Przy jakiej prędkości wypala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP i Katalizatorów

Filtr cząstek stałych wypali się, gdy podniesiesz prędkość do ponad 100 kilometrów na godzinę i utrzymasz obroty w granicach 2500 do 3500 tysięcy na minutę. Nietrudno się domyślić, że musisz wyjechać na autostradę albo po prostu za miasto, aby bez żadnego problemu się rozpędzić i przy tym uniknąć niepotrzebnego hamowania czy zatrzymywania się co chwilę przed przejściami dla pieszych. Tylko przy podwyższonej prędkości jazdy samochodem silnik będzie w stanie się rozgrzać, co sprawi, że sadza wypali się z łatwością. Nie wolno Ci przerwać samoregeneracji filtra DPF, dopóki z wnętrza podzespołu nie wydostaną się zanieczyszczenia. Jeżeli wypalanie zostanie przerwane, to możesz uszkodzić jednostkę napędową.

Jak przepalić filtr DPF? - Jak wymusić wypalanie DPF?

Jak przepalić DPF? Najlepszym i naturalnym sposobem udrożnienia filtra cząstek stałych jest wypalanie go w trakcie jazdy np. na autostradzie ze zwiększoną prędkością i podwyższonymi obrotami. Jeżeli w DPF nazbierało się za dużo sadzy, to z pewnością poinformuje o tym fakcie kontrolka, którą zauważysz na kokpicie samochodu. Zaraz, gdy ją faktycznie zauważysz, powinieneś pomyśleć o regeneracji podzespołu, ponieważ problem ze sprawnością filtra DPF może stopniowo narastać i przy okazji pogorszy się praca silnika, jak i turbiny.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Proces wypalania filtra cząstek stałych na autostradzie został opisany we wcześniejszych akapitach, więc warto się z nimi zapoznać. Musisz pamiętać o tych kilku krokach, które ułatwią Ci wypalanie sadzy z DPF, ponieważ nieukończona samoregeneracja podzespołu może wpłynąć na działanie innych elementów ze sobą współpracujących. W razie, gdybyś nie miał odpowiednich warunków do wypalenia filtra cząstek stałych w trasie, to wypal go na postoju, ale nie w zamkniętych pomieszczeniach i koniecznie z dala od ludzi.

Wypalanie filtr DPF

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?

Właściciele pojazdów z silnikami Diesla są zobligowani do zastosowania się do kilku podstawowych zasad prawidłowej eksploatacji samochodów, w których producenci zamontowali filtry cząstek stałych; przede wszystkim tankuj paliwo wyłącznie ze sprawdzonych stacji, stosuj oleje, które w swoim składzie mają niską zawartość szkodliwych pierwiastków, dbaj o silnik, o sprawność wtryskiwaczy i innych podzespołów, wymieniaj częściej olej silnikowy i filtr powietrza. Jeżeli w Twoim aucie jest filtr FAP, to na bieżąco wlewaj do zbiornika płyn katalityczny. Pamiętaj, że jeśli filtr cząstek stałych wejdzie w tryb samooczyszczania, to możesz zauważyć zwiększone zadymienie w okolicy układu wydechowego, wzrośnie spalanie, wyświetli się kontrolka, a silnik może zacząć szarpać w trakcie dodawaniu gazu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Rysiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami Diesla, którego celem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły. Filtr ten jest w stanie wychwytywać i neutralizować większość szkodliwych zanieczyszczeń, jednak w ciągu swojego życia ulega zanieczyszczeniu i wymaga oczyszczenia lub wymiany. Oczyszczanie filtra DPF nazywane jest regeneracją i może być przeprowadzane na dwa sposoby - termiczną lub chemiczną. Proces termicznej regeneracji polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co powoduje, że zanieczyszczenia zostają spalone i usunięte z filtra. Proces chemicznej regeneracji polega na zastosowaniu specjalnego środka chemicznego, który rozpuszcza zanieczyszczenia z filtra. Prędkość, z jaką wypala się DPF, zależy od rodzaju silnika, jego mocy, a także od warunków jazdy i sposobu użytkowania samochodu. W samochodach o mocy silnika do 100 kW proces regeneracji DPF zwykle rozpoczyna się przy prędkościach powyżej 80 km/h i trwa około 15-30 minut. W samochodach o mocy silnika powyżej 100 kW proces regeneracji może rozpocząć się już przy prędkościach powyżej 60 km/h i trwać nawet do godziny.

Popularne wpisy