Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Scania

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Scania to temat bardzo ważny dla kierowców tych pojazdów, ponieważ związany jest ściśle z restrykcjami Euro.

Pojazdy z silnikiem produkcji Scania cieszą się bardzo dużą popularnością ze względu na ich dużą wytrzymałość, wydajność i oszczędność. Firma Scania jest również na bieżąco z tematem zachowań proekologicznych, produkuje bowiem silniki, których funkcjonowanie jest zgodne z normą emisji spalin.

Europejski standard emisji spalin

Jest to dyrektywa określająca dopuszczalną ilość spalin, wydobywających się do atmosfery za pośrednictwem naszych pojazdów. Norma ta obowiązuje wszystkie nowe pojazdy sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, jak i na Europejskim Obszarze Gospodarczym. Każdy rodzaj pojazdu posiada indywidualne standardy emisji spalin. Pojazdy, które nie spełniają wymogów dyrektywy, nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Zgodnie jednak z zasadą, iż prawo nie działa wstecz najnowsze wytyczne nie obejmują pojazdów już jeżdżących.

 

Filtr cząstek stałych w zamiatarkach Scania jest obowiązkowym elementem układu wydechowego. Zamiatarki Scania charakteryzują się więc nie tylko czystą i wydajną pracą, ale i dbałością o środowisko.

 

Wymontowany filtr zamiatarki

Jak wyczyścić zapchany DPF SCANIA?

Filtr cząstek stałych, jak każda eksploatowana część, ulega zużyciu. Ubocznym skutkiem spalania paliwa jest sadza i popiół, a nagromadzenie się tych cząstek powoduje zapychanie się filtra.
Dlatego, by filtr mógł zachować swoją prawidłową funkcjonalność, potrzebne jest regularne czyszczenie DPF. W nowoczesnych zamiatarkach Scania czynność wypalania zapchanego filtra jest uruchamiana przez sterowniki silnika automatycznie. Jednak co w przypadku, gdy zapchany katalizator i filtr uniemożliwią nam jazdę? Wyjściem z takiej sytuacji jest oddanie filtra do serwisu samochodowego na regenerację. Regeneracja filtra pozwoli uniknąć kosztownej wymiany DPF na nową część.

Na czym więc polega proces regeneracji DPF?
Pierwszym etapem zaraz po demontażu filtra, jest dokładne jego sprawdzenie – najczęściej za pomocą endoskopu. Czynność ta pozwala określić stopień zabrudzeń i wystąpienie ewentualnych pęknięć filtra, które niestety wykluczą go wówczas z możliwości regeneracji.
Mocno zabrudzony filtr umieszczamy w kąpieli wodnej z dodatkiem specjalistycznego środka czyszczącego. Dzięki temu łatwiej pozbędziemy się zabrudzeń, a detergent ograniczy ponowne przywieranie sadzy i popiołu do naszego filtra.
Drugi etap polega na umiejscowieniu filtra w maszynie myjącej. Woda pod dużym ciśnieniem wypłukuje z niego wszelkie zabrudzenia. Czynność tą powtarza się aż do momentu uzyskania odpowiednich parametrów.
Końcowym etapem regeneracji jest osuszenie filtra. Trzeba to zrobić dokładnie, w innym przypadku regeneracja okaże się nieskuteczna.

Gdy jest konieczna regeneracja stacjonarna Scania, usługę tę warto zrealizować w sprawdzonym warsztacie samochodowym lub w autoryzowanym serwisie obsługi z kilku ważnych przyczyn:
Po pierwsze – takie serwisy posiadają specjalistyczne urządzenia i są zobligowane do przestrzegania nowoczesnych technologii napraw. Po drugie – po zakończonym czyszczeniu filtra otrzymujemy indywidualny protokół, potwierdzający uzyskane efekty.
Po trzecie – usługa regeneracji jest zazwyczaj objęta dwuletnią gwarancją, bez względu na przejechane kilometry.

Warto dodać, że przepustowość filtra, jaką udaje się odzyskać w naszej pracowni samochodowej, wynosi 99%. Można więc śmiało stwierdzić, że filtr wraz z katalizatorem wykazują właściwości porównywalne z fabrycznie nowymi elementami.

Czyszczenie katalizatora i filtra dpf w zależności od metody mycia i wybranego programu trwa przeważnie od 30 minut do 60 minut. Jeśli chodzi o koszt tej usługi – zaczyna się już od 400 zł netto, jednak cena jest zróżnicowana zależnie od cennika danej pracowni. Jednego możemy być pewni – cena regeneracji DPF Scania będzie zdecydowanie niższa niż wymiana filtra na nowy. Powodem wysokich cen filtrów cząstek stałych jest materiał, z jakiego wykonane są niektóre elementy DPF – często do ich produkcji wykorzystywane są metale szlachetne np. platyna.

Endoskop

Funkcje filtra cząstek stałych Scania w układzie wydechowym

Wiemy już, że regularne dbanie o drożność DPF jest bardzo ważne, ale za co konkretnie odpowiedzialny jest filtr cząstek stałych?
Wiadome jest, że podczas jazdy zamiatarką zużywa się paliwo. A jak już wspominaliśmy – efektem ubocznym spalania paliwa jest powstawanie cząstek stałych. Zagadkowo brzmiące cząstki stałe to nic innego jak: sadza, węglowodory, siarczany i tlenki metali. Są to niestety substancje toksyczne, które wydostając się do powietrza, po prostu je zatruwają. Z tego właśnie względu wprowadzono dyrektywy Euro, by w jak największym stopniu ograniczyć emisję toksyn do atmosfery.

Zadaniem filtra DPF jest więc zatrzymanie cząstek stałych, jak i wypalanie sadzy wewnątrz silnika.

Wypalając DPF, możemy zachować jego żywotność i funkcjonalność. Problemem staje się wówczas popiół, który zapycha nasz filtr. Wielu Klientów naszego serwisu pyta, jak usunąć popiół z DPF. Niestety zaczynają interesować się tematem, dopiero gdy filtr jest już mocno zapchany i pozostaje jedynie regeneracja filtra DPF. Warto cały czas obserwować sygnały, jakie daje nam pojazd, bo mogą one sygnalizować usterki. Zapchany DPF również w pewien sposób daje o sobie znać.

Charakterystycznymi oznakami zapchanego dpf są na przykład:
- większe i szybsze zużycie paliwa,
- z układu wydechowego wydobywa się znacznie większa ilość spalin,
- obniżenie parametrów pracy pojazdu,
- zauważalnie mniejsza moc silnika,
- brak opcji pasywnego wypalenia filtra,
- zaświecona kontrolka wypalania DPF,
- uruchomienie przez sterowniki silnika awaryjnego trybu pracy.

Regeneracja filtra DPF

Cykliczne wypalanie DPF jest więc istotne nie tylko od strony dbałości o podzespoły układu wydechowego, ale i ze względu na odpowiednią ilość spalin wydobywających się z naszego pojazdu. Zachowują się świadomie i odpowiedzialnie przyczyniamy się do poprawy jakości powietrza, które sami przecież wdychamy.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtrów DPF (Diesel Particulate Filter) i katalizatorów w zamiatarkach Scania polega na usunięciu zanieczyszczeń, które zbierają się podczas jazdy. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów i uniknąć ich zatkania. Istnieje kilka sposobów na regenerację, takich jak podgrzewanie filtrów do wysokiej temperatury, stosowanie specjalnych rozpuszczalników, czy też mechaniczne oczyszczanie. Celem jest zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
xyz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój brat oddał do regeneracji DPF, który jest od zamiatarki Scania. Mam nadzieje, że będzie zadowolony z efektów
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super, że ktoś pisze o regeneracji Dpf-ów i filtrów do zamiatarek Scania. Teraz wiem na czym to polega i że warto podjąć się ich regeneracji.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobry tekst! Naprawdę polecam przeczytać! Mało kto pisze o tych zamiatarkach Scania i ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat...
Antek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spodziewałem się, że znajdę informacje o regeneracji dpf i katalizatorów do zamiatarek. Naprawdę fajnie szczegółowo opisane. Pozdrawiam!

Popularne wpisy

23 Grudzień 2021

Jak sprawdzić ilość sadzy w DPF?

Aby oszacować ilość sadzy nagromadzonej wewnątrz filtra cząstek stałych wskutek eksploatacji pojazdu, potrzebne jest specjalne urządzenie, a mianowicie tester diagnostyczny, który pozwoli wyliczyć liczbę procentową zanieczyszczeń w środku filtra DPF. ...