Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy w przypadku każdego rodzaju awarii filtr cząstek stały objawy wykaże dokładnie takie same? Warto mieć tego rodzaju wiedzę na temat DPF/FAP, ponieważ obecnie mechanizm ten stanowi obowiązkowe wyposażenie samochodów, by spaliny mogły być skutecznie oczyszczane ze wszelkich zanieczyszczeń wykazujących dużą szkodliwość dla organizmów żywych. Gdy tylko zaistnieją pierwsze oznaki awarii lub uszkodzenia filtra cząstek stałych, najbardziej opłaca się kierowcy zrobić rozeznanie, gdzie najskuteczniej zostanie przeprowadzone czyszczenie DPF. Cena za usługę z pewnością będzie wyższa, jeżeli wykażemy się opieszałością w konsultacji z doświadczonym diagnostą. Podobnie, jak w przypadku zdrowia, w zachowaniu znakomitej kondycji pojazdu doskonale sprawdza się podejmowanie decyzji natychmiastowo, zanim pojedyncze objawy przekształcą się w poważną awarię.
DPF – sprawdzanie poziomu zapchania po wystąpieniu pierwszych objawów
Po czym poznać, że w układzie pracuje niesprawny DPF, zapchany? Objawy awarii dotyczącej filtra cząstek stałych są naprawdę charakterystyczne, a dla kierowcy odpowiednio szybka reakcja to pierwszy krok do zminimalizowania czasu trwania oraz kosztów naprawy, a także do ochrony pozostałych podzespołów przed wystąpieniem różnorodnych uszkodzeń wtórnych. W sytuacji, gdy w DPF przepływ wykazuje niskie parametry, funkcjonowanie całego pojazdu będzie w typowy sposób zaburzone. Filtr DPF/FAP, który ze względu na zablokowanie przepustowości nie może redukować zawartości cząstek stałych w spalinach, będzie wpływał na uciążliwe w dalszym użytkowaniu pojazdu obniżenie mocy jednostki napędowej. Gdy z filtrem jest już naprawdę źle, a kierowca obserwuje zwiększoną ilość spalin i zwiększone zapotrzebowanie na olej napędowy, szkoda czasu na zastanawianie się, jak samemu wyczyścić DPF. Objawy, których kierowca zazwyczaj nie identyfikuje sam, a zazwyczaj mówi mu o tym mechanik, to utrata parametrów, jakimi powinien charakteryzować się olej silnikowy, a także odnotowanie nadwyżek jego poziomu. Z kontynuacją procederu, jakim jest jazda na zapchanym DPF, wiąże się także rozświetlenie deski rozdzielczej kontrolką check engine lub specjalną kontrolką DPF/FAP, która w zależności od modelu samochodu może wskazywać na konieczność dopalenia lub całkowite zapchanie filtra, które da się zwalczyć jedynie po wdrożeniu specjalistycznych metod. Domeną diagnosty, do którego trafia zapchany filtr cząstek stałych, jest także dokonanie odczytów błędów komputera pokładowego, mogą dotyczyć one częstych nieudanych prób dopalania filtra lub błędów generowanych przez czujnik różnicy ciśnień lub czujnik temperatury spalin. Gdy mamy zapchany lub uszkodzony filtr cząstek stałych, kontrolka nie zawsze nas o tym powiadomi, dlatego też warto być uwrażliwionym na zaistnienie objawów, które wymieniliśmy w tym tekście. Dalsze postępowanie z obciążonym awarią filtrem DPF/FAP scharakteryzowaliśmy natomiast poniżej.
Wpływ zapchanego DPF na funkcjonowanie pozostałych podzespołów
Zapchany filtr cząstek stałych to problem często bagatelizowany przez kierowców, tymczasem jego awaria, uszkodzenie mechaniczne lub zużycie eksploatacyjne może okazać się zapalnikiem kolejnych usterek, których skutki mogą okazać się opłakane i bardzo kosztowne w naprawie. O tym, jaki nieoczekiwany rozwój sytuacji może zdarzyć się w powiązaniu zapchany DPF a turbina czy też zapchany DPF a EGR, nasi specjaliści mogliby naprawdę długo opowiadać. W każdym razie pytanie o to, czy bezpieczny jest zapchany filtr DPF, czy można jeździć z takim podzespołem, z całą stanowczością odpowiadamy przecząco. Skoro już wiesz, po czym poznać, że DPF jest zapchany, nie kontynuuj jazdy samochodem, ponieważ w dalszej perspektywie okaże się ona naprawdę nieopłacalna, a przede wszystkim niebezpieczna. Niedrożny filtr cząstek stałych DPF/FAP to w realna szansa na problemy z turbo czy wtryskiwaczami, a po zsumowaniu kosztów wszystkich napraw ból głowy u wielu kierowców jest wręcz gwarantowany. Wystąpienie pierwszych objawów ze strony DPF czym prędzej skonsultuj z doświadczonym diagnostą, najlepiej w Bosch Service Pawlik.
Komentarze