Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie tylko w samochodach osobowych i ciężarowych przeprowadzać można procedurę, jaką jest regeneracja DPF i katalizatorów, w zamiatarkach Karcher również wykonywać można wspomnianą czynność. Zamiatarki przemysłowe firmy Karcher zostały stworzone z myślą o utrzymywaniu czystości zarówno parkingów naziemnych i podziemnych, ale również obiektów zielonych np. parków i ogrodów miejskich - miedzy innymi z tego też powodu warto zadbać o prawidłowe funkcjonowanie układu wydechowego zamiatarki.
Jeśli chodzi o czyszczenie DPF, czy warto je przeprowadzać, odpowiedź brzmi - tak warto, zakładając, że zależy nam na naszym zdrowiu, drugi powód to nowelizacja przepisów o ruchu drogowym. Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, pojazdy oraz maszyny niespełniające określonych norm emisji spalin nie będą mogły zostać zarejestrowane i nie będą mogły poruszać się po drogach publicznych. Kolejnym przepisem wprowadzonym przez rząd jest zakaz usuwania elementów wchodzących w skład układu wydechowego, tak więc popularne w ostatnim czasie wycinanie filtra cząstek stałych lub też katalizatora jest zabronione i podlega karze grzywny.
Regeneracja filtra cząstek stałych | Zamiatarki KARCHER
Prawidłowe działanie układu wydechowego ma ogromny wpływ zarówno na ludzi, jak i środowisko. Decydując się na wspomnianą regenerację filtra cząsteczek stałych, czyli czyszczenie DPF, opinie na ten temat są różne w zależności od tego, na jaką metodę zdecydował się Klient.
Specjalistyczna maszyna do czyszczenia DPF, którą posiadamy w naszym warsztacie jest w stanie przywrócić nawet do 99% sprawności zarówno filtra DPF, jak i katalizatora SCR. Z kolei wypalanie filtra cząstek stałych w piecu indukcyjnym może uszkodzić wkład filtra DPF, również czyszczenie katalizatora naftą potrafi spowodować jego uszkodzenia, podobnie skończyć się może czyszczenie DPF Kretem, jak i płynem do kominków. Szukając informacji na temat tego, jak samemu wyczyścić DPF radzimy omijać amatorskie fora Internetowe, oferujące niedorzeczne sposoby na czyszczenie DPF bez demontażu. Oczywiście dostępne są także preparaty do czyszczenia filtra cząstek stałych, jak i katalizatora, jednak sprawdzą się one wyłącznie w przypadku, kiedy ich zanieczyszczenie nie jest poważne.
Zastanawiasz się, jak sprawdzić DPF? Diagnostyka komputerowa pozwoli na sprawdzenie poziomu zanieczyszczenia filtra cząstek stałych. Tym specjalistycznym urządzeniem można zarówno odczytywać, jak i kasować błędy oraz modyfikować oprogramowanie pojazdu np. w samochodach osobowych, a także maszynach rolniczych można przeprowadzić nim chip tuning. Skasowanie błędu związanego z zapchanym filtrem cząstek stałych nie rozwiąże problemu.
Sterownik silnika zapamiętuje nie tylko błędy związane z nieprawidłowym działaniem filtra cząstek stałych. Podłączonym do zamiatarki testerem diagnostycznym można przeprowadzić wypalanie DPF, metoda ta nie jest tak samo skuteczna, jak regeneracja metodą hydrodynamiczną w dodatku nadwyręża silnik maszyny.
System SCR - co to jest?
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) jest technologią, której zadaniem jest redukcja tlenków azotu występujących w spalinach. Układ SCR wspomagany jest przez roztwór mocznika i oczyszczonej wody, bardziej znanego pod nazwą AdBlue, dodatkowo system SCR jest uważany za skuteczniejszą metodę oczyszczania spalin w porównaniu z oczyszczaniem ich przez filtr cząsteczek stałych.
Za dozowanie płynu AdBlue odpowiada między innymi moduł układu SCR w oparciu o dane z czujników spalin, kiedy czujniki te odnotują, że katalizator został zapełniony wysyłają informację do sterownika ECU, ten z kolei wysyła informację wtryskiwaczowi o podaniu odpowiedniej ilości płynu. Wielu operatorów zastanawia się w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue w zamiatarkach Karcher? Płyn za pomocą odpowiedniej dyszy podawany jest do katalizatora.
Awaria systemu AdBlue, jak u całego układu selektywnej redukcji katalitycznej spowodowana może zostać:
1. Zamarznięciem płynu
AdBlue nie jest odporny na skrajne różnice temperatur. Zimą, kiedy temperatura spada poniżej -11,5°C następuje krystalizacja AdBlue. Zamarznięty płyn zablokować może przewody dozujące, wraz z dyszą dozującą płyn, na awarie narażona jest również pompa AdBlue. Mocznik problemy sprawiać może również latem, kiedy temperatura przekracza +25°C, dochodzi wtedy do utraty właściwości płynu.
2. Właściwościami płynu AdBlue
Ze względu na właściwości korozyjne płyn AdBlue musi być przechowywany w pojemnikach z tworzywa sztucznego, jakikolwiek kontakt płynu z elementami metalowymi powoduje ich korozję.
Sytuację, jaką jest uszkodzony system AdBlue spowodować może również nieprawidłowe tankowanie. W przypadku dolania płynu do paliwa czy też odwrotnie należy jak najszybciej przeprowadzić czyszczenie układu AdBlue. Nawet niewielka zawartość AdBlue w paliwie może uszkodzić pompę paliwa oraz silnik zamiatarki. Usterkę układu SCR może spowodować również stosowanie płynu AdBlue nieznanego pochodzenia, okazać się może bowiem, że jest on rozcieńczony wodą lub zawiera cząstki, które zapchać mogą dyszę AdBlue. O ile w starszych wersjach układu SCR, można bez problemu wymontować samą dyszę, tak już nowsze układy SCR w celu przeprowadzenia czynności, jaką jest czyszczenie wtryskiwacza AdBlue wymagają demontaży niemalże całego układu SCR.
Komentarze