Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Układ SCR i problemy z Adblue jest to częste zmartwienie właścicieli nowszych silników Diesla.
1. Awaria AdBlue jest bowiem nagminnie powtarzającym się zjawiskiem, ale skąd ona się bierze?
Najczęściej kłopoty z AdBlue wynikają z jego małej odporności na skrajnie wysokie i bardzo niskie temperatury. Jak wiemy, AdBlue jest to roztwór wodny z zawartością mocznika. Mocznik ten zaś w wyniku wysokiej temperatury przeobraża się w amoniak, a tym samym stanowi świetną broń w walce z neutralizowaniem bardzo szkodliwego tlenku azotu. Po takim „spotkaniu” z mocznikiem z naszego układu wydechowego wylatuje już tylko neutralny azot i woda. AdBlue i problemy z tym magicznym specyfikiem wynikają z tego, iż w niskich temperaturach dokonuje się jego krystalizacja i zapycha on przewody, wtryski, a także sam zbiornik z płynem, zaś w wysokich wytrąca się amoniak, a tym samym traci swoje pierwotne właściwości katalityczne. Problemy z AdBlue niewątpliwie wydają się jeszcze większe, gdyż jest on korozyjny i nieumiejętnie wlewany do baku jest w stanie zniszczyć nam karoserię auta, gdy się rozleje. Ponadto zniechęca do niego także częsta potrzeba serwisowego uzupełniania go w niektórych modelach samochodów. Bez względu na to, czy będzie to AdBlue Mercedes (problem), czy też każda inna marka samochodu, należy pamiętać, iż ten kłopot najczęściej wynika z braku umiejętności eksploatacji auta wyposażonego w ten nowoczesny system oczyszczania spalin. W celu profilaktyki przed ewentualnymi uszkodzeniami warto dokonywać kontroli stanu poziomu płynu AdBlue, a także dbać o to, aby zawsze zasilać nasz samochód świeżym roztworem.
AdBlue – do czego służy?
Jak już zdążyliśmy zauważyć, roztwór mocznika potrafi przysporzyć wielu problemów. A co z jego zaletami? Jak już napomknęliśmy, roztwór ten świetnie radzi sobie z ograniczaniem emisji szkodliwego tlenku azotu do atmosfery. Według licznych badań szacuje się, iż zmniejsza ich ilość nawet o 90%. Tak więc, mając powyższe na uwadze, problemy z AdBlue wydają się mniej istotne, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jakie korzyści dla środowiska i naszego zdrowia niesie za sobą posiadanie w naszym Dieslu innowacyjnego układu SCR ze środkiem katalitycznym AdBlue.
Komentarze