Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Oferta naszego serwisu, jaką jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach, obejmuje między innymi takie marki jak: Boschung, Hako, Karcher, Kubota, MAN, Mathieu, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Scania, Schmidt, Unimog oraz Volvo.
Czyszczenie filtra cząstek stałych oraz katalizatora pozwala na usunięcie nagromadzonych w nich cząstek sadzy, nagaru oraz niespalonego popiołu. O ile sadzę, jak i nagar można usunąć bez demontażu, tak już popiół jest trudniejszy do wyeliminowania i wymaga demontażu wspomnianych elementów z maszyny czy też innego pojazdu. Tematyka, jaką jest czyszczenie DPF – YouTube, jak i forum są niemalże przepełnione domowymi sposobami, nie zawsze skutecznego i bezpiecznego usuwania zalegających zanieczyszczeń z DPF i katalizatora.
Obowiązująca emisja spalin w samochodzie osobowym, ciężarowym, w maszynach rolniczych, budowlanych oraz innych, w tym w zamiatarkach została opracowana z myślą o naszym środowisku, według danych NIK najwięcej tlenków azotu emitował przemysł (ok. 40%) i transport drogowy (ok. 35%). Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdza się emisję spalin – zapraszamy do naszego serwisu.
Filtr cząstek stałych w zamiatarkach
Jak już zostało wspomniane maszyny, jakimi są zamiatarki komunalne, wyposażone są również w filtr cząstek stałych (DPF). O zapchanym filtrze, jak i procesie jego wypalania informuje adekwatna kontrolka wypalania DPF. Najczęstszymi przyczynami powodującymi zapychanie filtra cząstek stałych są:
- stosowanie gorszej jakości paliwa,
- nieprawidłowy styl pracy lub jazdy,
- stosowanie tańszych, rozrzedzonych olejów.
Na zanieczyszczenie filtra może mieć również wpływ inna awaria maszyny czy też pojazdu, np. wtryskiwacze lub turbosprężarka.
Jeśli natomiast chodzi o to, jakie są pierwsze objawy zapchanego DPF-a, należą do nich przede wszystkim odczuwalna, zmniejszona moc zamiatarki podczas jej pracy, falujące, nierówne obroty, dławienie się silnika oraz występujące błędy zapisane w pamięci komputera zamiatarki ulicznej.
Jednymi z popularniejszych metod na wypalenie sadzy z filtra DPF i katalizatora są:
I. Samoczynne wypalanie DPF-a podczas pracy zamiatarki
Podczas pracy, kiedy dojdzie do uzyskania przez zamiatarkę odpowiedniej temperatury dochodzi do samoczynnego wypalania filtra DPF.
II. Komputerowe wypalanie filtra DPF
Swoją skuteczność osiąga w przypadku delikatnie zanieczyszczonego filtra DPF. Serwisowe wypalanie DPF – cena nie jest wygórowana, jednak to działanie ma negatywny wpływ na pracę silnika maszyny, jaką jest zamiatarka drogowa.
III. Metoda hydrodynamiczna
Metoda ta stosowana jest w naszym serwisie, nie powoduje uszkodzeń wkładu filtra DPF, czy też katalizatora SCR, dodatkowo cechują są wysoka skuteczność, czas trwania przeprowadzanej regeneracji oraz korzystna cena.
IV. Wypalanie DPF-a w piecu indukcyjnym
Wyżarzanie filtra DPF lub katalizatora w piecu może spowodować ich uszkodzenia spowodowane doborem nieodpowiedniej temperatury. Dodatkowo cała procedura trwa 12 godzin.
Informacje na temat zabiegów jakimi są: regeneracja filtra DPF - cena oraz czyszczenie katalizatora – cena w naszym serwisie uzyskają Państwo kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta lub odwiedzając naszą stronę internetową. Zapraszamy!
Awarie SCR - czyszczenie układu AdBlue (DEF)
Płyn AdBlue, który bierze udział w redukcji spali przedostających się do atmosfery ze względu na swoje właściwości, może przysporzyć nie mało kłopotów. Zamarzanie, czyli krystalizacja AdBlue zimą, kiedy temperatura spada poniżej -11,5°C powoduje zatykanie się przewodów SCR. Problemy te wymuszają czyszczenie wtryskiwacza AdBlue, jak i całego układu SCR. Wtryskiwacz odpowiedzialny jest za dozowanie odpowiedniej ilości mocznika do katalizatora SCR, gdzie zachodzi reakcja oczyszczania spalin.
Awaria systemu AdBlue może zostać również spowodowana nieprawidłowym tankowaniem. Płyn AdBlue błędnie określany jest jako dodatek do paliwa, z tego też powodu wielu kierowców dolewa go bezpośrednio do zbiornika z paliwem lub też odwrotnie. W taki przypadku również obowiązkowe jest przeprowadzenie szybkiej regeneracji systemu AdBlue, już niewielka ilość paliwa w płynie AdBlue może powodować uszkodzenia elementów SCR, pompy paliwa, a także silnika.
System DEF problemy sprawia również w przypadku wysokich temperatur – powyżej +25°C, wysoka temperatura powoduje wytrącanie się kryształków, które również mogą spowodować wspomniane awarie układu SCR.
Kolejnym problemem jest to, że płyn AdBlue powoduje korozje. Dlatego też przechowywany jest w zbiorniku z tworzywa sztucznego.
Ze względu na wspomniane problemy oraz awarie, stosowane są przez właścicieli zamiatarek różne niekonwencjonalne metody, które mają na celu oszukanie sterownika silnika, do takich należy między innymi emulator AdBlue. Urządzenie to pozwala silnikowi myśleć, że układ SCR, wraz z płynem AdBlue pracują prawidłowo w rzeczywistości są one po prostu wyłączone ze swojej pracy. Stosowanie emulatora AdBlue, tak samo jak demontaż jakiegokolwiek elementu układu wydechowego zgodnie z obowiązującymi przepisami są zabronione i podlegają karze grzywny.
Komentarze