Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie ma reguły tak naprawdę, po jakim czasie zapycha się filtr cząstek stałych; na pewno możemy napisać, że niezużyty filtr DPF powinien o sobie przypominać co 400-800 kilometrów. Jeżeli otrzymujesz sygnał o zapełnionym DPF-ie zaledwie po przejechaniu 100 km, to najlepiej skontaktuj się z zaufanym serwisem i oddaj go na fachową diagnostykę. Pamiętaj, że nagromadzenie się zanieczyszczeń wewnątrz DPF jest normalne, ponieważ na tym polega jego działanie. Istotne jest jednak, aby w porę zareagować, ponieważ tak duża ilość sadzy i popiołu utrudnia pracę podzespołu, więc traci on na swojej wydajności. Niedrożny element układu wydechowego musi zostać jak najszybciej wyczyszczony, czy to za pomocą metody regeneracji hydrodynamicznej, czy też poprzez wypalanie, bo w konsekwencji mogłoby dojść do poważniejszych usterek.
Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Jeśli do tej pory prowadziłeś pojazd i było wszystko w porządku, a nagle zacząłeś odczuwać znaczny spadek mocy i osiągów silnika, zwiększyło się spalanie, świecą się kontrolki: DPF i „check engine”, z rury wydechowej wydostaje się dym o ciemnym zabarwieniu, zaczyna szwankować również turbosprężarka, to prawdopodobnie filtr cząstek stałych, który znajduje się w układzie wydechowym każdego pojazdu (przynajmniej w teorii) z silnikiem wysokoprężnym, jest już na tyle zapchany, że domaga się wyczyszczenia. Aby DPF tak szybko się nie zapychał, powinieneś zwracać szczególną uwagę na jakość paliwa i dodatków do oleju napędowego, na bieżąco wypalać podzespół, oddawać go raz na jakiś czas na specjalistyczne czyszczenie do serwisu, nie obciążać silnika, a przede wszystkim od razu naprawiać uszkodzone elementy samochodu.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Zapchany DPF a spalanie
O poprawnej eksploatacji pojazdów z dieslem i filtrem cząstek stałych właściwie napisaliśmy w powyższym akapicie, dlatego warto dobrze się z nim zapoznać, aby kłopoty z tym podzespołem nie pojawiły się za wcześnie, tym bardziej że jest to bardzo drogi element układu wydechowego. Jeżeli DPF jest zapchany, to obciąża silnik, przez co spalanie również się zwiększa. Pamiętaj o regeneracji filtra DPF, ponieważ jest ona w stanie przywrócić utracone parametry nawet do 100%.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak samemu wyczyścić DPF?
Filtr cząstek stałych może być wypalany na trzy sposoby; w trasie, na postoju oraz w serwisie, w tak zwanym trybie serwisowym. W całym procesie chodzi o to, aby rozgrzać spaliny do temperatury, wynoszącej nawet 600 stopni Celsjusza, ponieważ tylko w taki sposób możliwe będzie w pełni wypalenie sadzy. Jeśli masz odpowiednie warunki na drodze i jesteś w stanie udrożnić zatkane kanaliki filtrujące podzespołu w trasie, to pamiętaj o zwiększeniu prędkości i podniesieniu obrotów do około 3500 na minutę. Utrzymanie takiego stylu jazdy przez kilkanaście minut ułatwi wydostanie się zanieczyszczeń z układu wydechowego i pamiętaj o tym, że nie wolno przerwać procesu samooczyszczania DPF, aby nie doszło do usterki zarówno samego podzespołu, jak i silnika.
Komentarze