Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W przypadku pęknięcia filtra cząstek stałych regeneracja tego podzespołu jest już niemożliwa i należy go jak najszybciej wymienić, aby ponownie spełniał on swoją zamierzoną funkcję. Z jakiego powodu filtr może pęknąć? Na pewno kontakt z krawężnikiem oraz inne przeszkody życia codziennego podczas użytkowania auta nie sprzyjają i są głównymi przyczynami mechanicznego uszkodzenia tego elementu układu wydechowego. Nie moglibyśmy zapomnieć o zimnej kałuży, która po kontakcie z gorącym filtrem DPF powoduje skurczenie się i pęknięcie wskutek gwałtownego obniżenia temperatury podzespołu. Warto też wspomnieć, że niektóre serwisy mają odpowiedni sprzęt i fachowców do naprawienia uszkodzonych wkładów filtrów cząstek stałych, a polega to na odpowiednim przesunięciu wkładu, aby spaliny bezproblemowo mogły przepływać przez kanaliki filtrujące, co też umożliwia później przeprowadzenie regeneracji podzespołu.
1. DPF, w jakich samochodach znajdziemy ten konkretny element?
Jeżeli mowa o filtrach cząstek stałych DPF i FAP, to ich miejsce jest w samochodach osobowych (i większych) z silnikiem wysokoprężnym od 2006 roku. Dostępny jest jeszcze trzeci indywidualny rodzaj filtra, a jest nim GPF montowany w benzynie.
2. Filtr DPF, co to jest za podzespół w układzie wydechowym?
Przede wszystkim filtr cząstek stałych jest obowiązkowy, ponieważ każdy pojazd w niego wyposażony spełnia obowiązujące normy emisji spalin i dzięki temu jest on dopuszczony do ruchu ulicznego. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin z trujących cząstek PM, dlatego nietrudno się domyślić, że jego praca jest naprawdę trudna. Aby auto nie emitowało tak dużej ilości szkodliwych związków, filtr znajdujący się w układzie wydechowym musi być całkowicie sprawny, więc pamiętaj o konieczności regeneracji podzespołu w celu jego udrożnienia.
3. Prosty sposób - jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany.
Podczas jazdy zauważysz, że zmniejszyły się osiągi silnika, nastąpił z nieznanej Ci przyczyny zwiększony pobór paliwa, problem z utrzymaniem płynnej jazdy, kopcenie, może pojawić się także kontrolka DPF, która ma za zadanie zasygnalizować o potrzebie wypalenia zawartości filtra cząstek stałych. W skrajnych przypadkach silnik może pracować w trybie awaryjnym. Po rozpoznaniu u siebie w pojeździe tego typu objawów należy niezwłocznie dokonać regeneracji podzespołu albo samodzielnie, albo od razu w serwisie, aby nie dopuścić do uszkodzenia któregoś elementu pojazdu.
Skład DPF (chodzi o pierwiastki, jakie znajdują się w cząstce PM)
W tak małej cząstce znajdują się: węgiel, węglowodór, siarczany, tlenki metali i woda i bez wątpienia mają negatywny wpływ na środowisko.
Komentarze