Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych wypali się, gdy podniesiesz prędkość do ponad 100 kilometrów na godzinę i utrzymasz obroty w granicach 2500 do 3500 tysięcy na minutę. Nietrudno się domyślić, że musisz wyjechać na autostradę albo po prostu za miasto, aby bez żadnego problemu się rozpędzić i przy tym uniknąć niepotrzebnego hamowania czy zatrzymywania się co chwilę przed przejściami dla pieszych. Tylko przy podwyższonej prędkości jazdy samochodem silnik będzie w stanie się rozgrzać, co sprawi, że sadza wypali się z łatwością. Nie wolno Ci przerwać samoregeneracji filtra DPF, dopóki z wnętrza podzespołu nie wydostaną się zanieczyszczenia. Jeżeli wypalanie zostanie przerwane, to możesz uszkodzić jednostkę napędową.
Jak przepalić filtr DPF? - Jak wymusić wypalanie DPF?
Jak przepalić DPF? Najlepszym i naturalnym sposobem udrożnienia filtra cząstek stałych jest wypalanie go w trakcie jazdy np. na autostradzie ze zwiększoną prędkością i podwyższonymi obrotami. Jeżeli w DPF nazbierało się za dużo sadzy, to z pewnością poinformuje o tym fakcie kontrolka, którą zauważysz na kokpicie samochodu. Zaraz, gdy ją faktycznie zauważysz, powinieneś pomyśleć o regeneracji podzespołu, ponieważ problem ze sprawnością filtra DPF może stopniowo narastać i przy okazji pogorszy się praca silnika, jak i turbiny.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie
Proces wypalania filtra cząstek stałych na autostradzie został opisany we wcześniejszych akapitach, więc warto się z nimi zapoznać. Musisz pamiętać o tych kilku krokach, które ułatwią Ci wypalanie sadzy z DPF, ponieważ nieukończona samoregeneracja podzespołu może wpłynąć na działanie innych elementów ze sobą współpracujących. W razie, gdybyś nie miał odpowiednich warunków do wypalenia filtra cząstek stałych w trasie, to wypal go na postoju, ale nie w zamkniętych pomieszczeniach i koniecznie z dala od ludzi.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?
Właściciele pojazdów z silnikami Diesla są zobligowani do zastosowania się do kilku podstawowych zasad prawidłowej eksploatacji samochodów, w których producenci zamontowali filtry cząstek stałych; przede wszystkim tankuj paliwo wyłącznie ze sprawdzonych stacji, stosuj oleje, które w swoim składzie mają niską zawartość szkodliwych pierwiastków, dbaj o silnik, o sprawność wtryskiwaczy i innych podzespołów, wymieniaj częściej olej silnikowy i filtr powietrza. Jeżeli w Twoim aucie jest filtr FAP, to na bieżąco wlewaj do zbiornika płyn katalityczny. Pamiętaj, że jeśli filtr cząstek stałych wejdzie w tryb samooczyszczania, to możesz zauważyć zwiększone zadymienie w okolicy układu wydechowego, wzrośnie spalanie, wyświetli się kontrolka, a silnik może zacząć szarpać w trakcie dodawaniu gazu.
Komentarze