Problemy z AdBlue

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Układ SCR i problemy z Adblue jest to częste zmartwienie właścicieli nowszych silników Diesla.

1. Awaria AdBlue jest bowiem nagminnie powtarzającym się zjawiskiem, ale skąd ona się bierze?

Najczęściej kłopoty z AdBlue wynikają z jego małej odporności na skrajnie wysokie i bardzo niskie temperatury. Jak wiemy, AdBlue jest to roztwór wodny z zawartością mocznika. Mocznik ten zaś w wyniku wysokiej temperatury przeobraża się w amoniak, a tym samym stanowi świetną broń w walce z neutralizowaniem bardzo szkodliwego tlenku azotu. Po takim „spotkaniu” z mocznikiem z naszego układu wydechowego wylatuje już tylko neutralny azot i woda. AdBlue i problemy z tym magicznym specyfikiem wynikają z tego, iż w niskich temperaturach dokonuje się jego krystalizacja i zapycha on przewody, wtryski, a także sam zbiornik z płynem, zaś w wysokich wytrąca się amoniak, a tym samym traci swoje pierwotne właściwości katalityczne. Problemy z AdBlue niewątpliwie wydają się jeszcze większe, gdyż jest on korozyjny i nieumiejętnie wlewany do baku jest w stanie zniszczyć nam karoserię auta, gdy się rozleje. Ponadto zniechęca do niego także częsta potrzeba serwisowego uzupełniania go w niektórych modelach samochodów. Bez względu na to, czy będzie to AdBlue Mercedes (problem), czy też każda inna marka samochodu, należy pamiętać, iż ten kłopot najczęściej wynika z braku umiejętności eksploatacji auta wyposażonego w ten nowoczesny system oczyszczania spalin. W celu profilaktyki przed ewentualnymi uszkodzeniami warto dokonywać kontroli stanu poziomu płynu AdBlue, a także dbać o to, aby zawsze zasilać nasz samochód świeżym roztworem.

AdBlue w dbf

AdBlue – do czego służy?

Jak już zdążyliśmy zauważyć, roztwór mocznika potrafi przysporzyć wielu problemów. A co z jego zaletami? Jak już napomknęliśmy, roztwór ten świetnie radzi sobie z ograniczaniem emisji szkodliwego tlenku azotu do atmosfery. Według licznych badań szacuje się, iż zmniejsza ich ilość nawet o 90%. Tak więc, mając powyższe na uwadze, problemy z AdBlue wydają się mniej istotne, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jakie korzyści dla środowiska i naszego zdrowia niesie za sobą posiadanie w naszym Dieslu innowacyjnego układu SCR ze środkiem katalitycznym AdBlue.

zanieczyszczony filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to roztwór wodny mocznika stosowany w układach redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach diesla. Problemy z AdBlue mogą prowadzić do obniżenia skuteczności redukcji emisji i wymagającej naprawy. Niektóre z problemów związanych z AdBlue, które mogą wystąpić, to: Brak płynu AdBlue lub niski poziom płynu AdBlue, co może prowadzić do przegrzania układu lub uszkodzenia silnika Nieprawidłowe działanie systemu AdBlue, takie jak błąd komunikacji między komputerem pojazdu a układem AdBlue Zanieczyszczenie płynu AdBlue, które może prowadzić do zablokowania układu Uszkodzenie elementów układu, takich jak zawory lub pompy, które mogą wymagać naprawy lub wymiany W przypadku problemów z AdBlue ważne jest, aby skonsultować się z profesjonalistami z branży motoryzacyjnej, aby dokładnie zdiagnozowali i usunęli problem. Zaleca się regularne sprawdzanie poziomu płynu AdBlue oraz wykonywanie przeglądu układu, aby zapobiec pojawieniu się problemów.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety te układy oczyszczania spalin potrafią sprawić sporo problemów. Niemniej są ważnymi elementami wyposażenia, ponieważ dzięki nim nie zanieczyszczamy tak naszego środowiska i powietrza.
Daniel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lepiej nie dopuszczać do jazdy autem bez AdBlue, bo może się to źle skończyć... Ja polecam sprawdzać poziom płynu przed rozpoczęciem jazdy :D
gość_123
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój problem z AdBlue wciąż jest na tapecie. Przewija się już przez dłuższy czas. Myślałem, że po jakimś czasie samoistnie ustąpi, ale jednak nie. Jadę jutro do serwisu!
Bobek_762
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam takiego auta z Adblue i nigdy nie miałem, więc w tym temacie byłem zielony. Ale lubię poczytać takie ciekawostki, świetny artykuł!
Albert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Problem z adblue w moim Peugeocie byl bardzo czesty, ale byla to moja wina, bo nieuważnie go dolewalem do zbiorniczka... trzeba uwazac...
Damian
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co się stanie jak zabraknie AdBlue? No niestety, ale może to doprowadzić do zapchania filtra cząstek stałych, a jak filtr jest zapchany AdBlue to nie pozostaje nic innego jak demontować i oddać do czyszczenia, bo zwykłe wypalanie nic nie pomoże.

Popularne wpisy

19 Grudzień 2022

Ile kosztuje regeneracja filtrów DPF?

Regeneracja filtrów cząstek stałych montowanych w pojazdach osobowych może kosztować około 490 złotych. Warto jednak wziąć pod uwagę, że koszt ten może się różnić w zależności od rodzaju serwisu i miasta, dlatego ...