Przy jakiej temperaturze wypala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP
Test samochodu Opel

Filtr cząstek stałych potrzebuje około 600 stopni Celsjusza, aby sadza z niego mogła się bez problemu wypalić. Aby taką wartość osiągnąć, potrzebna jest dłuższa jazda, zwiększenie prędkości, podniesienie obrotów, w celu rozgrzania spalin w silniku, ponieważ ich temperatura na ogół wynosi około 150 stopni C. Gdy spaliny osiągną w końcu taką wartość, jaka jest wymagana, sadza w całości się wypali, więc filtr DPF zostanie odetkany z zalegających w nim wcześniej zanieczyszczeń. Pamiętaj, że przeprowadzanie procedury samoregeneracji tego podzespołu jest jednym z licznych wskazówek na prawidłową eksploatację pojazdu, aby utrzymać filtr cząstek stałych w dobrej kondycji.

Filtr cząstek stałych – wypalanie sadzy i problemy z tym związane - Zbyt niska temperatura wypalania DPF

Warto pamiętać, że pojemność filtra cząstek stałych jest ograniczona, więc w przypadku, gdy nagromadzi się w nim zbyt dużo osadów, to pojazd z pewnością da o sobie znać, dlatego nie zdziw się, gdy na przykład wyświetli się na desce rozdzielczej Twojego auta kontrolka wypalania DPF i silnik utraci swoją moc, ponieważ będzie on w danym momencie mocno obciążony ilością sadzy i popiołu wewnątrz DPF. Aby filtr DPF mógł się wypalić, musisz mu stworzyć odpowiednie warunki. Jeśli temperatura spalin będzie zbyt niska, to sadza nie będzie w stanie się dopalić.

1. Co warto wiedzieć o wypalaniu DPF? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy samochodem?

Wypalanie filtra cząstek stałych jest bardzo ważne i żaden kierowca auta z dieslem nie powinien o tym zapominać, ponieważ duże nagromadzenie się osadów może doprowadzić do szybkiego zużycia podzespołu. Jeśli widzisz, że DPF domaga się samooczyszczania, to udaj się w dłuższą podróż, podnieś obroty jazdy oraz prędkość, co pozwoli na rozgrzanie spalin do takiej temperatury, która umożliwi dopalenie. Taki proces wypalania może trwać do 30 minut, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość.

2. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej czasie jazdy? - Co ile km wypala się DPF?

Dobrze pracujący DPF powinien wypalać się co około 400 do 700 kilometrów, więc jeżeli zauważysz u siebie w aucie problem ze zbyt wczesnymi próbami (nieudanego) wypalania, to powinieneś zdiagnozować przyczynę tego problemu w zaufanym serwisie, ponieważ nie jest to dobry objaw. Procedura wypalania najlepiej, aby była wykonywana w sposób naturalny, czyli podczas jazdy, ponieważ nie obciąża się silnika i nie grozi mu zatarcie spowodowane rozrzedzeniem oleju silnikowego niespalonym paliwem, które zostało dodatkowo podane, w celu podniesienia temperatury spalin. Regeneracja aktywna powinna być jednak wykonywana w momencie, gdy nie masz warunków i możliwości do przeprowadzenia regeneracji pasywnej.

Test emisji spalin w Audi

3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy w Audi

Jeśli odczujesz w pewnej chwili wzrost zużycia paliwa, dostrzegłeś też gęste kłęby dymu za Twoim autem, masz problem z przyspieszeniem jazdy, czy też pojawiła się kontrolka DPF, to masz okazję do kontynuacji jazdy i dokończenia procedury wypalania, tak więc pamiętaj też, że wypalanie DPF podczas jazdy będzie o wiele lepszym rozwiązaniem na udrożnienie Twojego podzespołu niż regeneracja aktywna.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Dawid
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Temperatura wypalania filtra cząstek stałych (DPF) zależy od kilku czynników, w tym od modelu i marki pojazdu oraz od stosowanego systemu filtracji. W przypadku większości pojazdów, proces wypalania DPF rozpoczyna się, gdy temperatura filtra osiąga około 600-650 stopni Celsjusza. W tym momencie, filtr jest podgrzewany do wyższych temperatur, które umożliwiają spalenie zgromadzonych cząstek stałych, takich jak sadza. Temperatura wypalania DPF może być różna dla różnych pojazdów i różnych systemów filtracji. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać zaleceń producenta dotyczących eksploatacji i serwisowania pojazdu, by uniknąć uszkodzenia filtra i utrzymać prawidłową pracę silnika.
Markowski_o
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że DPF wypala się przy aż tak wysokiej temperaturze. 600 stopni??? HIT!
Bodzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiedziałem, że aby wypalić dpf trzeba dłużej pojeździć, ale o tak wysokiej temperaturze już nie. Świetny artykuł!
Kapucha_23
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli, aby DPF się wypalił bez problemu, to temperatura musi osiągnąć nawet ponad 600 stopni Celsjusza... dlatego koniecznie trzeba jechać szybciej ze zwiększonymi obrotami
Justo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie dlatego jednostajna jazda jest taka ważna podczas wypalania, bo tylko wtedy osiągniemy odpowiednią temperaturę. Jak hamujemy, czy zmieniamy biegi to dpf nie wypali się do końca.

Popularne wpisy

8 listopada 2021

Dlaczego katalizatory są drogie?

Katalizatory są drogocennym podzespołem, ponieważ w ich wkładzie znajdują się metale szlachetne, takie jak pallad, rod i platyna, stąd właśnie taka ich wysoka cena. Najdroższym spośród wymienionych metali jest platyna, którą warto odzyskać, ponieważ spokojnie można na tym zarobić. ...