Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Potrzeba skorzystania z usługi, jaką jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach SCHMIDT jest podyktowana chęcią legalnego rozwiązania problemu z zapychającymi się podzespołami układu wydechowego.
To, dlaczego DPF się zapycha, nieodłącznie związane jest z jego zasadą działania. Filtry cząstek stałych tak, jak katalizatory mają za zadanie oczyszczać spaliny ze szkodliwych związków. Oprócz tego zanieczyszczenia gromadzą i pozwalają na ich wypalanie w swoim wnętrzu. Przepełnienie następuje, gdy kierowca przez długi czas nie pozwala na wytworzenie się optymalnych warunków do uruchomienia procedury samoczynnego wypalania, a o te w kontekście zamiatarki nie jest niestety łatwo.
Aby te mogły zaistnieć potrzeba doprowadzić do osiągnięcia podwyższonej prędkości obrotowej przez dłuższy czas, przy zachowanej jednostajnej szybkości pojazdu.
Jeżeli jednak pojawiają się już objawy wskazujące na to, że filtr jest zapchany, takie próby odetkania filtra nie powiodą się lub nawet pogorszą aktualny stan rzeczy.
Dlatego zastanawianie się nad tym, jak wymusić wypalanie DPF w okolicznościach ewidentnego przepełnienia jest stratą czasu.
Jednak po czym poznać, że DPF w zamiatarce jest zapchany?
Jeżeli w pojeździe pojawiają się objawy takie, jak:
-
mocne zużycie paliwa,
-
irytująco wyraźny zapach oleju napędowego w kabinie,
-
odczuwalnie osłabiony silnik w zamiatarce,
-
widocznie okopcona rura wydechowa pojazdu,
to mogą one wskazywać na potrzebę skutecznego opróżnienia filtra.
Regeneracja DPF - na jak długo - zamiatarki SCHMIDT
Regularnie wracającym pytaniem o usługę, jaką jest regeneracja DPF, jest to, na jak długo starcza. Niestety tutaj nie można udzielić jednoznacznej i uniwersalnej odpowiedzi.
Wszystko zależy od sposobu eksploatacji samochodu oraz jakości oleju napędowego. Ta ostatnia skutecznie wpływa na stan kluczowych podzespołów pojazdu, dlatego warto świadomie wybierać paliwo do tankowania.
Warto wiedzieć, że UOKiK regularnie przeprowadza testy jakości paliw obecnych na poszczególnych stacjach. Wyniki tych badań przedstawione są na interaktywnej mapie, której warto przyjrzeć się w kontekście klasy aktualnie stosowanego paliwa.
Na rynku funkcjonują też różne metody czyszczenia filtrów cząstek stałych, które dają odmienne efekty. Na przykład:
-
wymuszanie samoczynnego wypalania DPF podczas jazdy, czy na postoju w przypadku przepełnionego zanieczyszczeniami podzespołu może jedynie pogorszyć sytuację;
-
dolewanie dodatków do paliwa mających oczyścić DPF, których najlepsze działanie można osiągnąć, stosując regularnie, przy niewielkim poziomie zanieczyszczenia filtra;
-
wypalanie filtra czy katalizatora w piecu indukcyjnym niestety nie pozbędzie się całości niepalnego popiołu, a wysoka temperatura może uszkodzić powłokę zawierającą metale szlachetne, co sprawi, że podzespół nie będzie spełniał swoich funkcji;
-
hydrodynamiczne pranie danego podzespołu polegające na wypłukaniu podzespołu wodą z detergentem pod odpowiednim ciśnieniem, co pozwala na dokładne pozbycie się wszelkich osadów z jednoczesnym zachowaniem najwyższego bezpieczeństwa DPF czy katalizatora. Jest to jedyna metoda pozwalająca na przywrócenie fabrycznych właściwości używanemu podzespołowi, co sprawia, że stosunkowo niewielkim kosztem można otrzymać nowy filtr.
SCR AdBlue - zamiatarki
Jednym z systemów występującym w układzie wydechowym jest SCR AdBlue. Jest to układ selektywnej redukcji katalitycznej, który odpowiada za neutralizację szkodliwych tlenków azotu NOX.
Stał się znany za sprawa wprowadzonej w 2014 roku normy emisji spalin EURO 6 skierowanej do pojazdów użytkowych i lekkich pasażerskich.
Jednak nie jest to jedyny powód jego popularności, gdyż SCR i problemy, które sprawia, powodują niechęć wielu kierowców do pojazdów z zainstalowanym układem.
Najczęściej w AdBlue problemy sprawia uzupełnianie płynu. Niestety w wielu przypadkach zawór zbiornika usytuowany jest przy wlewie paliwa, co często prowadzi do pomyłek - wlanie ropy do AdBlue lub AdBlue do zbiornika paliwa. W obu tych sytuacjach absolutnie zakazane jest uruchomienie silnika, a zalecany jak najszybszy kontakt z ASO.
Kwestią powiązaną z uzupełnianiem płynu jest jego wysoka korozyjność. Niestety wykonując tę czynność bez zachowania należytej ostrożności i uwagi, może dojść do zachlapania karoserii, co poskutkuje jej miejscowym zniszczeniem.
Innym problemem wymienianym szczególnie często, jest krystalizacja AdBlue. Takie zjawisko zachodzi w momencie, w którym temperatura spada poniżej -11,5 stopnia Celsjusza. Kryształki zamarzniętego płynu potrafią skutecznie zatkać przewody SCR, a na to może pomóc jedynie czyszczenie układu AdBlue.
Podobnie będzie, gdy temperatura osiągnie więcej niż +25ºC. Efektem tego także jest wytrącanie się kryształków z płynu i skuteczne zaczopowanie przyłączy.
Wielokrotnie zdarza się, że zamiatarki nie są garażowane, a te okoliczności niestety sprzyjają usterkom układu SCR.
Sumując wszystkie wymienione wyżej wady układu AdBlue, wielu posiadaczy zamiatarek decyduje się na zastosowanie emulatora tego systemu lub jego usunięcie. Takie desperackie kroki to działanie będące ingerencją w fabryczne wyposażenie pojazdu, które może poskutkować karą grzywny lub brakiem podpisu, który potwierdza pozytywne przejście okresowego przeglądu.
Wśród tych niedogodności plusem niech będzie fakt, że taki katalizator SCR z powodzeniem można regenerować, co w przypadku zapełnienia się takiego komponentu jest namacalną oszczędnością pieniędzy w porównaniu do kupna całkowicie nowego.
Komentarze