Przerwanie wypalania DPF – czym może skutkować?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Przerywanie takiego procesu, jakim jest wypalanie filtra cząstek stałych, może być bardzo bezmyślne, ponieważ nie tylko nie wypalisz nagromadzonych osadów, ale również uszkodzisz sam filtr wraz z innymi elementami pojazdu, chociażby silnikiem z powodu nadwyżki poziomu oleju silnikowego. Zatem nie polecamy praktykować tego typu czynności, jeśli chcesz na dłużej cieszyć się sprawnym filtrem DPF.
Jeśli więc rozpoczyna się procedura samoregeneracji podzespołu, pozwól jej się w całości ukończyć.

1. Co ile km wypala się DPF – czy częste wypalanie jest w porządku?

Otóż nic w nadmiarze nie będzie dobre, więc pamiętaj, że filtr DPF nie powinien wypalać się zbyt często, bo nie jest to dobry objaw. Dobrze pracujący podzespół powinien wypalać się co 600 do 800 kilometrów. Musisz jednak zapoznać się z zaleceniami producenta Twojego pojazdu, ponieważ każda marka samochodu ma inne wytyczne odnośnie eksploatacji.

2. Wypalanie DPF co 300 km – co może oznaczać?

W przypadku, gdy masz problem z filtrem, który znajduje się w Twoim aucie, ponieważ domaga się nagminnego wypalania sadzy, o czym nawet sygnalizuje Ci kontrolka wypalania DPF, to znaczy, że czas sprawdzić stan podzespołu w serwisie. Na pewno nie powinieneś tego bagatelizować, ponieważ uszkodzenie filtra DPF czy też pozostałych podzespołów i cena za ich wymianę bądź naprawę może być naprawdę kosztowna.

3. Wypalanie DPF na postoju.

Regeneracja aktywna - jedna z trzech metod regeneracji filtra cząstek stałych, którą możesz przeprowadzić samodzielnie, ale ostrożnie. Przede wszystkim Twoim obowiązkiem jest znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego z dala od ludzi, aby zapobiec niepotrzebnego wdychania przez nich spalin. Po włączeniu silnika i podniesieniu obrotów sterownik jednostki napędowej podaje nową dawkę paliwa, aby rozżarzyć spaliny, które pomogą w wypaleniu sadzy pozakomorowo. Czas trwania tego procesu może trwać od około 15 do 30 minut i nie wolno go przerywać.

4. Jak wygląda regeneracja pasywna?

Drugi z poszczególnych sposobów oczyszczania filtra cząstek stałych to wypalanie podczas jazdy. Nie będziemy ukrywać, że będzie to najlepszy wybór, gdyż silnik nie ulega obciążeniu i zanieczyszczenia są w stanie wypalić się przy zwiększonej prędkości i obrotach. Na autostradzie lub na drogach poza miastem unikniesz problematycznych korków, które powodują utrudnienie w wydaleniu sadzy z układu wydechowego. Warto właśnie wspomnieć, że zwykłe poruszanie się samochodem po krótkich trasach nie będzie odpowiednie dla tego podzespołu.

Regeneracja DPF - na jak długo efektywna i czy jeden raz wystarczy?
Regeneracja DPF - na jak długo efektywna i czy jeden raz wystarczy?

Wypalanie DPF

Regeneracja DPF - na jak długo efektywna i czy jeden raz wystarczy?

Zacznijmy może od tego, że regeneracja filtra cząstek stałych DPF jest obowiązkowa i każdy użytkownik auta z dieslem musi mieć na uwadze, żeby o niej nie zapominać. U nas możesz spokojnie oddać zanieczyszczony podzespół na oczyszczanie, które będzie przebiegać w maszynie do czyszczenia filtra.
Dajemy Ci gwarancję, że regeneracja DPF jest efektywna i z pewnością sam o tym się przekonasz. Jednak pamiętaj, że jeden raz nie wystarczy. Oczywiście nie powinno się oczyszczać DPF co chwilę, ale na pewno wtedy, gdy sam się tego domaga i gdy zaobserwujesz niepokojące symptomy.
Przestrzegaj zaleceń od producenta, a zobaczysz, że efekty będą utrzymywać się o wiele dłużej.

Regeneracja filtra DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Damian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przerwanie procesu wypalania filtra cząstek stałych (DPF) może skutkować kilkoma problemami: Niepełna regeneracja filtra: Proces wypalania jest kluczowy dla utrzymania sprawności filtra DPF. Jeśli proces zostanie przerwany, filtr nie zostanie w pełni oczyszczony, co może prowadzić do jego zapchania i w konsekwencji do problemów z odpalaniem silnika. Wzrost emisji szkodliwych substancji: Bez pełnej regeneracji filtra, emisja szkodliwych substancji, takich jak pyły i inne zanieczyszczenia, będzie wyższa. Uszkodzenie filtra DPF: Jeśli filtr jest zbyt zanieczyszczony lub uszkodzony, proces wypalania może prowadzić do uszkodzenia filtra, co wymaga jego wymiany. Wzrost zużycia paliwa: Filtr DPF jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin, jeśli jest on zapchany lub uszkodzony, może to prowadzić do nieefektywnej pracy silnika, co zwiększa zużycie paliwa. Wzrost temperatury: Proces wypalania wymaga wzrostu temperatury w układzie wydechowym, jeśli proces zostanie przerwany, może to prowadzić do przegrzania silnika. Należy pamiętać, że regularne serwisowanie silnika i filtra DPF oraz jazda na wysokiej jakości paliwie i oleju napędowym, może pomóc w utrzymaniu prawidłowej pracy silnika i zapobiec przerwaniu procesu wypalania.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja bym nie przerywał wypalania DPF, bo nie uśmiechałoby mi się naprawiać potem silnika i wymieniać DPF-a w razie jego uszkodzenia... Ogólnie artykuł ciekawy, więc warto go przeczytać
Gość8757
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kilka razy zdarzyło mi się faktycznie, żeby przerwać wypalanie DPF, ale na szczęście nic takiego się nie stało. Teraz już będę wiedział, że nie należy w taki sposób postępować z filtrem.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy się nie zastanawiałem co może się stać gdy przerwę wypalanie dpf-a. Fajnie, że tutaj mogłem się tego dowiedzieć.
Bastek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przydatne informacje o DPF. Miałem ostatnio problem z częstym wypalaniem, warto wiedzieć o tym więcej.
Tytus
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie zdawałem sobie sprawy, że takie niepełne wypalanie może być tak szkodliwe dla mojego samochodu. Takich tekstów uświadamiających, takich samochodowych laików powinno być więcej... przydatne treści.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ze swojego doświadczenia wiem, że tylko serwisowe czyszczenie katalizatora czy też DPFu pomoże uskutecznić zapchany podzespół. Zrobić raz a dobrze i mieć gwarancję na lata.
Robert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżeli takie czyszczenie jest tak efektywne, jak jest napisane w tym artykule, to muszę się z Państwem skontaktować i powierzyć swój DPF Waszym pracownikom.
Rafał
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak też się stało!! Raz porządnie wyczyszczony dpf to gwarancja spokojnej jazdy na lata!! Posłuchałem się rad specjalistów i nie żałuje, mam spokój, o jeden problem z autem z głowy.

Popularne wpisy

23 Grudzień 2020

Uszkodzony katalizator - dźwięk

Pamiętaj, że jednym z objawów uszkodzonego podzespołu może być jego dźwięk. Uszkodzony katalizator i dźwięk z tym związany nie należy do najprzyjemniejszych. W przypadku uszkodzonego kolektora wydechowego z silnika wydobywa się „świst”. ...