Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Świeżo uzupełniony zbiornik przeznaczony na płyn AdBlue, może wystarczyć na przejazd od kilku do kilkunastu tysięcy kilometrów. Średnio zużycie litra AdBlue pozwoli na przejechanie od 1000 do 2000 kilometrów, a do zbiornika wlewa się od 10 do 20 litrów cieczy. Najważniejsze, aby tego zbiornika nie przelać, ponieważ istnieje szansa, że płyn rozleje się po materiale lub karoserii, co może spowodować szkody. Niestety AdBlue ma działanie korozyjne, więc trzeba uważać, jak ten płyn dolewasz i przy tym należy zachować dużą ostrożność. Pamiętaj, że w przypadku pojawienia się lampki ostrzegawczej, która poinformuje o niskim poziomie AdBlue, nie możesz jej zignorować tylko jak najwcześniej dolać płynu do zbiornika.
Płyn AdBlue - o czym pamiętać przy jego tankowaniu - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika?
Zachowaj ostrożność – to przede wszystkim. Najłatwiej będzie Ci uzupełnić płyn z dystrybutora, kiedy wlew na AdBlue umieszczony jest tuż przy wlewie paliwa, jednak gdy jest on głębiej schowany, na przykład pod maską, w bagażniku, w komorze silnika lub pod wykładziną wlanie AdBlue stanie się dla Ciebie trudniejsze, ponieważ w tej sytuacji musisz użyć specjalistycznego lejka i stopniowo wprowadzać płyn z pojemnika, uważając przy tym, aby go nie dolać za dużo.
1. Woda zamiast AdBlue - wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy i jak działa?
Jeśli przyjrzysz się dokładnie składowi AdBlue, to sam zauważysz, że w większej ilości składa się z wody, a w tylko 32,5% z mocznika, natomiast nie zmienia to faktu, że dolanie wody zamiast AdBlue jest niemożliwe. Patrząc na to, że AdBlue jest dość specyficzny i potrafi zamarznąć przy -11 stopniach C, a sama woda zamarza już przy 0 stopniach, to istnieje duże ryzyko, że ciecz znajdująca się wewnątrz zbiornika całkowicie zamarznie, więc możesz spodziewać się wystąpienia jakiejś awarii. Poza tym na AdBlue oddziałuje także zbyt wysoka temperatura, dlatego warto zwracać uwagę, gdzie i jak przechowujesz płyn. AdBlue neutralizuje szkodliwe tlenki azotu i dzięki niemu układ SCR pracuje.
2. Zużycie AdBlue na 100 kilometrów - ile AdBlue może zużyć silnik?
Zacznijmy może od tego, że ilość zużycia AdBlue zależy od rodzaju pojazdu, pojemności zbiornika, wielkości silnika, mocy, od stylu jazdy, od tras oraz temperatury układu SCR. Przyjmuje się jednak, że w samochodach osobowych średnie zużycie AdBlue na 100 km wynosi od 3 do 5 procent zużycia ropy, czyli przy spalaniu 7 litrów paliwa na 100 km, AdBlue zużywa się w ilości od 0,2 do 0,35 l na 100 kilometrów.
3. Brak AdBlue - czy można jechać dalej? - Kupiłeś auto potrzebujące AdBlue? - to powinieneś wiedzieć
Pamiętaj, że AdBlue musisz uzupełniać i to najlepiej od razu po pojawieniu się pierwszej lampki ostrzegawczej, ponieważ może się zdarzyć, że zostanie Ci jeszcze płynu na kilka tysięcy kilometrów, a w niespodziewanym momencie samochodu nie będzie można uruchomić lub co gorsza – zatrzyma się na środku drogi. Bez AdBlue układ selektywnej redukcji katalitycznej nie działa prawidłowo, a silnik w każdej chwili może przestać pracować.
4. AdBlue 10l – cena - ile kosztuje AdBlue do diesla i jak często trzeba go dolewać?
Płyn należy dolewać w momencie, gdy dostaniesz informację o niskim poziomie płynu i dzięki temu unikniesz przykrej niespodzianki na drodze w postaci nagłego zatrzymania się samochodu na ulicy. W Internecie możesz znaleźć różne ceny 10-litrowych pojemników z AdBlue, które zaczynają się od 50 złotych wzwyż. Najtaniej wyniesie Cię zakup większej ilości pojemników i większej pojemności płynu w hurtowniach, a najdroższej zaś w ASO.
Komentarze