Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. O czym świadczy kopcenie na niebiesko po pozbyciu się DPF?
Bardzo często zdarza się, iż po usunięciu DPF kopci na niebiesko. Pamiętajmy, iż takie zabarwienie dymu może wskazywać na problem, chociażby z turbosprężarką, która mogła ulec uszkodzeniu, podczas gdy jeszcze jeździliśmy na zapchanym podzespole. Wówczas to przeciążona pracą w nienaturalnych warunkach turbosprężarka ulega rozszczelnieniu, a silnik naszego Diesla zaczyna pobierać i spalać otrzymaną, dodatkową porcję oleju. Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż Diesel kopci po wycięciu DPF, a wynika to z tego, iż cząsteczki sadzy nie są już przechwytywane przez filtr. Należy jednak pamiętać, iż kolor dymu, jaki wydobywa się z naszego układu wydechowego może wskazywać na bardzo wiele usterek. Niezależnie czy jest to niebieski, czy biały dym po usunięciu DPF - pamiętajmy, iż zawsze należy skontrolować jego przyczynę. Warto jednak zaoszczędzić sobie tego typu rozterek i nie podejmować się wycinania DPF. Przypominamy, iż jazda bez filtra cząstek stałych, odpowiedzialnego za ograniczanie emisji spalin jest niedozwolona. Nie da się ukryć, iż DPF a dymienie po wycięciu filtra tworzą niejako zależność. Nie ma więc co się łudzić, iż umknie to czujnemu oku diagnosty, czy też kontroli drogowej. Wówczas to bez wątpienia otrzymamy mandat, a dodatkowo nasz pojazd zostanie unieruchomiony z racji nieprzestrzegania dopuszczalnych norm emisji spalin.
Czy auto dymi podczas wypalania DPF? – Odpowiadamy
Zdarza się często, iż podczas wypalania DPF zauważają Państwo, iż w trakcie przebiegu procesu następuje wzrost ilości kłębów dymu wypuszczanych z naszego układu wydechowego. Nie należy jednak się tym przerażać, ponieważ wówczas takie zadymienie jest w pełni usprawiedliwione. Jak wiemy, podczas wypalania DPF wzrasta chwilowo poziom spalania, a obroty ulegają zwiększeniu. Nic więc dziwnego, iż układ wydechowy wówczas pracuje intensywniej. Podsumowując, nie warto zmierzać się z problemem natury, iż po usunięciu DPF kopci na niebiesko. Nie narażajmy się na konsekwencje prawne, a także innych uczestników ruchu drogowego na utratę zdrowia. Jedynym poprawnym i zalecanym działaniem na rozwiązanie problemu z uciążliwym zadymieniem jest wyłącznie ponowny montaż DPF.
Komentarze