Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Brak DPF-a w układzie wydechowym świadczy o jego nielegalnym wycięciu i pozostawieniu jego atrapy, aby nikt nie domyślił się, że wymaganego filtra cząstek stałych brakuje w pojeździe, co oczywiście grozi poważnymi konsekwencjami. Pusty filtr DPF możesz rozpoznać poprzez charakterystyczny dźwięk uderzenia w puszkę. Brak filtra cząstek stałych w układzie wydechowym jest zabronione prawnie, ponieważ wpływa na większe zanieczyszczanie powietrza, zatem możesz sobie wyobrazić, jak bardzo rura wydechowa będzie osadzona zanieczyszczeniami. Przestrzegamy przed kupnem pojazdów bez wcześniejszego sprawdzenia, czy wszystkie wymagane podzespoły znajdują się w samochodzie. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zwróć się o pomoc do serwisu, ponieważ wystarczy, tylko aby specjalista wklepał numer VIN pojazdu do systemu i otrzyma wszystkie potrzebne informacje. Uważamy więc, że kwestia tego, jak sprawdzić, czy jest DPF w Twoim samochodzie, najlepiej pozostawić właściwym osobom.
1. Auto z DPF i bez
Są pojazdy, które nie mają filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, ponieważ są one na tyle stare, że fabrycznie tego podzespołu nie wymagały, a są również takie, który powinny go mieć, a przez nieodpowiedzialnych użytkowników zostały usunięte. Powinieneś raz na zawsze przyjąć do wiadomości, że te pojazdy, które nie mają filtra DPF, bo nie był on wymagany w tamtym czasie, nie będą brane pod uwagę, jeśli chodzi o konsekwencje. Wyłącznie te samochody, które zostały wyprodukowane po 2006 roku i z niewyjaśnionych przyczyn straciły ten podzespół, to ich właściciele niestety odczują tego skutki.
2. Zapchany filtr FAP | Objawy (dotyczy także DPF)
Objawami nieprawnego filtra cząstek stałych spowodowane jego zatkaniem jest:
- wyraźny spadek mocy silnika;
- zwiększone zużycie paliwa;
- uruchomieniem jednostki napędowej stanie się bardzo utrudnione;
- problematyczna praca turbosprężarki;
- wystąpienie kontrolki DPF oraz kodów błędów.
Powyższe symptomy często występują, ale nie jest powiedziane, że pojawią się także u Ciebie. Musisz pojazd obserwować i w razie jakichkolwiek niepokojących objawów, skontaktuj się z zaufanym serwisem.
Spaliny z DPF i bez niego
Może na początek zapoznaj się ze szkodliwymi substancjami, które znajdują się w spalinach, a są to: węglowodory, tlenek siarki, siarczany, tlenek węgla, tlenek azotu, PM 10 i PM 2,5. Zaobserwowano, że obecność filtra cząstek stałych pomaga w zwalczeniu nawet do 90%, jak i powyżej węglowodorów aromatycznych i prawie do zera toksycznych węglowodorów, które zawierają formaldehyd i acetylaldehyd. Jeżeli jednak tego DPF-a nie ma w samochodach, zauważa się, ze zatruwanie środowiska jest bardzo szybkie i w 60% występuje ryzyko zachorowań.
Podsumowując, okazuje się, że pojazd z wyciętym podzespołem emituje tyle zanieczyszczeń do atmosfery, co około 10 samochodów, które są wyposażone w filtr.
Komentarze