Pozbawiony drożności filtr cząstek stałych – objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów

Czy w przypadku każdego rodzaju awarii filtr cząstek stały objawy wykaże dokładnie takie same? Warto mieć tego rodzaju wiedzę na temat DPF/FAP, ponieważ obecnie mechanizm ten stanowi obowiązkowe wyposażenie samochodów, by spaliny mogły być skutecznie oczyszczane ze wszelkich zanieczyszczeń wykazujących dużą szkodliwość dla organizmów żywych. Gdy tylko zaistnieją pierwsze oznaki awarii lub uszkodzenia filtra cząstek stałych, najbardziej opłaca się kierowcy zrobić rozeznanie, gdzie najskuteczniej zostanie przeprowadzone czyszczenie DPF. Cena za usługę z pewnością będzie wyższa, jeżeli wykażemy się opieszałością w konsultacji z doświadczonym diagnostą. Podobnie, jak w przypadku zdrowia, w zachowaniu znakomitej kondycji pojazdu doskonale sprawdza się podejmowanie decyzji natychmiastowo, zanim pojedyncze objawy przekształcą się w poważną awarię.

Zapchany filtr DPF

DPF – sprawdzanie poziomu zapchania po wystąpieniu pierwszych objawów

Po czym poznać, że w układzie pracuje niesprawny DPF, zapchany? Objawy awarii dotyczącej filtra cząstek stałych są naprawdę charakterystyczne, a dla kierowcy odpowiednio szybka reakcja to pierwszy krok do zminimalizowania czasu trwania oraz kosztów naprawy, a także do ochrony pozostałych podzespołów przed wystąpieniem różnorodnych uszkodzeń wtórnych. W sytuacji, gdy w DPF przepływ wykazuje niskie parametry, funkcjonowanie całego pojazdu będzie w typowy sposób zaburzone. Filtr DPF/FAP, który ze względu na zablokowanie przepustowości nie może redukować zawartości cząstek stałych w spalinach, będzie wpływał na uciążliwe w dalszym użytkowaniu pojazdu obniżenie mocy jednostki napędowej. Gdy z filtrem jest już naprawdę źle, a kierowca obserwuje zwiększoną ilość spalin i zwiększone zapotrzebowanie na olej napędowy, szkoda czasu na zastanawianie się, jak samemu wyczyścić DPF. Objawy, których kierowca zazwyczaj nie identyfikuje sam, a zazwyczaj mówi mu o tym mechanik, to utrata parametrów, jakimi powinien charakteryzować się olej silnikowy, a także odnotowanie nadwyżek jego poziomu. Z kontynuacją procederu, jakim jest jazda na zapchanym DPF, wiąże się także rozświetlenie deski rozdzielczej kontrolką check engine lub specjalną kontrolką DPF/FAP, która w zależności od modelu samochodu może wskazywać na konieczność dopalenia lub całkowite zapchanie filtra, które da się zwalczyć jedynie po wdrożeniu specjalistycznych metod. Domeną diagnosty, do którego trafia zapchany filtr cząstek stałych, jest także dokonanie odczytów błędów komputera pokładowego, mogą dotyczyć one częstych nieudanych prób dopalania filtra lub błędów generowanych przez czujnik różnicy ciśnień lub czujnik temperatury spalin. Gdy mamy zapchany lub uszkodzony filtr cząstek stałych, kontrolka nie zawsze nas o tym powiadomi, dlatego też warto być uwrażliwionym na zaistnienie objawów, które wymieniliśmy w tym tekście. Dalsze postępowanie z obciążonym awarią filtrem DPF/FAP scharakteryzowaliśmy natomiast poniżej.

Poziom zapchanego DPF

Wpływ zapchanego DPF na funkcjonowanie pozostałych podzespołów

Zapchany filtr cząstek stałych to problem często bagatelizowany przez kierowców, tymczasem jego awaria, uszkodzenie mechaniczne lub zużycie eksploatacyjne może okazać się zapalnikiem kolejnych usterek, których skutki mogą okazać się opłakane i bardzo kosztowne w naprawie. O tym, jaki nieoczekiwany rozwój sytuacji może zdarzyć się w powiązaniu zapchany DPF a turbina czy też zapchany DPF a EGR, nasi specjaliści mogliby naprawdę długo opowiadać. W każdym razie pytanie o to, czy bezpieczny jest zapchany filtr DPF, czy można jeździć z takim podzespołem, z całą stanowczością odpowiadamy przecząco. Skoro już wiesz, po czym poznać, że DPF jest zapchany, nie kontynuuj jazdy samochodem, ponieważ w dalszej perspektywie okaże się ona naprawdę nieopłacalna, a przede wszystkim niebezpieczna. Niedrożny filtr cząstek stałych DPF/FAP to w realna szansa na problemy z turbo czy wtryskiwaczami, a po zsumowaniu kosztów wszystkich napraw ból głowy u wielu kierowców jest wręcz gwarantowany. Wystąpienie pierwszych objawów ze strony DPF czym prędzej skonsultuj z doświadczonym diagnostą, najlepiej w Bosch Service Pawlik.

Zapchany filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pozbawiony drożności filtr cząstek stałych (DPF) może powodować różne objawy, które wpływają na pracę silnika i spalanie paliwa. Oto kilka objawów, które mogą sugerować, że filtr DPF jest zapchany: Spadek mocy silnika - filtr DPF, który jest zapchany, może ograniczać przepływ spalin i powodować spadek mocy silnika. Wzrost poziomu emisji szkodliwych substancji - filtr DPF, który jest zapchany, nie jest w stanie skutecznie redukować emisji szkodliwych substancji, co może prowadzić do ich wzrostu. Spadek efektywności spalania - filtr DPF, który jest zapchany, może powodować nieprawidłowe spalanie paliwa, co może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa i obniżenia efektywności spalania. Kontrolka Check Engine - filtr DPF, który jest zapchany, może powodować błąd w układzie wydechowym, co może aktywować kontrolkę Check Engine. Problemy z regeneracją - filtr DPF, który jest zapchany, może uniemożliwiać lub utrudniać regenerację filtra, co może prowadzić do jego przegrzania i uszkodzenia. Należy pamiętać, że jeśli pojawią się jakiekolwiek objawy sugerujące, że filtr DPF jest zapchany, należy skontaktować się z autoryzowanym dealerem lub serwisem.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pamiętajcie, aby jak najszybciej zgłaszać się do warsztatu po zobaczeniu objawów! Ja niestety tego nie zrobiłem i teraz żałuje
Pablo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wolałbym nie dopuszczać nigdy do pozbawienia całkowitej drożności mojego DPFa. Wiele nieprzyjemnych objawów z tym się wiążę, dlatego staram się czyścić regularnie.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
miałem zapchany filtr DPf, przyznam szczerze, że przez jakiś czas jeździłem z takim filtrem. Nie polecam jednak, objawy jakie temu towarzyszyły były dość kłopotliwe. Polecam odrazu rozwiązać sprawę i oddać go do czyszczenia.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niedrożny, zapchany filtr może nam zagwarantować ciekawe niespodzianki w czasie jazdy. Dlatego, jako mechanik zawsze powtarzam, że jak już widzimy pierwsze objawy, to warto zareagować i nie zwlekać z tematem.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF jest bardzo niebezpieczny dla silnika, więc lepiej od razu zadziałać i zregenerować filtr DPF
kwiatek123
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wedlug mnie kontrolka wypalania DPF dla kierowcow jest dobra informacja, ze czas wypalic zawartosc filtra, aby do doszczetnie nie zniszczyc. Oczywiscie trzeba miec na uwadze, ze nie wszystkie pojazdy taka kontrolke maja, wiec w takim wypadku nalezy samochod obserwowac i sygnaly, jakie nam wysyla...
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr czy można jeździć? No niby tak, ale jak długo? Moim zdaniem nie ma co ryzykować uszkodzenia filtra, albo innych podzespołów w aucie, tylko trzeba jak najszybciej do naprawy oddać.

Popularne wpisy

19 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254702KX

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania ...