karami finansowymi oraz utratą gwarancji na silnik.
matyjaszek_964
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moja koleżanka miała pęknięty DPF, bo właśnie najechała zbyt mocno na krawężnik. Niestety nic się już z tym nie dało zrobić, a pozostała tylko wymiana... dużo kasy straciła, pamiętam..
Gienek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W takim razie trzeba uważać jak się jeździ samochodem, żeby nie dopuścić do pęknięcia Dpf-a. Nie chciałbym kupować nowego podzespołu..to spory wydatek.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oddawałem ostatnio swój filtr z nadzieją, że da się go zregenerować. Ale po badaniu endoskopem okazało się, że wkład jest pęknięty. No cóż, trzeba wyłożyć kasę na nowy.
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak pęknie DPF, to tylko wymiana na nowy

Popularne wpisy

27 października 2020

Filtr cząstek stałych Nissan cena | Porównanie 15

1. Numer 15 z serii artykułów dotyczących fragmentu układu wydechowego, jakim jest filtr cząstek stałych oraz jego cena w przypadku pojazdów marki Nissan. Japońskie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe, choć jest jedną z najbardziej popularnych marek na świecie, nie uchroni swoich klientów prz ...

4 stycznia 2022

Kiedy wprowadzono katalizatory?

Katalizatory stałych się obowiązkowe od momentu wprowadzenia pierwszej normy emisji spalin, a było to w 1993 roku, dlatego producenci zostali zmuszeni wmontowywać dodatkowy element. Prawdę mówiąc, już w 1986 pojawiały się reaktory katalityczne w autach, jednak nie było to jeszcze wtedy częste i też konieczne ...