Po usunięciu DPF kopci na niebiesko

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

1. O czym świadczy kopcenie na niebiesko po pozbyciu się DPF?

Bardzo często zdarza się, iż po usunięciu DPF kopci na niebiesko. Pamiętajmy, iż takie zabarwienie dymu może wskazywać na problem, chociażby z turbosprężarką, która mogła ulec uszkodzeniu, podczas gdy jeszcze jeździliśmy na zapchanym podzespole. Wówczas to przeciążona pracą w nienaturalnych warunkach turbosprężarka ulega rozszczelnieniu, a silnik naszego Diesla zaczyna pobierać i spalać otrzymaną, dodatkową porcję oleju. Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż Diesel kopci po wycięciu DPF, a wynika to z tego, iż cząsteczki sadzy nie są już przechwytywane przez filtr. Należy jednak pamiętać, iż kolor dymu, jaki wydobywa się z naszego układu wydechowego może wskazywać na bardzo wiele usterek. Niezależnie czy jest to niebieski, czy biały dym po usunięciu DPF - pamiętajmy, iż zawsze należy skontrolować jego przyczynę. Warto jednak zaoszczędzić sobie tego typu rozterek i nie podejmować się wycinania DPF. Przypominamy, iż jazda bez filtra cząstek stałych, odpowiedzialnego za ograniczanie emisji spalin jest niedozwolona. Nie da się ukryć, iż DPF a dymienie po wycięciu filtra tworzą niejako zależność. Nie ma więc co się łudzić, iż umknie to czujnemu oku diagnosty, czy też kontroli drogowej. Wówczas to bez wątpienia otrzymamy mandat, a dodatkowo nasz pojazd zostanie unieruchomiony z racji nieprzestrzegania dopuszczalnych norm emisji spalin.

Po usunięciu DPF kopci na niebiesko

Czy auto dymi podczas wypalania DPF? – Odpowiadamy

Zdarza się często, iż podczas wypalania DPF zauważają Państwo, iż w trakcie przebiegu procesu następuje wzrost ilości kłębów dymu wypuszczanych z naszego układu wydechowego. Nie należy jednak się tym przerażać, ponieważ wówczas takie zadymienie jest w pełni usprawiedliwione. Jak wiemy, podczas wypalania DPF wzrasta chwilowo poziom spalania, a obroty ulegają zwiększeniu. Nic więc dziwnego, iż układ wydechowy wówczas pracuje intensywniej. Podsumowując, nie warto zmierzać się z problemem natury, iż po usunięciu DPF kopci na niebiesko. Nie narażajmy się na konsekwencje prawne, a także innych uczestników ruchu drogowego na utratę zdrowia. Jedynym poprawnym i zalecanym działaniem na rozwiązanie problemu z uciążliwym zadymieniem jest wyłącznie ponowny montaż DPF.

Czy auto dymi podczas wypalania DPF?
Co o tym myślisz?

Komentarze

logiczny
star star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 7 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
PO wycieciu DPF kopci na niebiesko, bo wtedy dopiero widać że jest usterka uszczelniaczy, pierścieni lub turbosprężarki, DPF maskował to. Proste. DPF to nieporozumienie konstrukcyjne i żadna ekologia.
Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżeli z układu wydechowego po usunięciu DPF unosi się dym koloru niebieskiego, to prawdopodobnie jest to spowodowane nieprawidłowościami w działaniu turbosprężarki. Problem ten należy jak najszybciej usunąć, aby nie doprowadzić do poważniejszych usterek. Wizyta więc w serwisie jest obowiązkowa.
Igor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli auto dymi i traci moc przez chwilę, to raczej nie ma powodów do obaw. Świadczy to o procesie wypalania DPF. No ale jak objawy utrzymują się przez dłuższy czas, to zapewne problem z zapchanym filtrem.
Księciuniu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kopcenie z rury zdarzało mi się dość często , ale dlatego że wypalałem DPF. Jeśli ktoś świadomie się pozbywa filtra to ma nauczkę po prostu. Kopcenie w kolorze niebieskim to już chyba nie jest takie normalne...
Bobik_57
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spotkałem się jeszcze z kopceniem dpf-a na niebiesko. Ale dobrze, że teraz wiem co to oznacza. Nigdy nie wiadomo, co się może przytrafić.
Stasiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój samochód nie kopcił na niebiesko, ale pewnie dlatego, że nie miałem problemu z turbiną. Poza tym filtra też nie usuwałem, więc jedyne kopcenie zauważałem przy zapchanym DPF.
Jola
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kiedys moj dpf kopcil na niebiesko i po wizycie w serwisie okazalo sie, ze turbosprezarka padla. Teraz jest juz wszystko w porzadku, jednak nie bagatelizujmy pewnych oznak, aby nie pogorszyc sprawy!
Rysiek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Diesel kopci po wycięciu DPF zwłaszcza jak ktoś taki zabieg wykona mocno nieumiejętnie, a zdarza się to bardzo często, a potem typowy "Janusz" dziwi się, że się każdy za nim ogląda, jak taka chmura dymu się pojawia.

Popularne wpisy

8 Grudzień 2020

Pozbawiony drożności filtr cząstek stałych – objawy

Czy w przypadku każdego rodzaju awarii filtr cząstek stały objawy wykaże dokładnie takie same? Warto mieć tego rodzaju wiedzę na temat DPF/FAP, ponieważ obecnie mechanizm ten stanowi obowiązkowe wyposażenie samochodów, by spaliny mogły być skutecznie oczyszczane ze wszelkich zanieczyszczeń wykazujących ...