Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wielu kierowców posiadających samochody z silnikiem wysokoprężnym przez to, że filtr cząstek stałych sprawia im tyle kłopotów, decyduje się na nielegalny proces, jakim jest usuwanie podzespołu. Jednakże wszystkie auta wyprodukowane po 2006 roku zostały w niego wyposażone i jego obecność jest obowiązkowa (!), ponieważ jego zadaniem jest wyeliminowanie szkodliwych substancji, które przedostają się do atmosfery.
Minusami pozbycia się filtra cząstek stałych są:
• zatruwanie środowiska oraz ludzi, co może zwiększyć zachorowalność na choroby układu oddechowego oraz astmę;
• przyczynianie się do wystąpienia w każdej chwili awarii czy to samego podzespołu, czy też silnika, turbosprężarki;
• jeśli zlecisz to zadanie niedoświadczonym fachowcom i zostanie wycięty DPF bez programu, możesz tego bardzo żałować, dlatego że samo wycięcie nie wystarczy, należy pamiętać przede wszystkim o elektronice.
Przedstawione zostały minusy wycinania DPF i tego skutki, ale żeby nie było niesprawiedliwie, wypiszemy także plusy wykonania tej czynności:
• z pewnością – cena, która dla większości może być bardzo przekonująca;
• jeśli posiadasz w swoim aucie filtr mokry FAP, przestaniesz pamiętać o obowiązkowym uzupełnianiu płynu Eolys wspomagającego samozapłon sadzy;
• nie będziesz musiał wykonywać co jakiś czas wypalania zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych;
• w przypadku awarii podzespołu nie wydasz sporej gotówki na jego wymianę;
• olej napędowy nie będzie się spalać w wyższych ilościach;
• lepsza dynamika jazdy.
Oczywiście nie moglibyśmy zataić faktu, że następstwa wszelkich prób usuwania DPF / FAP mogą być bardzo poważne. Wycięcie DPF i konsekwencje 2020, za rok 2021 i prawdopodobnie na kolejne lata (o ile dopuszczalna ilość emisji spalin nie będzie jeszcze mniejsza) przedstawimy poniżej:
• grozi Ci utrata dowodu rejestracyjnego podczas kontroli Policji;
• opłata wysokich mandatów, zwłaszcza na terenie Niemiec i Austrii;
• pojazd nie spełnia rygorystycznych norm czystości spalin, więc automatycznie wyklucza się go z dopuszczenia do ruchu ulicznego;
• nie przejdziesz pomyślnie badania kontrolnego w serwisie samochodowym;
• i najważniejsze – nie unikniesz zakupu części i ponownego montażu, a pamiętaj, że koszty nowego filtra (w zależności od marki pojazdu, rodzaju podzespołu) potrafią być kolosalnie duże.
1. Usuwanie DPF ze sterownika – o czym pamiętać?
Jeśli zdecydujesz się na to, musisz pamiętać o zastosowaniu emulatora, którego celem jest oszukanie sterownika silnika, że filtr DPF nadal znajduje się w układzie wydechowym. Inaczej sterownik jednostki napędowej nieświadomy jego braku, będzie próbował inicjować wypalanie DPF, co sprawi, że dojdzie do rozcieńczenia oleju silnikowego przez pompowanie dodatkowego paliwa z układu wtryskowego, a to może uszkodzić silnik.
2. Przede wszystkim regeneracja filtra cząstek stałych!
Istnieje zdecydowanie lepsze rozwiązanie na zapchany filtr cząstek stałych, a jest nim czyszczenie filtra DPF w zaufanym serwisie oraz skuteczną metodą, jaką jest mycie hydrodynamiczne. Odzyska on stuprocentową sprawność i drożność, a koszt regeneracji nie obciąży bardzo Twojego portfela.
Filtr DPF – wycinać czy nie - forum
Forum jest jednym z popularnych źródeł pozyskiwania informacji w każdy zakresie życia. Właśnie na nim często pojawiają się pytania odnośnie regeneracji filtra cząstek stałych, a także wycinania go z układu wydechowego pojazdu. Czy znajdziesz tam dla siebie właściwą odpowiedź? Sam się o tym przekonaj, ale według nas pozbycie się tego podzespołu jest ryzykowne, niezgodne z prawem i wbrew pozorom kosztowniejsze, niż przeprowadzanie raz na jakiś czas regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie tudzież pamiętanie o wypalaniu sadzy, gdy tylko się tego domaga.
Komentarze