Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych wypala się przy obrotach od 2500 do 3500 na minutę, a temperatura spalin powinna wynieść od 550 do ponad 600 stopni C. W takich warunkach sadza z filtra DPF bez problemu się wypali. Jeżeli wypalasz zanieczyszczenia z podzespołu w trasie, to zachowaj ostrożność na drodze szybkiego ruchu, a jeśli na postoju, to pamiętaj o zatrzymaniu pojazdu z dala od ludzi, aby nie musieli wdychać wydostających się z układu wydechowego spalin. Oczyszczanie filtra cząstek stałych w taki sposób pozwoli mu się odetkać i dzięki temu będzie mógł sprawować swoją funkcję jak dotychczas. Niestety z czasem samo wypalanie filtra cząstek stałych nie wystarczy i konieczna będzie wizyta w ASO na dogłębniejsze czyszczenie. Pamiętaj, że nie tylko duża ilość sadzy ma wpływ na komfort jazdy, ale także niepalny popiół, powstający wskutek dopalenia wspomnianej sadzy.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Kontrolka wypalania DPF
Zdecyduj, w jaki sposób chcesz wypalić sadzę z filtra cząstek stałych. Masz trzy możliwości: wypalanie DPF na postoju, w trasie i w serwisie (wykonywane przez pracownika serwisu). W całej procedurze samoregeneracji filtra DPF chodzi o rozgrzanie spalin do bardzo wysokiej temperatury, aby były one w stanie te zanieczyszczenia wypalić. Jeżeli chcesz wypalić podzespół na postoju, to za podniesienie temperatury spalin będzie odpowiadać podana nowa dawka ON w suwie wydechu oraz podniesienie obrotów maksymalnie do 3500 na minutę. Jeśli zastanawiasz się, po co wyświetla się kontrolka wypalania DPF, to ma ona na celu nakłonić kierowcę do przeprowadzenia regeneracji, ponieważ za dużo osadów znajduje się we wkładzie filtra cząstek stałych.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy
Może się zdarzyć, że Twój DPF w samochodzie sam da Ci znaki, że wszedł w proces wypalania, a przejawiać się to będzie: chwilowym wzrostem spalania, uczuciem „szarpania” silnikiem, silniejszym zadymieniem, a także zapaloną kontrolką filtra DPF. Wtedy nie pozostaje Ci nic innego, jak kontynuować rozpoczęte wypalanie. Żeby ten podzespół nie stracił za szybko parametrów, to należy o niego zadbać, tak samo, jak o inne elementy znajdujące się w pojeździe. Ponadto powinieneś tankować dobrej jakości ON, aplikować dodatki tudzież oleje typu LOW SAPS i też pamiętać o fachowym czyszczeniu filtra cząstek stałych w serwisie.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF?
Wypalanie filtra DPF w trasie jest bardzo dobrym sposobem na udrożnienie zatkanych kanalików filtrujących podzespołu. Wystarczy, że wyjedziesz na drogę szybkiego ruchu, ponieważ na miejskiej trasie wypalanie będzie praktycznie niemożliwe. Do tego jest potrzebna większa prędkość, podwyższone obroty i utrzymanie takiej jazdy przez kilkanaście minut. Dzięki temu uda Ci się w całości dopalić zanieczyszczenia znajdujące się wewnątrz filtra cząstek stałych.
Komentarze