Subpage photo

Plusy i minusy wycięcia DPF

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.88

Wielu kierowców posiadających samochody z silnikiem wysokoprężnym przez to, że filtr cząstek stałych sprawia im tyle kłopotów, decyduje się na nielegalny proces, jakim jest usuwanie podzespołu. Jednakże wszystkie auta wyprodukowane po 2006 roku zostały w niego wyposażone i jego obecność jest obowiązkowa (!), ponieważ jego zadaniem jest wyeliminowanie szkodliwych substancji, które przedostają się do atmosfery.

Plusy i minusy wycięcia DPF
Plusy i minusy wycięcia DPF

Minusami pozbycia się filtra cząstek stałych są:
• zatruwanie środowiska oraz ludzi, co może zwiększyć zachorowalność na choroby układu oddechowego oraz astmę;
• przyczynianie się do wystąpienia w każdej chwili awarii czy to samego podzespołu, czy też silnika, turbosprężarki;
jeśli zlecisz to zadanie niedoświadczonym fachowcom i zostanie wycięty DPF bez programu, możesz tego bardzo żałować, dlatego że samo wycięcie nie wystarczy, należy pamiętać przede wszystkim o elektronice.

Przedstawione zostały minusy wycinania DPF i tego skutki, ale żeby nie było niesprawiedliwie, wypiszemy także plusy wykonania tej czynności:
• z pewnością – cena, która dla większości może być bardzo przekonująca;
• jeśli posiadasz w swoim aucie filtr mokry FAP, przestaniesz pamiętać o obowiązkowym uzupełnianiu płynu Eolys wspomagającego samozapłon sadzy;
• nie będziesz musiał wykonywać co jakiś czas wypalania zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych;
• w przypadku awarii podzespołu nie wydasz sporej gotówki na jego wymianę;
• olej napędowy nie będzie się spalać w wyższych ilościach;
• lepsza dynamika jazdy.

Oczywiście nie moglibyśmy zataić faktu, że następstwa wszelkich prób usuwania DPF / FAP mogą być bardzo poważne. Wycięcie DPF i konsekwencje 2020, za rok 2021 i prawdopodobnie na kolejne lata (o ile dopuszczalna ilość emisji spalin nie będzie jeszcze mniejsza) przedstawimy poniżej:
• grozi Ci utrata dowodu rejestracyjnego podczas kontroli Policji;
• opłata wysokich mandatów, zwłaszcza na terenie Niemiec i Austrii;
• pojazd nie spełnia rygorystycznych norm czystości spalin, więc automatycznie wyklucza się go z dopuszczenia do ruchu ulicznego;
• nie przejdziesz pomyślnie badania kontrolnego w serwisie samochodowym;
• i najważniejsze – nie unikniesz zakupu części i ponownego montażu, a pamiętaj, że koszty nowego filtra (w zależności od marki pojazdu, rodzaju podzespołu) potrafią być kolosalnie duże.

1. Usuwanie DPF ze sterownika – o czym pamiętać?

Jeśli zdecydujesz się na to, musisz pamiętać o zastosowaniu emulatora, którego celem jest oszukanie sterownika silnika, że filtr DPF nadal znajduje się w układzie wydechowym. Inaczej sterownik jednostki napędowej nieświadomy jego braku, będzie próbował inicjować wypalanie DPF, co sprawi, że dojdzie do rozcieńczenia oleju silnikowego przez pompowanie dodatkowego paliwa z układu wtryskowego, a to może uszkodzić silnik.

2. Przede wszystkim regeneracja filtra cząstek stałych!

Istnieje zdecydowanie lepsze rozwiązanie na zapchany filtr cząstek stałych, a jest nim czyszczenie filtra DPF w zaufanym serwisie oraz skuteczną metodą, jaką jest mycie hydrodynamiczne. Odzyska on stuprocentową sprawność i drożność, a koszt regeneracji nie obciąży bardzo Twojego portfela.

Filtr DPF – wycinać czy nie | Forum

Forum jest jednym z popularnych źródeł pozyskiwania informacji w każdy zakresie życia. Właśnie na nim często pojawiają się pytania odnośnie regeneracji filtra cząstek stałych, a także wycinania go z układu wydechowego pojazdu. Czy znajdziesz tam dla siebie właściwą odpowiedź? Sam się o tym przekonaj, ale według nas pozbycie się tego podzespołu jest ryzykowne, niezgodne z prawem i wbrew pozorom kosztowniejsze, niż przeprowadzanie raz na jakiś czas regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie tudzież pamiętanie o wypalaniu sadzy, gdy tylko się tego domaga.

Filtr DPF – wycinać czy nie | Forum
Filtr DPF – wycinać czy nie | Forum

Komentarze

Tomek 2021-09-14 15:14:17

Czy usunięcie dpf zmniejsza moc? Tego nie wiem, ale na pewno jest to niezgodne z prawem i szkodliwe dla środowiska. Będąc kierowcą trzeba ponosić konsekwencje posiadania samochodu, jak i dpf/katalizatoru. Jeżeli jest problem z filtrem, zawsze umawiam się do serwisu Bosch nie mam żadnych problemów z układem wydechowym.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

28 września 2021

Jak powinna wyglądać regeneracja filtra cząstek stałych DPF?

Przede wszystkim regeneracja filtra cząstek stałych powinna...

27 września 2021

Czy można przerwać wypalanie DPF?

Przerwany proces wypalania postojowego sadzy z DPF może doprowadzić...

24 września 2021

Zastąpienie katalizatora

Katalizator spełnia swoją określoną funkcję i nie jest możliwe...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer