Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach UNIMOG

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Usługa, jaką jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Unimog pozwala na bezpieczne, w pełni kontrolowane i szybkie pozbycie się zgromadzonych zanieczyszczeń powodujących nieprawidłowego działania całego pojazdu.

W kontekście zamiatarek szybka reakcja na napotkane usterki jest kluczowa, by urządzenie nie miało przestojów.

Warto wiedzieć, że w przypadku zasygnalizowania przepełnienia, wymiana DPF nie jest jedynym i wyłącznym wyjściem.

Regeneracja filtrów cząstek stałych czy katalizatorów jest procedurą pozwalającą na zupełne opróżnienie danego elementu układu wydechowego ze skumulowanych osadów.

W każdym przypadku efektem będzie przywrócenie podzespołowi fabrycznych parametrów za ułamek ceny nowego.

W naszym serwisie elementy układu wydechowego takie, jak filtry cząstek stałych czy katalizatory regenerowane są metodą hydrodynamiczną. Ta technika jest najbardziej bezpieczną, skuteczną oraz najszybszą drogą do przywrócenia fabrycznych właściwości używanemu już podzespołowi.

Otrzymany filtr cząstek stałych czy też katalizator na wstępie poddawany jest wnikliwym oględzinom. Za pomocą specjalistycznej kamery sprawdza się ewentualne uszkodzenia wkładu filtra oraz rodzaj zanieczyszczeń, które zablokowały dany element.

Taki podzespół po pierwszej weryfikacji zostaje umieszczony w urządzeniu przeznaczonym wyłącznie do czyszczenia komponentów tego typu. Na zasadzie zamkniętego obiegu wody z detergentem filtr płukany jest z zanieczyszczeń zarówno w kierunku przepływu spalin, jak i odwrotnym do momentu uzyskania satysfakcjonującego rezultatu. Ten ustala się przy pomocy cyklicznych wydruków parametrów przygotowanych przecz maszynę czyszczącą.

Ostatnim etapem jest suszenie wyczyszczonych podzespołów z użyciem sprężonego powietrza, będącego na tyle chłodnym, by nie uszkodzić delikatnych powłok wkładu.

Na koniec przygotowuje się dokumentację potwierdzającą pozytywny wynik procedury, którą razem ze zregenerowanym elementem przekazuje się klientowi.

 

Filtr DPF z zamiatarki Unimog

Po czym poznać, że DPF jest zapchany - zamiatarki

Pozostaje pytanie, po czym poznać, że DPF jest zapchany? W przypadku pojazdów poruszających się głównie w obrębie miasta, czy też innej ściśle określonej okolicy znajomość objawów zapchania jest szczególnie potrzebna, by móc jak najszybciej zareagować.

Jeżeli pojawiły się:

  • dostrzegalny zapach spalin w kabinie,

  • odczuwalnie osłabiony silnik,

  • widocznie podwyższone zużycie paliwa,

to mogą to być sygnały świadczące o potrzebie wyczyszczenia filtra cząstek stałych.

Podobne symptomy pojawią się w przypadku przepełnionego katalizatora.

Natomiast gdy słyszalny będzie charakterystyczny grzechot, warto wiedzieć, że oznacza to rozsypany wewnątrz obudowy wkład katalizatora. Taka sytuacja niestety dyskwalifikuje podzespół z dalszego użytkowania czy regeneracji. Należy wymienić katalizator na nowy lub zregenerowany.

Jednak jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany?

Oprócz zauważenia wymienionych wcześniej symptomów najprostszym sposobem jest przytknięcie kawałka materiału do rury wydechowej pojazdu przy włączonym silniku. Jeżeli tkanina będzie mocno ubrudzona, oznacza to, że z przepełnionego filtra wydmuchiwane są zanieczyszczenia, których filtr nie jest już w stanie zatrzymać, nie wspominając już nawet o wypaleniu.

DPF a katalizator - zamiatarki

Czym właściwie różni się DPF a katalizator? DPF to Diesel Particulate Filter, czyli, innymi słowy, filtr cząstek stałych, który oczyszcza spaliny z cząstek stałych właśnie.

Natomiast katalizator - reaktor katalityczny odpowiada za utlenianie tlenków węgla CO i węglowodorów HC. W jego wnętrzu znajdują się metale szlachetne: rod, pallad czy platyna, pod których wpływem odbywa się reakcja katalityczna.

Dlatego właśnie w przypadku niektórych pojazdów katalizator ceną osiąga najwyższy poziom.

Warto wiedzieć, że wyeksploatowany katalizator można sprzedać do utylizacji do miejsca, jakim jest skup katalizatorów. Kwota możliwa do otrzymania jest uzależniona od zawartości wspomnianych metali szlachetnych (tę sprawdza się spektrometrem) oraz aktualnego kursu walut.

Filtr DPF Unimog

SCR - co to znaczy - zamiatarki

Niejednokrotnie pojawia się pytanie o skrót SCR i co to znaczy. Jest to układ katalitycznej redukcji spalin mający za zadanie unieszkodliwić tlenki azotu NOX, na których ilość wpływu nie ma ani tradycyjny katalizator, ani tym bardziej filtr cząstek stałych.

Stał się szerzej znany za sprawą wprowadzenia w 2014 roku normy emisji spalin EURO 6 w stosunku do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych.

Choć instrukcja obsługi Unimog mówi o tym, że w konstrukcjach tej marki układ oczyszczania spalin oszczędnie używa wszelkich niezbędnych płynów, musimy jednak wspomnieć o obecności płynu AdBlue w układzie SCR, który zamiennie określa się też jako system AdBlue.

Niestety wiele osób korzystających z pojazdów, w których opisywany system jest zaimplementowany, ocenia go negatywnie ze względu na problemy, które jest w stanie wywołać. Dlatego wielu z nich decyduje się na programowe wyłączanie AdBlue, które zatrzymuje działanie układu.

Często dostajemy informacje, że kwestie takie, jak to, że po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie, jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej, którą jest eksploatacja pojazdu z tym systemem.

Według naszych klientów zagadnieniami sprawiającymi największe trudności są z:

1. Krystalizacją cieczy, przy temperaturze spadającej poniżej -11,5 stopnia Celsjusza, gdy grzałka zbiornika płynu nie wystarczy, przewody SCR mogą zostać zatkane kryształkami, przez co cały układ nie będzie funkcjonował prawidłowo

2. Uzupełnianiem płynu AdBlue, którego wlew jest najczęściej zlokalizowany przy wlewie paliwa, co prowadzi do pomyłek, które nie raz kończą się naprawą układu AdBlue.

3. Korozyjnością tej cieczy katalitycznej, która składa się z 32,5% mocznika oraz 67,5% wody demineralizowanej. Nawet najmniejsze zachlapanie zostawi ślad na karoserii pojazdu, czy innych elementach mogących ulec zardzewieniu.

Niech dobrą stroną zatem będzie fakt, że sam reaktor katalityczny SCR można z powodzeniem zregenerować w taki sam sposób jak tradycyjny katalizator, czy filtr cząstek stałych.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtrów DPF i katalizatorów w zamiatarkach UNIMOG polega na usunięciu zanieczyszczeń, które zbierają się podczas użytkowania pojazdu. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów i uniknąć ich zatkania. Istnieje kilka sposobów na regenerację, takich jak podgrzewanie filtrów do wysokiej temperatury, używanie dodatków czyszczących, które pozwolą usunąć sadzę, czy też mechaniczne oczyszczanie. Celem jest zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam zamiatarkę Unimog, rozważam regenerację dpf-a. Dobrze jednak czasami poczytać, żeby się upewnić czy podejmujemy dobrą decyzję.
KAPAR_99
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu znalazłem jakiekolwiek informacje o regeneracji DPF w zamiatarkach Unimog.... Super artykuł!
Zbychu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Muszę przyznać, że bardzo zainteresował mnie temat o zamiatarkach UNIMOG. Dlatego super było wpaść tutaj !
Waldek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wierzę, że nareszcie znalazłem info o regeneracji filtrów i katalizatorów w zamiatarkach UNIMOG. Mało wiadomości na ten temat w internecie.

Popularne wpisy

9 lutego 2021

GPF filtr - Wikipedia

Nie da się ukryć, iż w ostatnich latach wzrosło zainteresowanie filtrem cząstek stałych w silniku benzynowym, tak więc nikogo już nie dziwi, iż wielu kierowców szuka informacji na temat GPF filtr, a Wikipedia wówczas zazwyczaj przychodzi im na myśl ...