Po czym poznać że DPF jest zapchany? - mało kto zwraca uwagę na te objawy


Obniżenie wydajności silnika jest powszechnym sygnałem zatkanego DPF
. Wynika to z faktu, że zabrudzony filtr hamuje swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. W konsekwencji silnik potrzebuje większego wysiłku, aby generować odpowiednią moc. Wzrost zużycia paliwa to inny objaw potencjalnych problemów z zapchanym DPF. Wynika to z faktu, że silnik musi korzystać z większej ilości paliwa, aby osiągnąć właściwą moc. Kolejnym z popularnych objawów dla tego problemu jest ciemny dym wydobywający się z układu wydechowego, zwłaszcza podczas przyspieszania. Może to świadczyć o problemach właśnie z DPF i emitowaniu cząstek stałych. Dodatkowo jeśli system pojazdu zaczyna często uruchamiać proces regeneracji DPF, może to wskazywać na problem z filtrem. Częste regeneracje są jednym z objawów zapchanego DPF.

kamerka diagnostyczna Dpf

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
filtr cząstek stałych

Łańcuch reakcji, czyli jak zapchany DPF wpływa na funkcjonowanie innych podzespołów.

Zapchany DPF może znacząco wpływać na funkcjonowanie innych podzespołów pojazdu oraz ogólną wydajność silnika. Poniżej przedstawiamy rozwinięcie tego tematu:

1. Spadek mocy silnika- Zapchany DPF utrudnia swobodny przepływ spalin przez układ wydechowy. Konieczność pracowania silnika w warunkach zwiększonego oporu wpływa na spadek mocy, co może wprowadzać dyskomfort podczas jazdy, jak np. szarpanie podczas jazdy.
2. Problemy z układem chłodzenia- Zwiększona praca silnika może generować dodatkowe ciepło, co może wpływać na układ chłodzenia pojazdu. Długotrwałe obciążenie termiczne może prowadzić do przegrzewania się silnika i uszkodzeń układu chłodzenia.
3. Awarie turbosprężarki- W wyniku zwiększonej pracy silnika spowodowanej zapchanym DPF, turbosprężarka może być przeciążona, co prowadzi do szybszego zużycia lub uszkodzeń To może prowadzić do konieczności kosztownej naprawy lub wymiany tego ważnego podzespołu.

Jak długo można jeździć z zapchanym DPF?

Jazda z zapchanym DPF jest zdecydowanie niewskazana i może prowadzić do poważnych problemów z układem wydechowym oraz silnikiem. Zapchany DPF wpływa na wydajność silnika, emisję spalin, a także może skutkować awariami innych podzespołów. Ostateczny czas, jaki można jeździć z zapchanym DPF, może się różnić w zależności od stopnia zanieczyszczenia filtra, modelu pojazdu, warunków jazdy i wielu innych czynników. Jednak zaleca się podjęcie natychmiastowych działań naprawczych w momencie zauważenia problemów z DPF.

Filtr cząstek stałych

Czy zepsuty EGR zapycha DPF w samochodzie?

Zawór EGR jest elementem układu recyrkulacji spalin. Jego zadaniem jest kierowanie części spalin z powrotem do komory spalania. Ma to na celu obniżenie temperatury spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu (Nox).
Uszkodzony EGR może prowadzić do nieregularnego lub nadmiernego przekazywania spalin z powrotem do układu dolotowego. To zwiększa ilość zanieczyszczeń, takich jak sadza, dostających się do DPF, co zwiększa ryzyko zapchania filtra.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

11 grudnia 2020

Wypalanie DPF - cena

Wypalanie DPF i cena są uzależnione szczególnie od typu samochodu do którego należy podzespół. Jednym z następstw działania filtra DPF jest gromadzenie się w nim dużej ilości zanieczyszczeń. ...