Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Głównymi przyczynami uszkodzenia reaktora katalitycznego są: przejechanie samochodem po zimnej kałuży (należy pamiętać, że podzespół jest bardzo rozgrzany podczas pracy i nagła zmiana temperatury może doprowadzić do jego obkurczenia lub nawet pokruszenia), uderzenie o krawężnik bądź inne wyboje. Ponadto często awarie w silniku, które wynikają z nieprawidłowo pracującej sondy lambda, przyczyniają się do szybszego zużycia katalizatora (sonda współpracuje z reaktorem katalitycznym i monitoruje stan gazów spalinowych, więc jeśli pojawi się jakaś usterka, to odczyt będzie niemiarodajny). Katalizator, podobnie jak filtr cząstek stałych ma tendencję do zapychania się zanieczyszczenia, które trafiają do jego wnętrza. Trzeba pamiętać, że oba te elementy są mimo wszystko różne i każdy z nich ma do spełnienia swoją określoną funkcję. Reaktor katalityczny jest także podzespołem, który wymaga od czasu do czasu regeneracji, ponieważ jego trwałe zniszczenie może wygenerować użytkownikowi samochodu ogromne koszty związane z wymianą.
Objawy awarii katalizatora samochodowego — Uszkodzony katalizator — cena nowego
Wymiana katalizatora jest niestety droga. Oczywiście duży wpływ ma na to rodzaj reaktora katalitycznego i markę pojazdów, bo jak wszystkim wiadomo, im droższy samochód, tym droższe do niego części. Gdy tylko zauważysz spadek mocy jednostki napędowej, który także zacznie się „dławić”, drgać (szczególnie na biegu jałowym), czy też będziesz mieć problem z uruchomieniem silnika, to natychmiast zgłoś się do serwisu w celu sprawdzenia stanu katalizatora i w razie konieczności zgódź się na regenerację.
Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu — Uszkodzony katalizator — dźwięk
Uszkodzony katalizator może wydawać nieprzyjemne dźwięki; świst i wyraźnie głośniejsza praca podzespołu. To również są poważne objawy, których zlekceważyć nie powinieneś. Poruszanie się samochodem z zatkanym katalizatorem, w końcu doprowadzi do pozbawienia go całkowitej drożności, a także do poważnego uszkodzenia innych elementów, które współpracują z reaktorem katalitycznym. Takie ryzyko faktycznie się nie opłaci, dlatego zachęcamy Cię do umówienia się do serwisu na profesjonalne czyszczenie, aby przywrócić jego utracone parametry. Miej na uwadze, że jeśli katalizator z Twojego auta zostanie całkowicie uszkodzony, to czeka Cię poważna i bardzo kosztowna wymiana.
Zapchany katalizator: objawy, przyczyny awarii i jak go wyczyścić?
Zapchany katalizator może spowodować utratę dynamiki przez silnik, zwiększy się spalanie, jednostka napędowa nie będzie pracować równo na biegu jałowym, jak również ciężej Ci będzie przyspieszać. O przyczynach uszkodzenia reaktora katalitycznego napisaliśmy już na samym początku artykułu, a co do czyszczenia katalizatora, to zalecalibyśmy umówić się na mycie hydrodynamiczne, które jest całkowicie bezpieczne dla tego podzespołu oraz niezwykle skuteczne, gdyż z wnętrza reaktora katalitycznego zostaną wypłukane wszelkiego rodzaju brudy.
Komentarze