Podczas wypalania DPF śmierdzi

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

1. Czy wiesz, że specyficzny zapach spalin jest normalny podczas wypalania DPF?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż podczas wypalania DPF śmierdzi. Jak wiemy proces wypalania polega na usunięciu przy pomocy wysokiej temperatury nagromadzonej sadzy w wyniku eksploatacji naszego auta. Zanieczyszczenia te następnie są wydalane w postaci, jak możemy się domyśleć, mało przyjemnego w zapachu dymu, przez układ wydechowy naszego Diesla. Najprawdopodobniej każdy z nas scharakteryzuje wypalanie DPF zapach jako tożsamy z zapachem spalin. Pamiętajmy, iż zapach ten jest naturalnym zjawiskiem w momencie wypalania i nie powinien nas niepokoić. Problem pojawi się w momencie, jeżeli zapach ten na stałe zagości w naszym aucie. Bardzo prawdopodobnym jest, iż będzie wskazywał na pierwsze objawy zapchanego DPF. Oprócz unoszącego się zapachu spalin zauważymy spadek osiągów naszej jednostki napędowej, a także bardzo często nadmierne zadymienie z naszej rury wydechowej. Bardzo często zdarza się również falowanie obrotów, a także zauważalny jest wzrost zużycia paliwa. Dodatkowo można się spodziewać, iż na naszej desce rozdzielczej wyskoczy kontrolka DPF. Jak możemy więc zauważyć, po czym poznać że DPF jest zapchany, nie jest trudno. Tym bardziej zachęcamy Państwa, aby w porę reagować już na pierwsze sygnały wskazujące na problem z naszym podzespołem, ponieważ filtr cząstek stałych niepoddany na czas regeneracji, może dokonać licznych uszkodzeń nie tylko w swoim otoczeniu, czyli układzie wydechowym, ale i również będzie miał destrukcyjny wpływ na pracę turbiny czy też silnika.

Podczas wypalania DPF śmierdzi

Wypalanie DPF – jak rozpoznać proces?

Częstotliwość wypalania DPF jest to jeden z czynników, który pozwala nam na określenie kondycji naszego podzespołu. Zazwyczaj częste inicjowanie przez sterownik silnika procesu regeneracji będzie wskazywało na jego nadmierne zapchanie. Najczęściej wówczas okazuje się, iż większa część filtra jest zajęta przez niepalny popiół, a wówczas pozostaje nam tylko czyszczenie serwisowe. W tym miejscu warto wiedzieć, po czym poznać, iż zachodzi proces wypalania. Otóż najpewniej taki proces będzie miał miejsce podczas długotrwałej jazdy, a objawi się nam pojawieniem kontrolki DPF i chwilowym wzrostem zużycia paliwa. Każdy już wie, iż podczas wypalania DPF śmierdzi, tak więc nikogo już nie zdziwi również chwilowy wzrost dymu nasyconego zapachem spalin, opuszczającego układ wydechowy naszego Diesla. Pamiętajmy, iż wszelkie wymienione powyżej objawy po zakończonej procedurze w przypadku prawidłowo działającego DPF powinny zniknąć, a jeżeli zauważymy na przykład, iż kontrolka nadal świeci, czy też powraca co jakiś czas - możemy być pewni, iż nasz filtr cząstek stałych pilnie wymaga czyszczenia serwisowego.

Wypalanie DPF - jak rozpoznać proces?
Co o tym myślisz?

Komentarze

Szymon
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podczas procesu wypalania filtra cząstek stałych (DPF) może pojawić się nieprzyjemny zapach. Jest to spowodowane tym, że filtr DPF zbiera szkodliwe cząstki stałe, takie jak sadza, pyły i inne substancje z wydechu pojazdu. Podczas procesu wypalania, te substancje są spalane, co może powodować nieprzyjemny zapach. Jednakże, jeśli zapach jest szczególnie intensywny i duszący, może być oznaką problemu z układem wydechowym, jak np. nieprawidłowym działaniem filtra DPF, przegrzaniem się układu wydechowego lub niedrożnością rur wydechowych. W takim przypadku należy skonsultować się z mechanikiem, aby sprawdzić i naprawić problem.
Bogumiła
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie przy każdym wypalaniu DPF pojawiał się nieprzyjemny zapach, po prostu śmierdziało. No ale jeśli trzeba to robić , to trzeba i tyle...
Sławek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może faktycznie podczas wypalania dpf-a pojawia się nie przyjemny zapach, ale jak dla mnie to chyba normalne, tak jak pojawienie się dymu. Oczywiście można to sprawdzić, ale nie ma się co na zapas denerwować.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Również odczułem nieprzyjemny zapach podczas wypalania DPF, ale jak tylko skończyło się dopalanie sadzy, to oczywiście smród ustał. Zmartwiłbym się, gdyby nadal się on utrzymywał i pewnie pojechałbym do serwisu, ale na ten moment nie miałem takiej potrzeby
Maciek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sama zauwazyłam, ze podczas wypalania DPF, zapach byl bardzo nieprzyjemny, jednak byl on odczuwalny tylko w trakcie procesu samoregeneracji! A jesli nie jestes pewny, czy wszystko jest w porzadku z filtrem DPF, to zawsze mozesz przyjechac do serwisu na diagnostyke.
Wiktor
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF zapach może być dziwny, a jak ktoś ma jakieś wątpliwości co do tego czy filtr w aucie działa jak należy to można np. udać się do mechanika, żeby jednak sprawdził, czy z filtrem jest wszystko dobrze.

Popularne wpisy