Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po to się przeprowadza wypalanie filtra cząstek stałych, aby udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z nagromadzonych osadów. DPF możesz wypalić na postoju, w trasie oraz w serwisie. Muszą być spełnione podstawowe warunki, aby, po pierwsze: pozbyć się w całości sadzy, a po drugie: nie zaszkodzić filtrowi DPF i silnikowi. Koniecznie dbaj i przestrzegaj zasad prawidłowej eksploatacji auta, ponieważ nie wygenerujesz sobie dodatkowych kosztów związanych z naprawami / wymianami. Wypalanie (samoregeneracja DPF) nie zastąpi specjalistycznej regeneracji w ASO, więc przygotuj się na wydatek rzędu około 500 złotych w celu dokładnego wyczyszczenia i przywrócenia parametrów.
Wypalanie filtra DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy?
Jeśli już naprawdę nie masz warunków do wypalenia filtra cząstek stałych w trasie, to w ostateczności przeprowadź oczyszczanie tego elementu na postoju, ale z dala od ludzi. Twoim zadaniem jest włączyć silnik, podnieść obroty, bo dzięki temu sterownik jednostki poda nową dawkę paliwa, spaliny rozgrzeją się do takiej temperatury, która pozwoli wypalić się sadzy. Nie powielaj jednak tej metody regeneracji za często, bo może mieć ona destrukcyjny wpływ na jednostkę napędową.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Kontrolka wypalania DPF
Jeżeli jesteś w trasie i nagle zauważasz, że na desce rozdzielczej samochodu pojawiła się kontrolka DPF, to przede wszystkim nie wpadaj w panikę, tylko postaraj się znaleźć odpowiednie miejsce, aby móc doprowadzić do skutecznego wypalenia sadzy. Spora ilość sadzy i popiołu powoduje pogorszenie osiągów silnika, tak więc nie zdziw się, gdy Twój nienaganny komfort jazdy zniknie. Samoregeneracja podczas jazdy jest bardzo zalecana, ponieważ jednostka napędowa nie jest obciążana, cały ten proces przebiega płynnie i naturalnie. Koniecznie zwiększ prędkość jazdy i obroty, a także staraj się nie hamować gwałtownie ani nie wyłączaj silnika, bo takie przerwanie procedury wypalania może źle się skończyć zarówno dla DPF, jak i dla jednostki napędowej.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Stosowanie się do zaleceń, które nałożył producent na przyszłych właścicieli pojazdów, jest na tyle ważne, że nie powinno się ich lekceważyć. Obowiązkowo musisz pamiętać o wymianie filtrów, oleju silnikowego, gdy na przykład za często wypalasz DPF na postoju, regenerować podzespół w serwisie, doprowadzać do samooczyszczania filtra cząstek stałych poza miastem, nie męczyć silnika, gdy jeszcze niedostatecznie się rozgrzał i nie jeździć zbyt szybko na niskim biegu. Przy wypalaniu filtra DPF powinieneś osiągnąć obroty maksymalnie do 3500 na minutę.
Komentarze