Subpage photo

Przy jakich obrotach wypalić DPF? Nieprawdopodobna prędkość

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Optymalne obroty do wypalania DPF to około 2500-3000 obr/min. Przy tych obrotach silnik osiąga najwyższą temperaturę spalania, co jest niezbędne do skutecznego spalenia sadzy
. Jednak należy pamiętać, że nie wszystkie silniki osiągają taką samą temperaturę spalania przy tych obrotach. W niektórych silnikach może być konieczne zwiększenie obrotów do 3500-4000 obr/min. Aby sprawdzić, przy jakich obrotach najlepiej wypalić DPF w Twoim samochodzie, możesz skorzystać z instrukcji obsługi pojazdu. W instrukcji powinna znajdować się informacja o optymalnych obrotach do wypalania DPF.
Oto kilka wskazówek, jak wypalić DPF przy odpowiednich obrotach silnika:
• Wybierz trasę, na której będziesz mógł utrzymywać stałą prędkość jazdy.
• Unikaj częstych zmian biegów.
• Ustaw prędkość obrotową silnika na około 2500-3000 obr./min.
• Jazda w tym trybie powinna trwać co najmniej 20 minut.
Jeśli po 20 minutach jazdy zauważysz, że sadza w DPF nie została spalona, możesz powtórzyć proces.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
kamerka diagnostyczna DPF/FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?

Przerwanie procedury wypalania DPF może grozić następującymi skutkami:

Niepełne wypalenie sadzy. Jeśli proces wypalania zostanie przerwany przed ukończeniem, sadza nie zostanie całkowicie spalona i nadal będzie gromadzić się w filtrze. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do uszkodzenia filtra i konieczności jego wymiany.
Uszkodzenie filtra. Jeśli filtr zostanie przegrzany, może dojść do jego uszkodzenia. Wówczas będzie niezbędna wymiana filtra na nowy.
Zwiększenie zużycia paliwa. Filtr DPF, który nie jest w pełni sprawny, zwiększa opory przepływu spalin, co może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa.
Uszkodzenie silnika. Jeśli sadza nie zostanie spalona, może dostać się do silnika i spowodować jego uszkodzenie.

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Aby minimalizować ryzyko zapchania filtra cząstek stałych (DPF) w dieslu, warto stosować się do kilku praktyk jazdy:

1. Systemy regeneracji DPF są bardziej skuteczne podczas dłuższych tras, zwłaszcza na autostradach. Unikaj krótkich tras miejskich, jeżeli to możliwe, aby umożliwić systemowi osiągnięcie odpowiedniej temperatury do regeneracji.
2. Unikaj częstego włączania i wyłączania silnika, zwłaszcza na krótkich trasach. Częste uruchamianie i zatrzymywanie silnika może utrudnić proces regeneracji DPF.
3. Ogranicz gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, aby uniknąć wzmożonej emisji cząstek stałych. Płynne prowadzenie pojazdu umożliwia utrzymanie stabilnych warunków pracy silnika.
4. Zdecyduj się na paliwo o dobrej jakości, aby ograniczyć ryzyko zanieczyszczenia filtra cząstek stałych."

Filtr cząstek stałych

Ile kosztuje czyszczenie filtra cząstek stałych?

Koszty naprawy lub wymiany zatkanej DPF mogą znacznie się różnić w zależności od kilku czynników, takich jak marka i model pojazdu, rozmiar i stopień uszkodzenia filtra, a także wybrana metoda naprawy. W przypadku samochodów osobowych ogólny koszt regeneracji DPF wynosi zwykle od 350 do 590 złotych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.