Prawidłowa temperatura katalizatora

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Przyjmuje się, iż prawidłowa temperatura katalizatora waha się w granicy 600 – 800 stopni Celsjusza. Taka właśnie wartość pozwala naszemu reaktorowi katalitycznemu na najefektywniejsze redukowanie zanieczyszczeń ze spalin naszego samochodu. Bardzo często zdarza się, iż występuje u nas problem z tym podzespołem, a diagnoza brzmi jako za wysoka temperatura katalizatora. Często zdarza się tak, gdy zasilamy nasz samochód złej jakości, zanieczyszczonym paliwem. A co, gdy niska temperatura katalizatora jest naszym problemem? Również i taka sytuacja będzie utrudniała zmniejszanie szkodliwych spalin, opuszczających nasz układ wydechowy, z racji braku koniecznych warunków do zainicjowania procesu. Jak wiemy, do tego wymagana jest odpowiednio wysoka wartość ciepłoty.

1. Jaka więc powinna być temperatura katalizatora?

Temperatura katalizatora musi być zoptymalizowana. Przy zbyt wysokiej nie trudno o chociażby stopienie się wkładu. Bardzo często dzieje się tak w przypadku zanieczyszczonego paliwa, za sprawą którego temperatura w katalizatorze sięga często ponad 900! Tak więc, możemy sobie wyobrazić, jak na taką nagłą zmianę zareaguje nasz delikatny podzespół. Niezależnie czy mamy do czynienia ze zbyt wysoką, czy też niską temperaturą, należy jak najszybciej wybrać się do serwisu, gdzie z pewnością uzyskamy pomoc. Nie zwlekajmy i nie czekajmy z tym, aż wadliwy katalizator zacznie dokonywać spustoszenia w obrębie innych podzespołów!

Katalizator

Nowy katalizator

Mając powyższy problem na uwadze, warto wspomnieć, iż katalizator podlega regeneracji, czyszczeniu i ewentualnej wymianie uszkodzonego wkładu. W zależności od czynnika, którym była wywołana ta nieprawidłowa temperatura. Niekoniecznym jest zakup nowego podzespołu. Odpowiednio przeprowadzona regeneracja i czyszczenie, a także poprzedzająca tę czynność diagnoza objawów i oględziny reaktora katalitycznego są w stanie przywrócić prawidłową temperaturę katalizatorowi, a nam zaoszczędzić kosztów związanych z zakupem fabrycznie nowego podzespołu. Na zachętę dodamy, iż nie będzie on w swojej pracy wykazywał różnic w stosunku do tego, który zjechał prosto z taśmy produkcyjnej.

Nieużywany reaktor katalityczny
Co o tym myślisz?

Komentarze

Bruno
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Prawidłowa temperatura katalizatora jest ważna dla właściwego funkcjonowania układu wydechowego i redukcji emisji szkodliwych substancji. Optymalna temperatura dla katalizatora jest zwykle określona przez producenta pojazdu lub katalizatora. Temperatura katalizatora powinna być utrzymywana na poziomie od 300 do 800 stopni Celsjusza, w zależności od rodzaju katalizatora i pojazdu. Katalizator zazwyczaj potrzebuje pewnej minimalnej temperatury do tego, aby mógł pracować prawidłowo, i zbyt niska temperatura może prowadzić do obniżenia jego skuteczności. Natomiast, zbyt wysoka temperatura może prowadzić do uszkodzenia katalizatora lub jego przegrzania. Dlatego ważne jest, aby regularnie monitorować temperaturę katalizatora i odpowiednio reagować na nieprawidłowe wyniki. Zalecane jest skonsultowanie się z profesjonalistami z branży motoryzacyjnej w przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów związanych z temperaturą katalizatora.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto wiedzieć coś na temat katalizatorów, jeśli są na wyposażeniu samochodu, żeby nie doprowadzić do jego szybszego zużycia. O Diesle niestety trzeba szczególnie dbać.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lepiej, żeby katalizator nie osiągał większej temperatury niż potrzebuje do swojej pracy, bo przecież jest to dla niego bardzo szkodliwe, a nawet mogłoby doprowadzić do pożaru...
koleżka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak ostatnio sprawdzali mój katalizator to okazało się, że jego temperatura jest za wysoka i dużo brakuje do prawidłowej. Także ja w tym temacie zostałem przeszkolony już wtedy :P
ela
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zbyt wysoka temperatura katalizatora może niestety doprowadzić do jego zatkania, a nawet wypalania, dlatego też warto takie rzeczy kontrolować.

Popularne wpisy

3 listopada 2020

Filtr cząstek stałych Land Rover cena - porównanie 28

1. Nieokrągła 28 część z serii artykułów dotyczących kwestii związanych z komponentem, jakim jest filtr cząstek stałych, jego porównanie i cena, tym razem w pojazdach marki Land Rover. Brytyjska marka charakterystycznych aut terenowych i SUV-ów, kojarzona z klasą premium, jednak nawet najbardziej s ...

15 października 2020

Awaria reaktora katalitycznego? Samodzielna wymiana katalizatora

Czy samodzielna wymiana katalizatora jest możliwa? Nasze stanowisko w tej sprawie nie jest jednoznaczne, ponieważ fizycznie wymiana katalizatora we własnym garażu jest możliwa, komplikacje natomiast następują w momencie, gdy weźmiemy pod uwagę realizację aspektów elektronicznych. Jeśli (co bardzo słus ...