Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy możliwa jest regeneracja DPF i SCR w wózkach widłowych?
Poprzez wprowadzenie obowiązujących norm emisji spalin maszyny, które są wyprodukowane w ostatnich latach, mają w swoim wyposażeniu dwa bardzo ważne podzespoły, które chronią nasze środowisko, zatem zainteresowanie się regeneracją DPF i katalizatorów w wózkach widłowych Hyundai będzie dla wszystkich ich Użytkowników czynnością obowiązkową. Wszelkie pojazdy, maszyny marki Hyundai zaliczane są do południowokoreańskiego koncernu Hyundai Motor Group. Na rynku dostępnych jest wiele wózków widłowych i każdy z nich ma zupełnie inne zastosowanie. Poniżej wypiszemy kilka dostępnych na świecie modeli, jednak przedtem skupimy się bardziej szczegółowo na DPF oraz katalizatorze SCR.
Filtr cząstek stałych i katalizator SCR mają skłonność do zatykania wynikającego z nagromadzonych zanieczyszczeń. Niestety, ale maszyny, takie jak wózek widłowy mają trudność w wypalaniu filtra DPF, ponieważ nie są to pojazdy stricte poruszające się po drogach. Dlatego niezwykle ważne jest, aby od czasu do czasu przeprowadzić regenerację filtra DPF, a także regenerację katalizatora. Co nam da takie oczyszczanie?
• przede wszystkim całkowite udrożnienie filtra DPF,
• wygląd DPF i katalizatora będzie „jak nowy”,
• zdecydowanie zauważalna przez Użytkowników będzie poprawa pracy silnika,
• i co najważniejsze – wózki widłowe Hyundai będą spełniać w 100% normy czystości spalin.
Najskuteczniejszą i najbezpieczniejszą metodą oczyszczania filtra cząstek stałych jest wodne czyszczenie DPF. Dlaczego jest określana przez nas jako najskuteczniejsza? Otóż DPF w naszych maszynach wraz z katalizatorem są dokładnie przeczyszczone, a z filtra DPF zostaje usunięta sadza łącznie z popiołem.
Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, teraz wypiszemy modele wózków widłowych Hyundai, a są to między innymi:
- 15D-9S;
- 18D-9S;
- 20D-9S;
- 15D-7E;
- 18D-7E;
- 20D-7E;
- 50D-9;
- 70D-9;
- 80D-9;
- 85D-9;
- 90D-9;
- 15D-9S;
- 18D-9S;
- 20D-9S.
Jeśli nie chcą Państwo w pierwszej kolejności udać się do serwisu na regenerację, to trzeba mieć na uwadze wykonanie samodzielnego czyszczenia DPF w wózkach widłowych marki Hyundai. Takie oczyszczanie jest potrzebne, ponieważ zaniedbanie spowoduje uszkodzenie pozostałych elementów naszej maszyny, a może nawet utrudnić jej rozruch. Samodzielną regenerację filtra cząstek stałych wykonuje się poprzez wypalanie DPF Hyundai w wózkach widłowych, która może przebiegać następująco:
• Użytkownik wprowadza maszynę w stan wypalania DPF na postoju
• albo podczas jazdy.
A na czym dokładnie polega wypalanie filtra DPF na postoju? Wypalanie na postoju (inaczej regeneracja aktywna) opiera się na podawaniu dodatkowej dawki paliwa, która ma pomóc w wypaleniu sadzy. Metoda bardzo obciąża silnik, dlatego, że podana dawka paliwa nie spala się w stu procentach. W skutek czego paliwo rozrzedza olej silnikowy, który zaczyna tracić swoją barierę ochronną.
Cała procedura wymaga cierpliwości i czasu, by spaliny osiągnęły wartość około 600 stopni Celsjusza pozwalającą dopalić sadzę. Cała procedura może potrwać nawet do 40 minut. Często też w maszynach na desce rozdzielczej wyświetla się kontrolka DPF Hyundai, która informuje o poziomie zapełnienia filtra sadzą. Jest to na pewno duże ułatwienie dla wszystkich, którzy nie do końca są w stanie rozpoznać w maszynie czy też pojeździe osobowym potrzebę wykonania samooczyszczania filtra DPF.
Każdy posiadacz samochodów i maszyn z silnikiem Diesla wie, jakie są w Hyundai problemy z DPF. Niewątpliwie ta wiedza nie ułatwia nam eksploatacji, jednak musimy brać pod uwagę panujące w Unii Europejskiej rozporządzenie mówiące o zachowaniu norm emisyjności spalin. Zdarzają się przypadki, że Użytkownicy maszyn decydują się na usunięcie DPF oraz katalizatorów.
Czy jest to rozsądne? W żadnym wypadku. Po pierwsze: pozbycie się filtra DPF jest nielegalne, po drugie świadomie przyczynilibyśmy się do zatruwania atmosfery.
Czyszczenie układu AdBlue w wózkach widłowych Hyundai, przykładowe modele: 160D-9L, 110D-9, 130D-9, 160D-9
Na początku wyjaśnijmy sobie, co to jest tak właściwie AdBlue? AdBlue jest to płyn, który składa się z mocznika oraz wody demineralizowanej. Wszystkie pojazdy łącznie z maszynami posiadającymi układ SCR zawierają AdBlue. Miejsce przeznaczone do dawkowania płynu jest specjalny zbiornik mający niebieską zakrętkę. Płyn AdBlue stosuje się po to, aby układ SCR zmniejszył ilość wydostających się tlenków azotu.
Musicie być świadomi, że płyn powinien być odpowiednio przechowywany i dawkowany. Przez to, że reaguje on bardzo mocno na niskie temperatury, dochodzi do jego zamarznięcia, a w efekcie po odmrożeniu, płyn zmienia swoje stężenie, a nierozmrożone kryształki zatykają wtryskiwacze, które przeprowadzają płyn. Dodatkowo mogą wyniknąć z tego inne nieprzyjemności w postaci uszkodzonej pompy AdBlue.
Może się zdarzyć, że przez przypadek wlejemy paliwo do zbiornika z płynem AdBlue. Co w takiej sytuacji? Nic innego, jak zwrócić się z tym problemem do serwisu. Pod żadnym pozorem nie wolno włączyć silnika w wózku widłowym, bo będziemy musieli wymienić cały układ AdBlue. W ASO zostanie wykonana przez specjalistów dokładna diagnostyka i czyszczenie układu AdBlue.
Przejdźmy teraz do tematu katalizatora i jego regeneracji. Dla zainteresowanych – na forach oraz YouTube aż roi się od informacji na ten temat. Niektórzy, chcą spróbować własnymi siłami oczyścić katalizator, więc wpadają im do głowy przeróżne pomysły, chociażby metoda mycia katalizatora Kretem. Nie, absolutnie nie polecamy tego sposobu - podobnie tyczy się to również czyszczenia przy użyciu Domestosa. Takie eksperymenty mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. Rynek dysponuje także wielorakimi preparatami, które służą właśnie do przeczyszczenia zanieczyszczonego katalizatora. No dobrze, to jakie są o Liqui Moly czyszczenie katalizatora opinie? Cóż opinii jest masa, zwłaszcza od ludzi, którzy sami zastosowali ten preparat. Nie można zaprzeczyć, że użycie tego środka pomoże, ale pozytywny efekt utrzyma się tylko na chwilę.
Prawda jest taka, że od regeneracji i oczyszczania zarówno filtrów DPF, jak i katalizatorów SCR w wózkach widłowych marki Hyundai są serwisy dysponujące najnowocześniejszymi maszynami. Samodzielna próba oczyszczania domowymi sposobami, nieważne czy filtra cząstek stałych, czy katalizatora SCR może zakończyć się niepowodzeniem i dodatkowo wygeneruje nowe i niepotrzebne koszty dla naszych kieszeni. Wymienione podzespoły nie są tanie, ich koszt sięga rangi nawet kilku tysięcy złotych, dlatego najbardziej opłacalne dla naszego portfela jest bieżące dbanie o wyposażenie naszych maszyn oraz nieignorowanie pierwszych pojawiających się niepokojących objawów.
Komentarze