Regeneracja DPF i katalizatorów SCR w wózkach widłowych HYSTER

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
FAP czyszczenie czy warto

Regeneracja DPF i SCR w wózkach widłowych - czy to możliwe?   
Normy czystości spalin narzucone przez światowe organizacje ekologiczne obejmują nie tylko samochody, ale maszyny w ogóle, dlatego by uniknąć kosztów powstała usługa, jaką jest regeneracja DPF i katalizatorów SCR w wózkach widłowych HYSTER.
W przypadku tej amerykańskiej marki, która ogranicza się do produkcji urządzeń transportujących materiały, ta możliwość wydaje się szczególnie przydatna.
Wielu właścicieli wózków widłowych w ogóle, często nawet na forach internetowych narzeka na wysokie koszty nowych podzespołów potrzebnych, by rozwiązać problem ewentualnej usterki. W tym tekście chcemy przedstawić Ci możliwość zaoszczędzenia pieniędzy na nowym elemencie, którym jest filtr cząstek stałych.
Regeneracja filtra cząstek stałych polega na bezpiecznym przywróceniu fabrycznych właściwości zapchanemu filtrowi za pomocą dedykowanej procedury.

Jaki jest przebieg stosowanej przez nas metody regeneracji?
1. Wymontowany z pojazdu filtr/katalizator sprawdzamy w kierunku ewentualnych uszkodzeń obudowy i wkładu. Jeżeli występuje ewentualna usterka taka, jak przesunięcie wkładu, naprawiamy ją.
2. Jeżeli filtr nadaje się do regeneracji, umieszczamy go wewnątrz urządzenia przypominającego szafę z przeszklonymi drzwiami.
3. Wpinamy podzespół do zamkniętego obiegu wody za pomocą dedykowanych danemu filtrowi czy katalizatorowi złączy oraz szeregu czujników.
4. Punktem 0 we właściwym czyszczeniu filtra jest aplikacja specjalistycznego detergentu, który pomaga rozbić tłuste osady oraz zmniejszyć napięcie powierzchniowe wody.
5. W pierwszym punkcie czyszczenia maszyna pompuje wodę ze wspomnianym detergentem w kierunku odwrotnym do kierunku przepływu spalin. Ten etap można nazwać płukaniem wstępnym, w którym woda pompowana jeszcze pod nie największym ciśnieniem, co pozwala na wydostanie się największych zanieczyszczeń z podzespołu.
6. W drugim etapie maszyna zmienia kierunek przepływu wody. W ten sposób filtr można oczyścić coraz dokładniej. W tym miejscu warto wspomnieć, że cały proces, mimo tego, że polega głównie na działaniu maszyny, jest regularnie kontrolowany przez pracownika. Urządzenie systematycznie drukuje aktualne parametry, dzięki czemu można obserwować skuteczność oraz przebieg czyszczenia.
7. Kolejny etap to kolejna zmiana kierunku przepływu wody i jeśli po tej fazie parametry są satysfakcjonujące, na tym kroku kończy się płukanie filtra. Jeżeli jednak wyniki podane przez urządzenie wskazują na potrzebę ponownego czyszczenia, cały cykl jest powtarzany.
8. Aby filtr nadawał się do użytku, po czyszczeniu metodą hydrodynamiczną konieczne jest jego wysuszenie. W tym celu podzespół suszymy za pomocą chłodnego strumienia sprężonego powietrza, przez określony czas, by nie uszkodzić powłok wkładu.

Po wykonaniu takiej usługi przekazujemy klientowi profesjonalnie wyczyszczony filtr wraz z dokumentacją potwierdzającą przeprowadzenie procesu czyszczenia oraz wydruk parametrów pokazujących rzeczywisty stan sprzed i po wykonaniu usługi.
Świadczy to o tym, że taki proces jest w pełni kontrolowany i daje realny, widoczny nawet gołym okiem rezultat. Takich dowodów nie można otrzymać, stosując inne metody czyszczenia, takie jak np. mechaniczne czyszczenie DPF.
W efekcie otrzymujesz niemal fabrycznie nowy podzespół samochodu, który został naprawiony w profesjonalny sposób w błyskawicznym czasie. Z reguły otrzymując filtr rano, po południu odsyłamy go właścicielowi, a gdy odbierzesz go osobiście, jest jeszcze szybciej!
Jedyne, o czym musisz pamiętać to fachowy montaż i adaptacja nowego podzespołu, by zarówno sterownik, jak i wspomniany filtr funkcjonowały prawidłowo.

W kontekście marki HYSTER, silniki spalinowe w wózkach widłowych pojawiają się w modelach:
- H2.0-3.0XT,
- H2.0-3.5UT,
- H1.6-2.0FTS,
- H6.0-8.0FT,
- H2.0-3.5FT,
- H8.0-9.0FT,
- H4.0-5.5FT,
- S2.0-3.5FT,
- S6.0-7.0FT,
- S4.0-5.5FT.

Jeśli posiadasz choćby jeden z wymienionych modeli, powinieneś zdawać sobie sprawę, że koszt usługi regeneracji to zaledwie ułamek ceny całkiem nowego filtra.

DPF wyciągnięty z wózka

Jak samodzielnie wypalić DPF – wózki widłowe HYSTER?

Jeżeli jesteś posiadaczem co najmniej jednego takiego wózka widłowego wiedz, że nie masz czasu ani pieniędzy na to, by szukać odpowiedzi na pytanie: jak samodzielnie wypalić DPF w pojeździe tego rodzaju.

Słysząc takie sformułowanie, od razu do głowy przychodzi rozwiązanie stosowane w przypadku samochodów osobowych, czyli dłuższa przejażdżka na podwyższonej prędkości obrotowej silnika. Tej możliwości, jaką jest pasywna regeneracja DPF, niestety nie uświadczysz w kontekście prędkości maksymalnej, jaką rozwija wózek, dlatego niektórzy ratują się wymuszeniem wypalania w serwisie lub instalują program do wypalania DPF.

Istnieje oczywiście szansa, że to rozwiązanie pomoże na jakiś czas, jednak gdy pojawiają się objawy świadczące o tym, że filtr czy katalizator jest zapchany, takie postępowanie może tylko pogorszyć sytuację.

Podobnie będzie z nadużywaniem sposobu, jakim jest wymuszone wypalanie DPF. Niejednokrotnie dostajemy pytania o to, jak wypalić DPF na postoju, ponieważ w powszechnej świadomości funkcjonuje mit o działaniu takiej metody. Jeżeli zauważasz, że występuje brak wypalania DPF - samoczynne wypalanie nie uruchamia się lub, że zdarza ci się przerywać taką procedurę ,,dopalanie’’ tego rodzaju nie jest rozwiązaniem na te problemy.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany – wózki widłowe HYSTER

Dobrze jest wiedzieć, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Dzięki temu masz szansę na szybką i właściwą reakcję i niedopuszczenie do większej usterki. Zbierające się wewnątrz filtra, czy też katalizatora osady, zmniejszają jego pojemność. Działający na zasadzie worka w odkurzaczu podzespół przestaje mieć miejsce na gromadzenie zanieczyszczeń, ale także na wypalanie ich. Dlatego, gdy filtr jest przepełniony, procedura wypalania DPF uruchamia się częściej, a jej przebieg jest krótki. Co najważniejsze w takich okolicznościach filtr zapełnia się coraz bardziej i zdecydowanie szybciej. Do tego dochodzi widocznie większe zadymienie i wyższy poziom zużycia paliwa, które są sygnałami wymagającymi natychmiastowej reakcji.

Jeśli będziesz już u mechanika, nie daj się nabrać na wypalanie DPF przez komputer. Ta tak jak inne wymienione wcześniej metody to zaledwie maskowanie problemu z jednoczesnym jego wspieraniem. Jedynym skutecznym, w pełni bezpiecznym i legalnym rozwiązaniem jest po prostu wypłukanie zanieczyszczeń z filtra.

Hyster wózki widłowe

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w wózkach widłowych HYSTER polega na usunięciu zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy. Proces ten jest niezbędny, aby zachować ich najdłuższą skuteczność działania. Istnieje kilka sposobów regeneracji filtrów DPF i katalizatorów SCR w wózkach widłowych HYSTER: Regeneracja termiczna: polega na podgrzewaniu filtrów i katalizatorów do wysokiej temperatury, co powoduje utlenianie sadzy i jej usunięcie. Regeneracja chemiczna: polega na dodaniu specjalnego preparatu do paliwa, który rozpuszcza sadzę i umożliwia jej usunięcie. Regeneracja mechaniczna: polega na mechanicznym usunięciu zanieczyszczeń z filtrów i katalizatorów za pomocą specjalnych narzędzi. Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR jest konieczna, aby zapewnić skuteczne działanie układu wydechowego i spełnienie norm emisji spalin.
Maciej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że mogłem tutaj poczytać jak wygląda przebieg regeneracji dpf-a w wózku widłowym. Nie da się tego tak łatwo znaleźć, a tutaj opis obszerny i bardzo zrozumiały.
Sylwek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem ostatnio kłopoty z katalizatorem SCR w wózku widłowym Hyster i na szczęście po diagnostyce okazało się, że trzeba go zregenerować :)
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu znalazłem coś o regeneracji filtrów i katalizatorów w wózkach widłowych. Ciekawy artykuł, pozdrawiam!

Popularne wpisy