Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych potrzebuje około 600 stopni Celsjusza, aby sadza z niego mogła się bez problemu wypalić. Aby taką wartość osiągnąć, potrzebna jest dłuższa jazda, zwiększenie prędkości, podniesienie obrotów, w celu rozgrzania spalin w silniku, ponieważ ich temperatura na ogół wynosi około 150 stopni C. Gdy spaliny osiągną w końcu taką wartość, jaka jest wymagana, sadza w całości się wypali, więc filtr DPF zostanie odetkany z zalegających w nim wcześniej zanieczyszczeń. Pamiętaj, że przeprowadzanie procedury samoregeneracji tego podzespołu jest jednym z licznych wskazówek na prawidłową eksploatację pojazdu, aby utrzymać filtr cząstek stałych w dobrej kondycji.
Filtr cząstek stałych – wypalanie sadzy i problemy z tym związane - Zbyt niska temperatura wypalania DPF
Warto pamiętać, że pojemność filtra cząstek stałych jest ograniczona, więc w przypadku, gdy nagromadzi się w nim zbyt dużo osadów, to pojazd z pewnością da o sobie znać, dlatego nie zdziw się, gdy na przykład wyświetli się na desce rozdzielczej Twojego auta kontrolka wypalania DPF i silnik utraci swoją moc, ponieważ będzie on w danym momencie mocno obciążony ilością sadzy i popiołu wewnątrz DPF. Aby filtr DPF mógł się wypalić, musisz mu stworzyć odpowiednie warunki. Jeśli temperatura spalin będzie zbyt niska, to sadza nie będzie w stanie się dopalić.
1. Co warto wiedzieć o wypalaniu DPF? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy samochodem?
Wypalanie filtra cząstek stałych jest bardzo ważne i żaden kierowca auta z dieslem nie powinien o tym zapominać, ponieważ duże nagromadzenie się osadów może doprowadzić do szybkiego zużycia podzespołu. Jeśli widzisz, że DPF domaga się samooczyszczania, to udaj się w dłuższą podróż, podnieś obroty jazdy oraz prędkość, co pozwoli na rozgrzanie spalin do takiej temperatury, która umożliwi dopalenie. Taki proces wypalania może trwać do 30 minut, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość.
2. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej czasie jazdy? - Co ile km wypala się DPF?
Dobrze pracujący DPF powinien wypalać się co około 400 do 700 kilometrów, więc jeżeli zauważysz u siebie w aucie problem ze zbyt wczesnymi próbami (nieudanego) wypalania, to powinieneś zdiagnozować przyczynę tego problemu w zaufanym serwisie, ponieważ nie jest to dobry objaw. Procedura wypalania najlepiej, aby była wykonywana w sposób naturalny, czyli podczas jazdy, ponieważ nie obciąża się silnika i nie grozi mu zatarcie spowodowane rozrzedzeniem oleju silnikowego niespalonym paliwem, które zostało dodatkowo podane, w celu podniesienia temperatury spalin. Regeneracja aktywna powinna być jednak wykonywana w momencie, gdy nie masz warunków i możliwości do przeprowadzenia regeneracji pasywnej.
3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy w Audi
Jeśli odczujesz w pewnej chwili wzrost zużycia paliwa, dostrzegłeś też gęste kłęby dymu za Twoim autem, masz problem z przyspieszeniem jazdy, czy też pojawiła się kontrolka DPF, to masz okazję do kontynuacji jazdy i dokończenia procedury wypalania, tak więc pamiętaj też, że wypalanie DPF podczas jazdy będzie o wiele lepszym rozwiązaniem na udrożnienie Twojego podzespołu niż regeneracja aktywna.
Komentarze