Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Kierowcy Diesla bardzo często mają problem z tym po czym poznać, że DPF jest zapchany i potrzeba mu regeneracji. Dzieje się tak bardzo często, szczególnie gdy nasze auto nie jest wyposażone w informującą kontrolkę.

1. Kontrolka DPF jest znacznym ułatwieniem dla kierowców.

Warto jednak w przypadku jej braku wsłuchiwać się w pracę naszego silnika, ponieważ zacznie on pracować na nierównych obrotach, nastąpią spadki osiągów silnika, rozpoczną się liczne szarpania, komfort jazdy ulegnie pogorszeniu, a i pewnie nasz ociężały zaistniałą sytuacją silnik, upomni się z czasem o uruchomienie pracy w trybie awaryjnym. Tak więc, mając powyższe na uwadze, już chyba każdy z Nas będzie wiedział jak sprawdzić czy DPF jest zapchany. Pamiętajmy, iż szybka reakcja na niepokojące symptomy, zawsze pozwoli nam na zaoszczędzenie pieniędzy. Gdy w porę wykryjemy usterkę, może okaże się, iż nasz filtr wystarczy tylko wyczyścić. Długotrwała jazda na zapchanym DPF może w znacznym stopniu uszkodzić wtryskiwacze czy, też turbinę. Jak wiadomo zapchany DPF a turbina w Dieslu tworzą niejako zależność – to od prawidłowej pracy jednego podzespołu, zależy efektywność działania tego drugiego. Jak możemy sobie zaś wyobrazić taka dodatkowa naprawa turbiny, może znacznie obciążyć nas finansowo.

test diagnostyczny

Zdiagnozowano zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jako dla podsumowania na koniec postaramy się odpowiedzieć ostatecznie na pytanie - czy można jeździć z zapchanym filtrem? Odpowiedź już jest chyba Państwu bliższa. Jeździć można, ale jazda taka będzie krótkotrwała, destrukcyjna dla naszego Diesla, a w konsekwencji bardzo droga w naprawie. Pamiętajmy, aby nigdy nie bagatelizować żadnych objawów – tym bardziej, iż już wiemy po czym poznać, że nasz DPF jest zapchany. Wykryta na czas usterka DPF nie tylko chroni inne podzespoły, ale również pozwala na przeprowadzenie regeneracji, która jest w stanie przywrócić naszemu podzespołowi niemal produkcyjną przepustowość!

zapchany filtr DPF
//www.youtube.com/embed/9MqPY5XO-e8
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka objawów, które mogą wskazywać na zapchanie filtra cząstek stałych (DPF): Spadek mocy silnika: Zapchany DPF może utrudnić przepływ spalin, co może skutkować spadkiem mocy silnika. Zwiększenie zużycia paliwa: Silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć spaliny przez zapchany filtr, co może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa. Wzrost emisji dymu z rury wydechowej: Zapchany DPF może powodować, że niektóre cząstki stałe nie zostaną usunięte, co skutkuje wzrostem emisji dymu z rury wydechowej. Komunikaty na desce rozdzielczej: Wiele samochodów posiada system monitorujący stan filtra, który może wyświetlić komunikat o konieczności jego oczyszczenia lub wymiany. Wzrost temperatury silnika: Zwiększenie oporu przepływu spalin przez zapchany filtr może prowadzić do wzrostu temperatury silnika. Tryb awaryjny: Pojawia się, gdy filtr jest zbyt zapchany i nie jest w stanie spełnić swojej funkcji. W takim przypadku silnik pracuje w trybie awaryjnym, co skutkuje ograniczeniem mocy i prędkości.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto znać objawy takiej awarii, z tym że nie obędziemy się bez dokładnej diagnostyki. Objawy objawami, a przyczyna usterki może leżeć gdzie indziej niż w DPF.
Marcel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie się to najczęściej objawia zapaloną kontrolką DPF, kopceniem i zwiększonym zużyciem paliwa... Gdy tylko coś takiego zauważam, to od razu rozpoczynam wypalanie :D
Receptor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zapchany DPF poznaję po tym, że zapala mi się kontrolka wskazująca na wypalanie. Jak porządnie się wypali, to samochód znowu jeździ na pełnej mocy.
Gumiś_86
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak u mnie doszło do zapchania się Dpf-a, to pojawiła się kontrolka odpowiadająca za ten filtr. Natomiast nie spotkałem się osobiście z innymi objawami.
Marek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wbrew pozorom zapchany DPF a turbina ma bardzo dużo wspólnego, bo uszkodzone turbo może doprowadzić do zatkania się filtra, a także zatkany dpf może wpłynąć na dzialanie turbiny, więc nie ma co tych uszkodzeń lekceważyć.

Popularne wpisy

19 kwietnia 2021

Filtr DPF 18307812286

Nowy bądź oczyszczony filtr cząstek stałych w twoim pojeździe spowoduje, że twoja jazda będzie całkowicie bezpieczna dla środowiska i Twojego zdrowia! Nie czekaj, zadzwoń ...

5 lipca 2022

Czy katalizator się zużywa?

Katalizator również ma swoją określoną żywotność, ale tak naprawdę od Ciebie będzie zależeć, czy wytrzyma tyle, co obiecuje producent (nawet 250 tysięcy km), czy znacznie krócej ...