Porównanie urządzeń do regeneracji filtrów DPF - jaką maszynę wybrać, która lepsza do mycia wodnego FAP lub SCR?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

W obliczu obowiązujących norm czystości spalin usługą coraz częściej poszukiwaną przez klientów jest specjalistyczne czyszczenie filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Przy wyborze miejsca, do którego oddamy filtry do regeneracji, warto dysponować wiedzą na temat urządzeń, za których pomocą czyszczenie filtra zostanie przeprowadzone. Dokonaliśmy porównania urządzeń do czyszczenia DPF, FAP i SCR. Dowiedz się, jakie wartości poszczególnych parametrów dostępnych na rynku urządzeń warto brać pod uwagę. Porównujemy i sprawdzamy funkcjonowanie myjek DPF, byś mógł wybrać najbardziej efektywną opcję! Doskonale wiemy, skąd biorą się zanieczyszczenia w DPF, FAP i SCR. Zarówno suche, jak i mokre filtry cząstek stałych mogą ulegać zatkaniu nie tylko poprzez cząsteczki węgla o postaci sadzy, ale także przez akumulujący się popiół, którego nie sposób wypalić ani usunąć metodą inną niż czyszczenie w serwisie. Odrębną kwestię stanowią maszyny do wypalania DPF, jednakże w tym artykule skoncentrujemy się jedynie na urządzeniach myjących filtry cząstek stałych. Podobnie z katalizatorami SCR – przeszkodą ich drożności są najczęściej maleńkie kryształki mocznika. Satysfakcjonuje nas podejście użytkowników diesli do kwestii eksploatowania DPF. Coraz częściej uświadamiamy sobie korzyści, jakie płyną z obecności filtrów cząstek stałych w samochodach i dbamy o to, aby filtry wypalać i regenerować, a nie usuwać. Odpowiedzi licznych klientów na pytanie "Czyszczenie DPF - czy warto?" coraz częściej są twierdzące. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom, dokonując charakterystyki i porównania wybranych urządzeń nazywanych niekiedy pralkami DPF/FAP. Czyszczenie DPF a cena, jaką należy zapłacić za tę usługę mogą różnić się w licznych serwisach, a czynnikiem różnicującym często jest właśnie użytkowana aparatura.

Carbon Clean Poland DCS-20 oraz DCS-16

Pierwszym urządzeniem, które weźmiemy pod gigantyczne szkło powiększające, jest maszyna Carbon Clean DCS-20 przeznaczona do użytkowania w pracowniach regeneracji filtrów cząstek stałych DPF. Producent zapewnia, że aparatura działa na podstawie generowania wysokich wartości ciśnienia, a nagary sadzy oraz popiołów są usuwane za pomocą wody. Producent Clean Carbon bazuje na oprogramowaniu DPF ProClean Treatment, którego zastosowanie wiąże się z wprowadzeniem innowacyjnej technologii nano-katalitycznej. Wraz z przyrostem ilości przejechanych kilometrów filtry cząstek stałych FAP i DPF ulegają zatkaniu, które finalnie skutkuje całkowitym przerwaniem drożności. Producent aparatury DCS-20 w odpowiedzi na tę możliwość oferuje regenerację FAP/DPF metodą hydro-dynamiczną. Opisywana przez nas maszyna ma adaptery umożliwiające montaż filtrów DPF i FAP wszystkich rodzajów, a także podgrzewacz wody oraz pompę zapewniającą jej transport. Czyszczenie filtra cząstek stałych jest możliwe dzięki aplikowaniu sprężonego powietrza, dzięki któremu nagromadzone osady zostają rozbite i wypłukane. Proces czyszczenia filtrów cząstek stałych trwa około pół godziny, a czas mycia jest uzależniony głównie od wielkości filtra. Po zakończonym myciu filtr jest poddawany suszeniu, gdyż maszyna DCS-20 posiada również funkcję nadmuchu powietrza. Zgodnie z informacjami podawanymi przez producenta, myjka DPF Carbon Clean Poland DCS-20 jest przeznaczona do czyszczenia filtrów suchych DPF, filtrów mokrych FAP oraz katalizatorów CAT SCR. W obrębie systemu zasilającego urządzenia odnajdziemy kompresor 2-10 bar, natomiast za metodę oczyszczania filtrów producent przyjął rozpuszczony w wodzie detergent oraz sprężone powietrze. Maszyna DCS-20 charakteryzuje się poborem prądu 220 V, waży 400 kg, a jej dokładne wymiary podawane w milimetrach to 1475 x 900 x 2050. Parametry myjki Carbon Clean Poland DCS-20 są odpowiednie do tego, aby przeprowadzać czyszczenie i regenerację filtrów cząstek stałych i katalizatorów zarówno w pojazdach osobowych, jak i użytkowych.
Wśród licznych maszyn przeznaczonych do czyszczenia katalizatorów i filtrów cząstek stałych na uwagę zasługuje także urządzenie DCS-16. W przeciwieństwie do opisanego wcześniej DCS-20 model Carbon Clean DCS-16 to urządzenie niewielkich rozmiarów (400 x 900 x 1120 mm). Dewizą towarzyszącą konstruowaniu aparatury była kompaktowość oraz prostota zastosowania myjki DPF. W ten sposób wyprodukowano urządzenie wykorzystujące również program DPF ProClean Treatment oraz technologię nano-katalityczną. Urządzenie do czyszczenia filtra cząstek stałych DPF/FAP ma wmontowany uniwersalny adapter, a mycie jest przeprowadzane dzięki wodzie z detergentem wpuszczanej do filtra pod odpowiednim ciśnieniem. Czyszczenie filtra cząstek stałych z wykorzystaniem maszyny DCS-16 trwa około 20-30 minut, natomiast aparatury można używać również do suszenia filtra. Carbon Clean DCS-16 jest zoptymalizowany do czyszczenia nie tylko filtrów cząstek stałych DPF FAP, ale również do mycia katalizatorów SCR. Jako system zasilania do urządzenia wmontowano kompresor 4-6 bar, a sama maszyna waży 60 kg i charakteryzuje się poborem prądu 220 V/60 HZ. Informacje na temat wartości ciśnienia powietrza można odczytać z manometru. Warto wiedzieć, że w kompaktowym urządzeniu do czyszczenia DPF i CAT dostępne są dwie opcje oczyszczania – automatyczny oraz manualny, dostępna jest także regulacja wartości ciśnienia powietrza.
Carbon Clean oferuje również urządzenia DCS-17 oraz DCS-18. Maszyna DCS-17 umożliwia czyszczenie zabrudzonych filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów w samochodach osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. Podczas oczyszczania również wykorzystywana jest technologia DPF ProClean oraz technologia nano-katalityczna. Podobnie jak model DCS-16, DCS-17 przeprowadza automatyczne mycie filtrów i katalizatorów w czasie około 20-30 minut, dostępna jest także funkcja osuszania struktury poddanej wcześniej myciu. Za system zasilający w urządzeniu DCS-17 przyjęto kompresor 6 bar, a czyszczenie zatkanych katalizatorów i filtrów odbywa się z udziałem wody, detergentu i sprężonego powietrza. Maszyna charakteryzuje się znacznymi rozmiarami wyrażonymi w milimetrach: 1250 x 600 x 1120. Urządzenie Carbon Clean DCS-17 waży 160 kg i posiada zbiornik mieszczący 30l powietrza. Czyszczenie DPF oraz CAT za pomocą maszyny można przeprowadzić ręcznie oraz automatycznie, a także dostępna jest opcja regulowania ciśnienia powietrza.
W wybranych pracowniach regeneracji i czyszczenia filtrów cząstek stałych można spotkać także model DCS-18. To urządzenie Carbon Clean nadaje się do zastosowania nie tylko przy filtrach i katalizatorach z aut osobowych, dostawczych i ciężarowych, ale także do zanieczyszczonych struktur filtracyjnych w łodziach motorowych oraz traktorach. Co ważne, urządzenie jest dedykowane pojazdom EURO 6, których filtry i katalizatory czyści w dwóch dostępnych trybach – automatycznym bądź ręcznym. Urządzenie DCS-18 charakteryzuje się poborem energii elektrycznej 220 V, waży 200 kg i ma wymiary 1050 x 700 x 1500 wyrażone w milimetrach. Należy podkreślić, że myjka DPF/FAP/CAT DCS-18 reprezentuje najwięcej możliwości zastosowania.

KJM 2018 – modele Basic oraz Premium

Dystrybutor specjalistycznych maszyn i urządzeń wykorzystywanych w warsztatach samochodowych – Kuyawski MotoParts – również udostępnia myjki DPF, wśród których wymienić można KJM 2018 Basic, a także KJM 2018 Premium. Przyjrzeliśmy się funkcjonalności tych urządzeń, a także zbadaliśmy występujące pomiędzy nimi różnice. Wersja podstawowa urządzenia KJM 2018 charakteryzuje się wymiarami 2200 x 2200 x 1100 milimetrów i wagą 780 kilogramów. Producent wśród istotnych elementów jej wyposażenia wymienia drzwi pneumatyczne, filtry w obudowach utworzonych z kwasoodpornej stali, pneumatyczny cylinder filtrów DPF do samochodów ciężarowych, a także pistolet umożliwiający ręczne czyszczenie filtrów. Urządzenie wyposażono w oświetlenie LED oraz dotykowy siedmiocalowy wyświetlacz.
Maszynę do regeneracji KJM2018 Premium charakteryzują większe wymiary (2200 x 2450 x 1100) oraz waga sięgająca 950 kg. Myjka Premium jest wyposażona w liczne elementy porównywalne do części składowych modelu Basic, a dodatkowe wyposażenie stanowi elektryczny osuszacz do filtrów 16kW, większy wyświetlacz, a także rozszerzony zestaw przyłączy. W maszynie funkcjonują oddzielne programy dedykowane czyszczeniu filtrów DPF oraz katalizatorów SCR, natomiast duże i ciężkie jednostki z samochodów ciężarowych są montowane z użyciem systemu pneumatycznego. Gdzie osoby zainteresowane zakupem myjki mogą znaleźć te modele maszyny do czyszczenia DPF? Allegro bądź bezpośredni kontakt z dystrybutorem z pewnością będą dobrą decyzją.

3. BreneDiesel Common Rail – myjka DPF

Wśród dostępnych w serwisach regeneracji katalizatorów i filtrów cząstek stałych spotkać można również myjkę DPF od BreneDiesel. Producent zapewnia, że po przeprowadzeniu czyszczenia metodą HydroClean myjka przywraca aż 98% wartości parametrów fabrycznie nowego filtra DPF/FAP. Urządzenie do mycia DPF jest w pełni zautomatyzowane, a panelem można zarządzać w sposób zdalny. Myjka DPF od BreneDiesel ma zbiornik o pojemności 130l, wymaga zasilania 380/400 V, a parametr ciśnienia pompy wody to 16 barów. Urządzenie charakteryzuje się wymiarami 2020 x 900 x 1750 mm, ma otwierany dach i jest wykonane z tworzyw takich jak poliwęglan, stal czarna oraz stal nierdzewna. Osobna komora suszenia umożliwia szybkie wykonywanie kolejnych zadań – podczas osuszania jednego filtra DPF po myciu, w obszarze mokrym czyszczeniu poddawany jest kolejny. Zastosowana przez producenta myjki technologia umożliwia czyszczenie filtrów cząstek stałych dla samochodów osobowych, ciężarówek EURO VI oraz autobusów.

Myjki DPF FFSolution

W pełni profesjonalny sprzęt do czyszczenia SCR oraz DPF jest oferowany także przez przedsiębiorstwo FFSolution. Obecnie na rynku są dostępne 3 modele myjek: FH1 Double, FH2 Double oraz FH3 Double, my natomiast porównamy ich funkcjonowanie. Warto wyobrazić sobie, że model FH1 charakteryzuje się najniższą wagą (400kg) oraz najmniejszymi wymiarami (1900 x 950 x 2100 mm), natomiast odpowiednio model FH3 to największa maszyna od FFSolution, która waży 750 kg i ma wymiary 2900 x 950 x 2580 mm. Wszystkie urządzenia mają konstrukcję wykonaną ze stali nierdzewnej i umożliwiają filtrację wody na poziomie -5 mikronów, a także nadają się do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF i FAP w pojazdach osobowych oraz dostawczych do 3,5 tony. Modele FH2 oraz FH3 to aparatury umożliwiające czyszczenie filtrów DPF wymontowanych z ciężarówek i autobusów, a także katalizatorów selektywnej redukcji katalitycznej SCR z pojazdów ciężarowych. Producent gamy myjek DPF FH wykazał się innowacyjnością, wprowadzając do układu podwójny obieg wody w urządzeniu, suszenie wyczyszczonych filtrów w temperaturze sięgającej 110 stopni Celsjusza, raportowanie wartości przeciwciśnienia DPF oraz, podobnie jak w przypadku myjki od BreneDiesel, jednoczesne mycie jednego z filtrów podczas procesu suszenia drugiego, już umytego. Co więcej, maszyny do mycia DPF produkcji FFSolution od 2018 roku są wyposażone w zawór FFSolution, którego zastosowanie umożliwia mycie filtrów cząstek stałych bez obracania. W zależności od tego, którą generacją sprzętu jesteśmy zainteresowani, parametry, jakimi charakteryzuje się myjka DPF i cena urządzenia zazwyczaj wzrastają. 

 

Urządzenia FFSolution do czyszczenia DPF w profesjonalnej pracowni

OTOMATIC – urządzenia DPF Premium oraz DPF Matic

Przedsiębiorstwo OTOMATIC zajmujące się produkcją maszyn przemysłowych również wytwarza urządzenia do mycia filtrów cząstek stałych. Aktualnie w ofercie znajdują się dwie myjki do DPF – DPF Premium i DPF Matic. Urządzenie Premium jest wykonane ze stali nierdzewnej, ma wyrażone w milimetrach wymiary 2150 x 2500 x 1100 i umożliwia czyszczenie, suszenie DPF oraz testowanie uzupełnione wydrukiem raportów filtrów cząstek stałych DPF, FAP i GPF, a także katalizatorów SCR z aut osobowych, dostawczych oraz ciężarówek. Maszyna ma dwa zbiorniki filtrujące, w a swoim działaniu wykorzystuje procesy hydrodynamiczne turbulentnego przepływu wody, a także impulsów sprężonego powietrza. Wydajność aparatury do mycia DPF sięga 750 litrów na minutę Wartości temperatury wody podczas mycia filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów sięgają 80 stopni Celsjusza, natomiast suszenie wyczyszczonego filtra odbywa się w temperaturze powietrza przyjmującej maksymalną wartość 110 stopni Celsjusza, przy czym dostępna jest opcja osuszania w 70 stopniach. Nieco mniejsze (wymiary 2350 x 1700 x 1000 mm) urządzenie od OTOMATIC to DPF Matic. W tej maszynie odnajdziemy zbiornik o pojemności 110l, a jej funkcje sprowadzają się do czyszczenia, przeprowadzania testów, osuszania (maksymalna temperatura 60ºC) oraz sporządzania i wydruku raportów z przeprowadzonych procesów. Wydajność maszyny przyjmuje najwyższą wartość 450 l/min., a filtry, które możemy wyczyścić za jej pomocą, to zdemontowane z samochodów osobowych i dostawczych do 3.5t katalizatory oraz filtry cząstek stałych diesla DPF/FAP i benzyny – GPF. Zasada działania urządzenia jest porównywalna do opisywanej w przypadku DPF Premium.

METAL-SERW – Maszyna do regeneracji filtrów DPF, SCR i FAP

Polskie przedsiębiorstwo METAL-SERW od 2016 roku produkuje maszynę przeznaczoną do czyszczenia filtrów cząstek stałych FAP i DPF oraz katalizatorów SCR. Zgodnie z tym, o czym zapewnia producent, urządzenie wykonane ze stali austenitycznej 316 czyści filtry i katalizatory ze skutecznością sięgającą 99%. Maszyna do czyszczenia DPF i opinie na temat producenta METAL-SERW wskazują, że urządzenie potrzebuje minimum 15 minut na wyczyszczenie jednego filtra lub katalizatora, natomiast w ciągu jednego dnia wykonuje mycie nawet 16 filtrów/katalizatorów. Urządzenie wymaga zasilania 400V, waży 570 kg i charakteryzuje się wymiarami 2380 x 1890 x 920 milimetrów. Producent umożliwia filtrowanie z zastosowaniem systemu QUATTRO, a także użycie nowości technologicznej, jaką jest funkcja TURBO. Wytwórca tego urządzenia do mycia DPF udostępnia na rynku wersję zarówno stacjonarną, jak i mobilną, a także zapewnia, że maszyna jest odpowiednim urządzeniem do czyszczenia wszystkich katalizatorów i filtrów DPF/FAP/SCR z osobówek, aut ciężarowych, ciągników, maszyn rolniczych, sprzętu budowlanego czy maszyn drogowych. W maszynie również możliwa jest obsługa dwóch filtrów w sytuacji, gdy jeden jest poddawany czyszczeniu, a drugi suszeniu.

XTON DPF Master Flash Professional

Dostępne na rynku urządzenia do czyszczenia DPF firmy XTON również zasługuje na scharakteryzowanie w naszym rankingu myjek FAP/DPF/SCR. Ile kosztują te maszyny do czyszczenia DPF? Cena brutto oraz netto jest dostępna na stronie przedsiębiorstwa zajmującego się ich produkcją. Urządzenie DPF Master Flash Professional znajduje zastosowanie w wielu serwisach samochodowych, gdyż charakteryzuje się nowoczesnością oraz nieskomplikowaną obsługą. DPF Master Flash Professional waży 510kg i ma wyrażone w milimetrach wymiary 1080 x 1380 x 680. Wydatek pompy ciśnienia w urządzeniu nie przekracza 133 litrów na minutę. W opisie tej maszyny do mycia filtrów cząstek stałych i katalizatorów przeczytać możemy, że parametry urządzenia są optymalne do mycia DPF i SCR z pojazdów osobowych, sprzętu budowlanego i rolniczego, a także wybranych filtrów z samochodów ciężarowych. Sterowanie maszyną odbywa się z poziomu użycia ekranu dotykowego, natomiast samo urządzenie jest wyposażone w liczne czujniki funkcjonowania, system pneumatyczny przeznaczony do mocowania filtrów, komplet adapterów przeznaczonych do podłączania filtrów i katalizatorów, a także układ pomiaru zanieczyszczeń filtra i zintegrowany system osuszania. Maszyna suszy oczyszczone elementy w temperaturze do 72 stopni Celsjusza i ma zbiornik mieszczący maksymalnie 210l cieczy. Producent oferuje również wersję Professional Plus, czyli większą maszynę do czyszczenia DPF o udoskonalonych parametrach. Na temat tego, jaką wartość przyjmie w przypadku DPF Master Flash cena za urządzenie, odsyłamy do opracowanych przez producenta cenników.

EMR DPF Cleaner

Urządzenia przeznaczone do mycia filtrów cząstek stałych są produkowane także przez tureckie przedsiębiorstwo EMIRMAK Machine Automotive Industry and Tradee Co. Ltd. Dostępne modele pralek DPF to EMR98 Compact, EMR98 Plus oraz EMR98 XPlus. Producent określa skuteczność funkcjonowania na 98% w zakresie czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF. Model Compact ma wymiary 2020 x 900 x 1750 mm, jest zbudowany ze stali nierdzewnej oraz szkła, a także umożliwia generowanie ciśnienia wody do 8 barów i ciśnienia powietrza do 10 barów. Model EMR DPF Cleaner EMR98 Plus został wyposażony w zbiornik mieszczący 250l cieczy, woda natomiast może być kierowana do filtra pod ciśnieniem 16 barów, a powietrze – 10 barów. Największy i charakteryzujący się najwyższymi parametrami model, czyli EMR98 Xplus, zawiera mieszczący 350l cieczy zbiornik, a jego praca charakteryzuje się wytwarzaniem maksymalnie 20 barów ciśnienia wody oraz 10 barów ciśnienia powietrza. Maszyna ta jest dedykowana do pojazdów EURO4, EURO5 oraz EURO6. Konstruktorzy urządzeń do czyszczenia DPF EMR zapewniają, że dzięki myciu filtrów cząstek stałych, SCR i katalizatorów, elementy te są skutecznie wyczyszczone bez możliwości spowodowania uszkodzeń mechanicznych podczas mycia.

MARWIS – DPF Hydro Cleaning

Ostatnim, lecz istotnym urządzeniem przedstawionym w naszym rankingu jest urządzenie DPF Hydro Cleaning firmy MARWIS. Jak prezentuje się budowa maszyny do czyszczenia DPF producenta MARWIS? Maszyna ta została wykonana ze stali nierdzewnej 304L, wymaga zasilania 400V i waży 750kg, natomiast jej wymiary prezentują się następująco: 2000 x 1000 x 1000 mm. DPF Hydro Cleaning służy do automatycznego mycia oraz suszenia filtrów cząstek stałych. Z wnętrza DPF/FAP podczas oczyszczania są usuwane nie tylko osady węglowe, ale także resztki oleju i związków metali ciężkich. Technologia stosowana w urządzeniu umożliwia bardzo szybkie mycie filtrów cząstek stałych – w przypadku aut osobowych czyszczenie trwa od 20 do 40 minut, natomiast w pojazdach ciężarowych czyszczenie zajmuje od 50 do 75 minut. Po gruntownym wyczyszczeniu filtry są automatycznie osuszane gorącym powietrzem.

Czyszczenie DPF z użyciem specjalistycznych urządzeń

W sytuacjach, gdy wypalanie filtra cząstek stałych DPF nie jest skutecznym zabiegiem, warto skonsultować się z serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych FAP/DPF oraz katalizatorów SCR. Stosowane w pracowniach maszyny umożliwiają rozbicie oraz wypłukanie nagromadzonych osadów, a proces charakteryzuje się zazwyczaj skutecznością zbliżoną do stu procent. Konsultując się z wybranym serwisem świadczącym usługi czyszczenia DPF/FAP, warto zapytać o sprzęt, jaki jest w nim wykorzystywany. Dzięki kompendium wiedzy na temat urządzeń do czyszczenia katalizatorów i filtrów cząstek stałych dowiesz się, jakiej jakości aparatury są stosowane w określonych serwisach. Wybrana maszyna do regeneracji DPF, cena urządzenia wynikająca z zastosowania określonych materiałów i technologii, a przede wszystkim jej parametry pozwolą na wyrażenie opinii na temat skuteczności jej działania. Jeśli oferty cenowe producentów nie są satysfakcjonujące, maszyna do czyszczenia DPF na OLX może okazać się dobrym wyborem.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jarek
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Szkoda że nie ma podsumowania przez specjalistów którzy w tym już są. Było by to pomocne dla kogoś kto dopiero zaczyna szukać informacji . Osobiście na mój budżet to dcs16 lub polska grz10 , jednak to tylko moja opinia którą bazuje na specyfikacjach a nie opiniach osób które mają doświadczenie:/</p>
Patryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wybór odpowiedniego urządzenia do regeneracji filtrów DPF (FAP) lub SCR zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj filtra, stopień zanieczyszczenia, rozmiar i ilość filtrów do przetworzenia oraz indywidualne potrzeby i oczekiwania. Jednym z popularnych rozwiązań jest regeneracja wodna filtrów DPF, która polega na użyciu specjalnego urządzenia, takiego jak myjka wodna, która jest w stanie usunąć zanieczyszczenia z filtra przy użyciu wody pod ciśnieniem. Taki urządzenie jest często stosowane w serwisach samochodowych i warsztatach. Innym popularnym rozwiązaniem jest regeneracja chemiczna, która polega na użyciu specjalnych środków chemicznych do rozpuszczania i usuwania zanieczyszczeń z filtra. Taki rodzaj regeneracji jest często stosowany przez firmy specjalizujące się w regeneracji filtrów. Jeśli chodzi o porównanie tych dwóch metod, to trudno jednoznacznie stwierdzić, która jest lepsza. Obie metody mają zalety, jak również i wady. Woda pod ciśnieniem jest skuteczna w usuwaniu zanieczyszczeń z zewnętrznej powierzchni filtra, jednak nie jest skuteczna w usuwaniu zanieczyszczeń wewnątrz filtra. Z kolei chemiczne rozpuszczanie zanieczyszczeń jest skuteczne w usuwaniu zanieczyszczeń z wewnątrz filtra, jednak może być mniej skuteczne w usuwaniu zanieczyszczeń z zewnętrznej powierzchni filtra. Istotne jest, aby dokładnie przeanalizować swoje potrzeby i oczekiwania oraz porównać różne rozwiązania dostępne na rynku przed podjęciem decyzji o zakupie urządzenia do regeneracji filtrów DPF lub SCR.
Kwiatek22
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy nie zagłębiałam sie w temat maszyn, jakie znajduja sie w serwisach, a w ktorych to odbywa sie regeneracja chociazby dpf. Bardzo fajny artykuł!
Mikołaj
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Brak podsumowania w którym wskazane byłby najlepsze z prezentowanych urządzeń. Brak podpowiedzi którą maszynę wybrać.</p>
Paweł
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przyjemnie się czytało, wiele przydatnych informacji.
Orlando456
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że piszecie co tak naprawdę jest dobre dla filtrów, a co nie.
Marwin
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak już czyścić fltry, to lepiej oddać je w ręce specjalistów, nie ma co oszczędzać na takich rzeczach.
Robcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetny artykuł, bardzo fajne informacje zostały tutaj zawarte :)

Popularne wpisy

30 Grudzień 2020

Rura zamiast DPF

Rura zamiast DPF jest to częsty pomysł, na który wpadają kierowcy, którzy po nielegalnym wycinaniu podzespołu zastanawiają się, co wstawić w miejsce brakującego filtra ...

8 listopada 2021

Dlaczego katalizatory są drogie?

Katalizatory są drogocennym podzespołem, ponieważ w ich wkładzie znajdują się metale szlachetne, takie jak pallad, rod i platyna, stąd właśnie taka ich wysoka cena. Najdroższym spośród wymienionych metali jest platyna, którą warto odzyskać, ponieważ spokojnie można na tym zarobić. ...